Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2009 22:42 - СЕЛО РИБНОВО: ВЕЧЕ С 80 КМ. ПО – БЛИЗО ДО СОФИЯ,другото си е същото!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 4906 Коментари: 2 Гласове:
1



   СЕЛО  РИБНОВО:

                             ВЕЧЕ  С  80  КМ. ПО – БЛИЗО ДО  СОФИЯ,

                                                                                     другото си е същото! 

          В последно време във връзка с изборите доста се заговори за село Рибново,което познавам от преди десетки години,макар да съм го посещавал много рядко.През Рибново се минава при преходи от с.Медени поляни,от с.Ковачевица,от с.Господиново,от с.Осеново.Селото,разположено високо в планината имаше към шосе за полето и после до гр.Гоце Делчев. Роденият в Рибново българин с мюсюлманско вероизповедание /б.м.помакът/ Ахмед Башев,един изтънчен хитрец,сега е кмет на община Гърмен.Той се явява привърженик на ДПС,за да може да се възползва от възможностите на Догана да насочи средства към общината му за подобряване на инфраструктурата в нея.Кметът добре разбира,че никоя друга партия и лев няма да даде за тази община,защото там хората са бедни,няма какво да се открадне от нея и не представлява интерес за юпитата и пазарните проститути.Затова винаги в родното му село хората гласуват за ДПС.Писанията в блога ми са на туристическа тематика,но често излизам от нея,защото разглеждам нещата в дълбочина.Ще стане въпрос за помаци / на турски ахрени/,за помашки райони и села.За някои с от тях право се твърди,че са помашки крепости,други са набедени за такива.Няма да подмина и този въпрос.

           Известно е,че българите обитаващи този важен кръстопът,Родопите са били ислямизирани някога от турците.Целта на този акт е била да държат хората в подчинение на турските духовни власти,като по този начин турците приобщават местното етническо население към тях,контролират го,държат го в подчинение,насочват мислите и делата му,скрити зад повелите на исляма.Хората са били длъжни да ходят в джамиите при повикване от мюезина,да слушат проповедите на имами,молли и ходжи,изпратени да ги поучават.За издръжката на тези турски духовни инстанции е имало вакъфи,чиято продукция е отивала за ислямските духовници,за изграждането и подържането на джамии,за училищата им,наричани мечити,мектеби и медресета.Днешните Хайдушки поляни /Имаретдере/ е било най-големият вакъф в Родопите въобще.Приелите исляма получавали някои предимства.Те били считани за граждани на Турция,която ги пазела,но пък били длъжни да служат в армията като редовни войници /низами/.Тогава службата е била неограничена по време,като турците са имали особена политика спрямо ахрените.Изпращали например планинците /помаците/ на служба в Сирия,Ирак и Кюрдистан,където птичето като хвърчало падало и умирало от жега,както казва полк.Ангел Вълчев в книгата си Тъмраш.Несвикналите планинци на тази горещина и местните зарази като малария и др.водели до почти сигурната им смърт.Това не е било случайно.Така турската империя генно унищожавала постепенно другите етноси в империята им,изпращайки ги законно на сигурна смърт и без да има военни действия,наречени мурабе.Без да воюват,момчетата умирали от болести.Една отвратително подла политика.Турците са големи хитреци и на тази база постигат успехи и в днешната си история.Ще спомена само един факт,колко много се възползваха те от Студената война,като се ориентираха към Америка и от Втората световна война,като турските работници изградиха отново Европа и се настаниха там трайно.С топ не може да ги върне вече никой обратно в Турция.Пришълци от някъде си,днес турците живеят на земите на Армения,Кюрдистан,древна Гърция,България и др.дължави,а какви ужасни последствия има до днес от тяхното ислямизиране на Балканския полуостров е известно на всички.Споровете и юговойните са последствия от това,заформи се дори чисто мюсюлманска държава тук,на Балканите,Босна,на територията на разпаналата се измислена държава Югославия,отдалечена на километри от Адриатическото море от крайбрежна ивица на Хърватия..Тенденцията в исторически план е да се укрепват още повече ислямизираните общности на Балканите,да се развиватте успешно икономически и да увеличават населението си.И да се занимават някои от тях с лоши работи,посочвам Косово и Албания,специализирали се в трафика на дрога от Изтока към Европа.

           Помохамеданчвания са правени по Родопите и в Ловешко,правени са в Албания,защото албанците /арнаутите/ са много непокорни хора.В държавите около Австрия също е имало помохамеданчвания,напр.в Босна и Херцеговина,защото Австрия се опряла на турците по мощ по онова време и турците не са успели да прегазят и нея.Спряне там,поне да имат сигурни хора в завладяните вече от тях територии.Насадените корени на исляма остават до днес у нас.Всички опити да бъде отстранено това нещо доброволно или насилнически са завършвали с провал,възстановяване и укрепване на статуквото както си е било от векове.Турците по Варненско приели християнска вяра в резултат на работата на наши свещенници,те днес се наричат гагаузи,помаците обаче винаги са отказвали да заменят религията си,възприета от тях като деца.Опити в тази насока има още от времето на Васил Дечев,учител от Чепеларе след Освобождението.Като техен учител,той се е опитвал докато учи децата да им разяснява,че помаци и християни са събратя.Опити да се обърнат помаците отново към християнството има и през 1933 г,но тогава вече чрез насилие,заплахи и дори убийства.По това време до махалите по високото е достигала само козя пътека,те не са били нанесени всички на административната карта на населеното място.Какво е ставало там,знаят малцина.Голяма част от инквизиторите са били наети за това македонци.Тези насилия довеждат до изселването на помаци в Турция,където поради различните климатимни условия и лошото им възприемане там,те основали свои села,но несвикнали с климатичните условия,станали жертва на болести и горещини.В книгата на полк.Ангел Вълчев има един такъв момент,когато изселник от с.Тъмраш в Турция пита с тъга чрез пътник,как е селото му сега.Една баба,която е пътник,отговаря,много е тъжен този момент.По наше време насилия бяха извършвани след 1973 г,като техния край дойде през 1989 г.и ислямската общност /б.м.помаците/ излезе от този процес още по-укрепналаДемокрацията върна всичко на изходни позиции.ДНЕС ИСЛЯМЪТ Е ТОВА,КОЕТО ЗАДЪРЖА ХОРАТА В ПЛАНИНАТА.Пиша го в курсив,защото този факт е много важен и малко хора и политици го осъзнават.Помаците си остават там в свои общности,като да са се капсулирали.Ще посоча селата над Велинград по долините на реките Софандере и Аландере.Долу по Родопите наричат тези високи села помаклък.Има едно село Кръстава,наречено така,защото при изкоп е намерен стар каменен кръст от църква,доказващ,че там е било християнско село,чиято църква е била унищожена от турците.

           Днес християнските и мохамеданските общности,б.м.помаците са разделени териториално,но това съжителство е в динамично равновесие.Има преливане на хора,а в смесените села помаците растат по брой за сметка на българите,които не раждат или слизат по градовете.Не защото помаците ги тормозят,те живеят в съгласие.Има села с чисто турско население в помашки райони,напр.с.Говрен,Дьовлен,Борино.Има помашки села в турски райони,тези по течението на река Сушица.Има и чисто български,помашки и турски села.В Ардино има и от трите общности.Помаците там се оплакват,че и българи и турци се държат лошо с тях.По поречието на река Канина /Кървава/,която минава между селата Ковачевица и Рибен дол помаци и християни са се разделили и така си живеят отделно от векове.Този район е много интересен и ще има специално писание за него.Ако бяхме нормална държава,натам трябваше да бