Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 02:16 - НАШЕСТВЕНИЦИ В ПЛАНИНАТА Част първа на писанието
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2155 Коментари: 0 Гласове:
1



   НАШЕСТВЕНИЦИ  В  ПЛАНИНАТА 

    /Част първа на писанието,/     ЧАКАЛИ  В ПЛАНИНАТА

 

                   В планината,както и в цялата природа,винаги е имало равновесие между животинските видове.То съществува и сега,макар и променено.Някога животът на хората е бил предимно по селата,разположени в полето,в ниската част на планините,а също и по доста високо разположени махали в планините,обитавани от потомствени животновъди.Рекьордьори по височина са родапските махали Чамла и Мурсалска,1750 м.н.в,докато старопланинските не надвишават 1400 м.н.в.Животновъдите са откарвали стоката си през лятото на паша в алпийската част на планината,високо над махалите им,където свежата трева се запазва през летните горещини.Тези алпийски пасища се обитават от дивите животни.Тревопасните диви животни бягат по-бързо от хищниците и те не могат да ги достигнат,но ако са болни или стари,ако се наранят взаимно при борби или по по друг начин,те стават плячка на хищниците,предимно на вълците.А по времето на дълбок сняг те биват нападани и от лисицитете,които поради широките си лапи не затъват в снега.Вълците са били най-разпространените хищници в планината и са регулирали броя не само на тревопасните животни,но и на другите хищници,напр.чакалите.Чакалите са били принудени да се крият от тях,да се хранят с мърша,с останки от храната на вълците или с по-малки животни,а също с птици,мишки.Така се е обуславяло равновесието между вълци и чакали в планината,за жалост днес нарушено.Причината е липсата на стока /домашни животни/ в планината и изтребването на дивеча от ловците – пиянища и недосегаеми бракониери с мутрешки джипове.А домашните и дивите животни са двете основни насоки за набавяне на храна за вълците.Сега те няма какво да ядат и мигрират по други места за да си търсят храна.По преидишните контрабандни пътеки от времето на югоембаргото от България са Събрия и Македония вече не минават контрабандисти,а вълци.Някога в планината хората са имали коне,крави,овце,тяхната стока.Старите коне извеждали извън селото,връзвали ги и ги оставяли да ги изядат вълците.Овчарите прогонвали от стадото краставите овце,болните от болест,която се струвала на овчарите опасна за останалите овце.Вълците се проявявали като санитари.Те хич не се притеснявали напр.да изясат една крастава овца или инфектирало се при раждането животно.Освен това вълците са си открадвали по някоя овца от стадото,ако се е отлъчила и не я пазят кучетата.Дави вълка овцата,мята я през врата си и я отнася далеч,да си я изяде без да го безпокоят кучетата.

             Още един доста разпространен  хищник има в планината,това  е лисицата.Нейните предимства  са доста,макар тя да бяга  много бавно.Месото на лисицата  никакво животно не го яде,включително  и мравките.След като тя бъде  одрана заради хубавата си  кожа и провесена някъде,месото й посинява и остава там докато се разпадне от природните условия,като дъжд,сняг и др.Освен това тя е добър ловец,както котката и яде едва ли не всичко:птици,които мътят по земята и яйцата им,мърша,мишки,едри бръмбари,скакалци,дъждовни червеи и др..Лисица гладна не остава и аз не съм видял до сега мършава лисица.Освен това умее да краде,да рови земята и да вади мишките от гнездата им.Само където не може да се катери с късите си крачета по дърветата както котките.Сред дивите животни лисицата практически няма врагове.Ако се засече с вълци,те ще я прогонят,но няма да я изядат,таквоз миризливо нещо не се яде.

            Не така стаи въпросът с  чакалите.Съотношението вълци-чакали е в същата взаимовръзка както съотношението хора-цигани.Кагото вълкът е бил достатъчно разпространен и е бил господарят в планината,най-важната задача на чакалите е била да се съобразяват с него.Защото ако ги срещне вълк,той ще ги разкъса,той е кръвожаден,а ако е и гладен ще ги изяде.Така се е регулирал броят на чакалите и те са обитавали райони с шубраци,през които трудно биха се проврели вълци.Чакалът има хранително меню,по-широко от това на лисицата,защото яде и хранителни отпадъци,изхвърлени от хората.Кучетата са навикнали на храната,с която се храни човекът заради милионите години съвместен живот,чакалът е оцелял,защото всичко е ял.Поради нарушаването на равновесието в природата вълците вече са много малко и те не могат да регулират популациите на чакалите.Останали без този реулатор,нещо като горски ДКЕВР,те сега се размножават ненормално бързо.Както циганите,които започват да раждат от възраст 12 години.Ако човек оправи някоя мома на 11 години ще го осъдят,но за циганите законите не важат.Казват,това са наши традиции,женим се и и почваме да разждаме.И като почне от 12 циганката ражда всяка година докато не й се повреди размножителния механизъм.На териториите на вълците днес щъкат толкова много чакали,че само където не се прескачат.Подобен процес става когато хората напускат родните си места по селата и отидат в градовете.Техните къщички и имоти се напълват с цигани.От десетина година насам нарастването на броя на чакалите е осезаем.Искам специално да отбележа,че те не представляват никаква опастност за туриста,защото са страхливи и бягат от човека,но не се знае ако така продължи няма ли да станат агресивни.Някога циганите също не нападаха хора,но ето,съобщиха за случий,когато две непълнолетни циганета влезли в дома на много възрастен човек в село до Пловдив,убили го,взели му всичките пари,които имал,6 лв. и с тях си купили кебапчета и цигари.Безконтролното размножаване на чакалите и липсата на конкуренция с другите видове дано да не доведе до агресия от тяхна страна към туристите или хората в планината в резултат на глада,който неминуемо ще ги застигне с тези могъщи популации.Не може планината да се изпълни с чакали и всичко да е както преди.Както едно цигански семейство с 10-20 деца не може да си осигури храна за толкова гърла и почва да краде като за световно.

          Чакали може би не всеки турист е срещал,но сигурно вечер ако нощува в някоя хижа,заобиколена с ниска гъста гора,е чул разправия помежду им.По някое време вдигат джангър,джагара-джигара,гаче са 300 цигана.Разправят се,чува се нещо като лай,като вой,скимтене и други звуци.После спират.След някое време-отново.В Средна гора има много чакали,много се навъдиха и по гористите места на Мургаш и не само там.Днес те са вече навсякъде,като мигрират по височина според годишното време.През зимата буквално обкръжават селата в търсене на храна.Вече се появяват и покрай градове в подножието на планината,какъвто е Берковица.Там ми се явиха лично преди да се е стъмнило.Усещат,че няма да ги гръмна и че може и нещо да им оставя и ме включиха като първа спирка към кофите за боклук в крайните квартали на Берковица.

           Аз съм имал много срещи с чакали и дори излизайки в планината през зимата се подготвям за тези срещи,като вземам за тях храна.Аз обичам много кучетата и винаги нося нещо за тях,но ако така стане,че срещна чакали,давам го на тях.През деня чакалите се движат сами и като видят човек,тръгват след него,спазвайки дистанция от стотина метра.Ако се спра и се обърна към чакала,той също спира и застава перпендидулярно на пътеката,извива си главата към мен и ме гледа.Аз оставям хляб,бисквитка или соленка и тръгвам,чакалът я намира и я изяжда.При навлизането ми в махала,чакалът остава пред населеното място и престава да върви подир мен.Има обаче и по-глупави чакали.Тръгват пред мен и ме съпътстват с километри.Как да му дам нещо да яде,като то ще остане след мен.Най-голяма вероятност да тръгне след теб чакал има ако си през зимата в резервата Трескавец или по махалите над с.Бов.Тук те са в концентрация както циганите по Женския пазар.Ако след мен не върви чакал,усещам,че ме гледа от някъде.

         Чакал тръгна след мен,жена ми и дъщеря над понора Орлова чука /Воденичната бара/ и им изкара акъла със стандартния си,познат ми до болка пенис.Върви след нас,като спрем застава перпендикулярно на пътя и ни гледа,но не се маха.Тръгнем с надежда да се разкара,той пак тръгва по нас.Това бе съвсем млад чакал,който вероятно се е хранил с отпадъци от храната на секачите в района,но беше изгладнял много.Провали ни разходката,върнахме се заради него.

         Как чакалите са пресекли Искъра не знам,но вече ги има и по голите плата и понори на Зимевица.Тук районът според мен е абсолютно неподходящ за обитаване от чакали.Тук те биха могли да се хранят само с отпадъци,изхвърлени от хората,или ако им откраднат и изядат кучетата,каквито случаи има,кокошките или някое дребно животно.При нов снят чакали се появяват още след Заселе,а ако се тръгне от Лакатник към Заноге,те се появяват още след първите махали.До преди година-две там чакал изобщо не съм срещал.

Една  жена ат Церово се оплака,че чакали й изяли кучето,на друга от Заселе също й изчезнали кучето от дървената му къщичка.Ако кучето е голямо,то се пази,но ако е малко,давят го и го отмъкват да си го изядат спокойно на теферич.

         Освен поединично,чакалите се  движат и на групи по 2-3.Посред бял ден,докато говорех с един овчар над с.Буковец,от гората изскочиха три,както си помислих кучета,а това бяха чакали и са затичаха към овцете.Пресрещнаха ги три кучета от стадото и се образува топка от давещи се кучета.Овчарят тръгна към тях с тоягата и чакалите се върнаха в гората.Той се оплака,че чакалите са страшно нахални и не се съобразяват с това,дали е ден или нощ.Ако той не хранел тези кучета,което му струва скъпо,чакалите ще му издавят овцете през деня.

          През лятото могат да се видят доста следи от чакали високо в планината,където няма хора и няма вероятност следите да са от кучета.Виждал съм техни акета,в които има сдъвкана пластмасова червена обвивка на салам.Вероятно човек от близкото село е изхвърлил отпадъците си в дерето,чакалът е усвоил нещо от тях и останалото е отфекалил тук,в района,който той през лятото обитава.

          На два пъти обаче срещата  с чакали ме притесни доста.Преди  три- четири години минавах покрай Гръмотевичната гора над местността Смесите и след като я преминах,от нея започна страхотна разправия между чакали.Беше нещо страшно като шум,все едно да се сбиха два квартала,да речем Факултето и Филиповци.Тогава обаче си помислих,дали чакалите не ме видяха и сега се готвят да ме нападнат и се изплаших доста.Връщане назад бе невъзможно,значи да мина отново покрай тях.Продължих към Росоватец,чакалите се разбраха и врявата спря.На връщане привечер от далеч се замислих,дали няма да ме пресрещнат сега чакалите,като минавам прокрай тях,но нищо такова не се случи.Аз обаче бях притеснен и минах покрай гората много бързо,макар сега да бе тихо както покрай турски гробища.

        При друг случай трябваше да  нощувам покрай река Берковска  под Хайдушките вдопади.Не се  беше свечерило още и от всякъде към мен запоглеждаха чакали.В тяхно обкръжение,но нащрек,вечерях една консерва,сигурно затова и се бяха спряли, покрих кутията с камък,нали съм еколог,разхвърлях половин начупен на парченца хляб в страни от колата.Изморен бях,спях,но чувах разни леки шумове.През нощта ми се наложи да ставам да пишкам и светнах фаровте на колата,взех и фенерче.Нищо обезпоктелно нямаше.На сутринта камъкът върху консервената кутия бе разместен и кутията бе издъвкана и пробита от зъбите на чакалите,явно защото им мирише на месо.На километър-два по-долу имаше старец,който си живее там постянно.Казах му,много чакали има в района.Той отговори,че това се знае и хората се пазят.Кокошкарниците са много здрави,всичко се прибира и заключва,което е навън се пази докато го приберат на сигурно място.Нямало къща без едро куче.Каза,че точно на поляната,където нощувах,те се събират привечер и тръгват към селата и крайните квартали на Берковица,като скачат дори вътре в кофите за боклук в квартала на Берковица,където  е къщата на Дядо Вазов до река Берковска.И заключи: Няма да се боиш от тях,страхливи са!Пази си яденето.

        Върхът на притеснетието ми от среща с чакали бе тази зима.След като веднаж валя сняг през цялата нощ и всички пътеки бяха засипани,приложих зимната си тактика.Отидох до Батулия и извадих голям късмет.Мутроджип с гуми,широки като бурета  /мутрешки гуми/ бе завил към Буковец.Предположих,че до Градище мутрата ще ми е избила пъртина в снега,защото там долу до реката има мутрешник с покрит басеин.Времето – прекрасно,слънце,видимост,широка пътека.Минах горе седловината Градо и тръгнах по равното,високо над долината на река Оградишка,извираща почти от връх Чукава.Само едно ми помрачи настроението,мисълта,как са могли соцпроектантите да измислят пътя да минава през мъртвината,а не по слънчевия скат отсреща.По едно време чувам разправия между чакали и виждам чакалска сватба на другия,слънчевия скат на долината.Отпред вероятно върви чакалката,на сантиметри от задника й-един едър чакал и след него още 5-6 по-дребни чакали,които се разправяхи и вдигаха шум.Погледнах ги и си помислих,точно като при кучешка сватба.Те така се събират и този пес,който е едър и силен като бать Бойко набива другите,слабите и болните и подобрява гена на поколението.Спомних си за друга сватба,когато пред мен лисан оправи една лисица и чак след това ме забелязаха и избягаха.Така ги бе ударил хормона.Но сватба с чакали и то 7-8,не бях виждал.Просто толкова много чакали никога не е имало.

          Погледах докато се виждаха чакалите и продължих по следите от мутроджипа.На едно място преди Оградище има завой на пътя,който пресича дълбока долина с непресъхваща рекичка,до която има чешма и пейкаПресичам я аз и отново чувам шум на чакали.На отсрещния бряг,на слънцето – втора чакалска сватба.Застанах на открито да ги гледам и съжалявах,че нямах със себе си камерата,която има 40 пъти оптическо приближаване.Казвам си,не са глупави чакалите,за да правят сватбата си тук на сянката в мъртвината,търсят слънце.И по едно време ми минава през ума: Аз виждам чакалите,значи и те ме виждат,а ако решат да ме нападнат!И започвам да се успокоявам сам,че нападнат от чакали човек няма,аз толкоз пъти съм ги срещал.Но шобето ме треска все повече и повече и аз тръгвам обратно.Вървя,но ми се струва,че зад мен също върви нещо,забързах и дори побягнах.С ходене и бягане преодолях около 4-5 км.за много кратко време и чак когато стъпих на превала Градо се успокоих.

         Замислих се за разни неща.Видиш ли чакал,той или бяга или тръгва по теб,да му дадеш храна.С вълка не е така.Той минава покрай теб,хвърля ти един презрителен поглед,с който те смразява и си продлъжава по пътя.Погледът му го търкувам така: Приятел,ти си дошъл тук в моя район,но знаеш ли какво може да стане с теб?Спомних си за вълк,застрелян от ловците.Вързали го през врата и го провесили като обесен на един клон.От долу са подскачали разни хищници и бяха изпояли долната му половина.Това за мен бе вандалско и унизително.Вълкът е животното,към което изпитвам най-голямо уважение.Отрязох въжето от бесилката и издърпах вълка в средата на един шипков храст.Той се беше озъбил и го уподобих на машина за убиване.Тези огромни четири бели зъба ако захапят животно,свобождаване няма,а огромните му кътници ще строшат всякакви кокали на убитото от тях животно.Ако захапе ръката на човек,ще я прекъсне.

          Другото нещо,за което се замислих  беше,как ще се промени животинското  равновесие,ако тази машина за неговото регулиране изчезне.Идентично ще стане,ако изчезнат хората от някъде на тяхното място се заеми от цигани.И си спомних за окрът Видински.Заради богата му земеделска продукция,която пътуваше след Деветото за пазара и роднините в София,бързият влак получи името Мазният влак.Защото все се намираше някой да изцапа влака с олио,шарлан или нещо друго.Днес там положението е трагично.Цигани завладяха окръга.И вероятно той,областта Воеводина в Сърбия,където живеят само цигани и областта Тимишоара в Румъния,където има около 4 000 000 цигани ще си образуват държава.Тези области и сега подържат нерегламентирани връзк,имат и общ служебен език,циганския.В Бангладеш официалният език се нарича циган.Нуждата от проститутки за неженещите се младежи от Западна Европа,от които се печели добре,от фиктивни фирми на името на неграмотни цигани,които теглят ДДС,така наречените цигани дедесари,от разпространенители на наркотици и друга престъпност,доведе до забогатявне на редица т.н.ромски кланове и лидери,които се сдобиха с финансова мощ и чрез нея вече контролират местната власт.Както казваме,има мафии,които си имат държава,така има и ромски лидери,които си имат окръг.На тях остава само една крачка,да извървят трасирания вече от Косово път.След това те ще държат целият товаропоток от Европа за Изтока,който ще се устреми през строящия се сега Дунавмост – 2.По-сладък бизнес от тоя на света нема!Е па нема!Само по-бързо да стане мостът!

         Отклоних се,но в писанитето си този път въведох втора тема.Основната бе вълците и чакалите,а страничната /на съветски език - побочная тема,на турски –калъчсикиш/  е за хората и циганите.Казах,че между тези видове и подвидове има взаимовръзки,равновесие,че те са почти същите,но може би има и някаква разлика.Вълците се оттеглят и тогава териториите им се заемат от чакалите.При хората не е точно така.Те си живеят някъде,но идват цигани.Те не идват изведнаж,първо идва един,моли да му разрешат да остане в селото,после изчезва за ден-два и води със себе си още сто цигана.И хората бягат от тях,като им оставят сътвореното с техния труд.В природата не е така.Ако се появят чакали в територия,която обитават вълците и предяват претенции,ще се получи нещо много различно.Вълците ще кажат,добре ни дошли и ще ги изгризкат до крак. 

     /Част втора на писанието,/      ВИЛАДЖИИ  В ПЛАНИНАТА  

      Това е нова форма на нашествие в планината,началото му е поставено след Девотото.То я промени по начин,противоположен на нейното естествено Божие употреблене.Лошите страни на този проблем са няколко.Те започват със стоеж на път до някаква местност,която далавераджиите от Съвета решават да продадат.Днес не продават,правят заменки,при това не от Съвета,а от МС.В началото багери разбиват планината за да пробият път.Изсича се гора,причинява се ерозия.Обикновено местността,която се продава е гориста или с ливади.После се променя статута на местността и тя се застроява.Схемата е много проста.Мутрата извършила с хората на Станишката заменка,си плаща на строителната мафия за документи да строеж и си навъртява мутрешник в гората.Временните заселници пък в зоните,разпродадени от Съвета,виладжиите,за да си набавят строителен материал секат гората,вадят пръст за терасиране,копаят,ровят,вдигат бидон-вила,барака или масивна къща.После от гората си кръцват дръвца за горене.Боклукък се изхвърля в деретата.На „вилата” се откарва старата кола,където тя се изоставя или разфасова.Броните от стъклопласти,ламарините,защото са леки и стъклата се изхвърлят в дерето.Металът отива за скраб,оловото от акумулатора също.А с киселината и пластмасовата кутия е ясно,те са за дерето.В планината намират покой и старите мебели от дома.И не само те,а всичко старо като перални,хладилници,печки.Това е последната им точка,вилата, преди изхвърлянето им в дерето.Всичко за ядене вече е в пластмасови опаковки и то с тях достига планината: бири,минерална вода,бидони,найлонови торби,сезали и други неразградими химически съединения.Техният път е ясен.Но има и по-едри неща,напр.строителни отпадъци,между които плочки,тоалетни чинии,умивалници,мазилка,тухли.Те не отиват всичките в дерето,с тях някой решава да настели разкаляния път.

         В по-новото време тази история има продължение.Поколението,съградило тези неща си отива,децата им проявяват интерес към имота само по отношение на това,за колко може да се продаде.Голяма част от тези имоти обаче са непродаваеми поради лошата или липсваща инфраструктура и се изоставят.Процесът се ускорява от ромбригадите,които разбиват къщите за жици и други потреби за Отпадъци и хората след такива набези просто ги изоставят.Къщи,наподобяващи черепи без очи вече има навсякъде по планината.Преди двадесетина години в тези къщи по някакъв старец с бабичката си копаеше градинката,гледаше кокошки,преглеждаше къщата.През лятото там имаше живот.Падналата бодлива тел от оградите пък носи други опастности за чифтокопитните животни.

         Този процес на замърсяване на природата и на изоставяне на къщите по вилните зони е най-разпространен по Софийската планина,но вече става ежедневие навсякъде.Като отличници по зъмърсяване бих посочил вилните зони над Курило,Войняговци,Подгумер,но вече замърсяване с пластмаси и части от автомобили има навсякъде.Ще зъвърша с описание на най-мръсната река,която съм виждал.По-мръсна от нея няма,във водите и в едно текат човешки лайна / на турски език–бок/ и животински,/на турски език-фашкъ/.

         Безконтролното разширяване на  красивото село Железница доведе до замърсяване на един приток на Селската река,който идва от към връх Света Троица.Уточнявам,че Селската река идва от Казаните на Витоша.Цял квартал излива каналите си в този приток,останалите квартали-в Селската река.В тях освен фекалиите на хората се изхвърля и оборски тор,защото няма градини,където да се разхвърли и така хората се спасяват от него.Притокът се влива в Селската река,после в р. Ведена и след това в Искъра.Друг квартал на Железница,Чемерника,излива фекалната си тръба в Чемернишкия дол.В началото на този дол под селото е имало,има и сега,каптирано изворче и полянка.Малко над това изворче се излива фекалната тръба на квартала.През лятото акетата на хората не изтичт надолу в река Ведена,а се задържат там защото бързо засъхват и се натрупват на камара.На метри под тях малко в страни продължава да блика изворчето.При големи дъждове и снеготопене,бубуната засъхнали акета с размер на микробус се размеква и леко се заплъзгва надолу в дола към реката.Водата в дола я доразмива и отнася.

        Бих желал да хвана някога  кмета на Бистрица или главния архитект на София или не знам кой,и да му наточа чаша вода от изворчето,за което стана дума.А той да я изпие и после да му покажа фекалната топка над извора.Съдбата на това изворче ще има цялата ни природа,ако таз екопростащина продължава да вилнее /в страната ни бащина/. 
 

     

             /Част трета на писанието,/   ЧАЛГАРИ В ПЛАНИНАТА 

             Бащата на Съветския съюз,сифилитикът  Ленин на времето казал: Преди  да спорим,трябва решително да  се разграничим!Ленин не е бил  глупав човек.Той е зъл гений и е бил разработен да внедри пъклена европейска разработка,произведена от евреи в Русия.Германците са му помогнали много за това.Сега и аз като него  ще се разгранича относно два термина,които хората употребяват,но не са наясно със съдържанието им.

             Популярно понятие от днешната масова култура е съществителното чалгаджия,чалгаджийка.Думата е с турски произход и означава човек,който по този начин си вади хляба,в случая с чалга.Тогава се слага окончанието ДЖИЯ.Има и други такива думи в българския език,напр.джамджия,бояджия.Чалгаджиите са малко,ще посоча един,който е върха им,Слави Трифонов.Той от всичко прави чалга,в смисъл на ужасяваща простащина.По този начин той чалгизира вече много години простаците,които го гледат.Жените,които наричаме чалгаджийки,в действителност не са такива,защото не правят чалга,а я разпространяват.Получили популярност от пеене на чалга,те имат по-голям шанс да си вдигнат цената като проститутки.,каквито те са са в действителност.Покойният Георги Стоев обясни този процес на времето.Друг шанс да си вдигнат цената като елитни проститутки е поставянето на силикон на двата им комплекта устни,като и хоризонталните им заприличват на вагина.Мутрите пощуряват като им пропеят с такваз уста и още повече плащат ако се разберат след като им пеят и да ги треснат.А ако се ожени за такава,мутрата трябва да краде и рекетира само за нея.

            Има обаче едно друго понятие,чалгар.Това  е жертвата на чалгата в  нейните аспекти: чалгакултура,чалгамислене,чалгагерои,чалгаизяви  и др.Тази фалшива масова култура,чалгата,се възприе от доста хора,които по рождение са простаци и си мислят,че с чалгапенизите,които те вещо подмятат с чалгаумение и чалгареч,ще бъдат възприети като новата интелигенция.Характерно за чалгизирания,прегърнал чалгата и окончателно заформил се като чалгар е това,че той не е образован,не вярва в Господ,а е един просташки плод на това,което сега наричаме пазара.Пазарът,този който създаде висшата класа-пазарните проститути,средната класа-пазарните боклуци и нисшата класа-пълните боклуци.Във всеки от тези раздели чалгарът може да се внедри,защото е заченат на пазара и защото принадлежи към това,което наричаме днешните примитиви.Културният,духовен човек не се влияе от пазара,защото той не е кух като чалгара,а е личност.Цитирам Гьоте в произведението му Фауст,където маймунът от кухнята на вещицата казва:Ако имах пари щях да съм и умен.Така разсъждава и съвремения чалгар.Маймунът е разработен да пали огъня на вещицата,от него друго те става,дори не може да се самопрецени.Чалгарът също си остава примитив,но за жалост той не разбира това както и маймунът от кухнята на вещицата.Тази кухня,която напомня днес пазара.Чалгарът както и маймунът също не може да се самопрецени,той няма да приеме и чужда оценка,защото е тъп,но се счита за част от прогреса.Той не знае,че още в 4-и век преди него хората в древна Елада са го превъзхождали по разум,защото са си знаели място в живота.Те и тогава са били три класи:философи,войници и селяни.И всеки си е знаел мястото.Духовните хора пък си знаят мястото според естественото Божие употребление и ще приведа текст от Немския реквием на Брамс,взет от Стария завет: Господи,научи ме,че с мен трябва да има край,но моят живот има цел и аз трябва да знам това!

         Мислех да поразширя тази глава,но за сега се отказвам.Ще се върна пак на нея.Лошото е,че не само чалгари,а и всякакви типове и типеси,явяващи се Божие недоразумение потърсват изяви в панината.Те сами там не могат да се изяват,душата им е празна,нямат мисли,духовен живот,интереси,трябва им колектив,в който да се наложат и издигнат,като го разсмърдят.Хората отиват на планина заради красотата й,а те им въртят номера за да се изяват.Планината вече е място и за съвместно пребиваване на педераси,но ако не са много дебели.Два педераса тръгват и понеже се обичат,ходят колкото истинските туристи.Любовта им ги носи на крилете си.Колко пъти съм попадал на такива,между тях един окръжен съдия и приятеля му,доктор.Като го цепне,да знае как и да го превърже.А за по-изисканите,съдебните ни проститути сигурно трябва копринен бинт и обезболяващо..

          В богатата ми туристическа кариера съм имал много такива срещи и ще направя някога едно писание и по този въпрос.А това,ще го завърша с два случая.Дали са смешни те или не,ще прецени някой,ако отвори блога ми.

           Разработена да проституира по спусната й от разработчциците й тема,върти разни номера на другите туристи и туристки в групата,в която се е внедрила и не могат да я изкъшкат.Ако някой я попита,защо правиш така,дали ще получи отговор,различен от този на пора,ако го попиташ защо смърди?

           Друг един все мечтае за  изяви,намерил ги е сред група  туристи.Дали няма да дочакаме някой ден в резултат на параноята му и алкохолизма,който съвсем освобождава задръжките му,да вземе напр.да си свали прашките и да си разтвори срещу тези,които не са му приятни двете бузи на дупето си,а към тез,които ухажва,да вземе да помаха с най-интересната част на организЪма си?

          Поживем,увидем,гласи една съветска  народна поговорка.

            
 

/Част четвърта на писанието/  ДРУГИ НАШЕСТВЕНИЦИ В ПЛАНИНАТА 

       Те са много,като дейността им е еднократна или постоянна,ще посоча само някои от тях.

        Сигурно си спомнят всички преди около 15 години какво стана с жълтия кантарион.Някой каза,че се търсел на Запад,циганите тръгнаха по планината и го изкорениха.До днес жълтият кантарион не се е възстановил,макар вече да се бере само от билкари.В Сливенския Балкан тази ценна билка бе унищожена почти напълно.

        Други нашественици са секачите на гори.Това са мутри от горската мафия,които секат дори в резерватите и във вододйните зони.Ще посоча за пример буките по Амбарица,които заминават за Гърция.А Ловеч,Троян,Плевен,да стоят без питейна вода.Царо е подбрал горите,които дават вода на яз.Искър.От Мадрид нашественик в горите не бяхме виждали.В името на истината мутренските секачески фирми причиняват най-страшните екологически вреди на страната ни.Сечта на горите е свързана и с високите цени на енергоносителите,които оппределя енергомафията,за която никой  у нас не говори.

      Сеченето на горите се извършва  предимно от цигани,които успоредно със сечта претарашват района,ако има наблизо къщи.Каквото им е интересно,натоварват го на конете си и хайде на Отпадъци.

       Освен билкарите,в планината нашестват и събирачите на диви плодове.На времето това бяха самостоятелни цигани,но сега ги гепнаха мутрите да рабоят за тях.Изкарват ги с джипове до някъде,изкупуват на място боровинките или каквото са набрали.Ако обаче в планината има паметник напр.с бронзова плоча и циганите го видят,нека някой от три пъти да познае какво ще стане с паметника.Или поне с плочата му.

       Мутрите с барбекютата също са нашественици в планината.На тях им трябва студена вода за бирата и дърва за барбекюто.Освен другото,те правят и пожари с огъня си за цър-пъра или като се напият.По Сливенския Балкан мутропотокът е наситен и има регламентирани места за палене на огън.Дърветата дърветата около тях намаляват и намаляват.А в този район те изобщо не са много.

       Завършвам писанието си с мнение,че в борбата между добрите хора и лошите винаги са побеждавдали лошите.Мисля,така ще стане и с планината.Хиляди години тя е била обитавана от прости хора,които са разбирали,че трябва да пазят природата й,защото са част от тази.Днес ролята на планината е друга.Хората,родени в градовете,където има компютри,не осъзнават,че в значителна част те са функция на продуктите на планината: прясна вода,чист въздух и още много други неща.И ограват природата й с векове напред,несъзнавайки,че това е кражба и от поколенията след тях.

          

                                                                        Товарищ   Пропойцев 
 
 
 
 




Гласувай:
1
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 6862042
Постинги: 2928
Коментари: 7575
Гласове: 14662
Архив
Календар
«  Октомври, 2019  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031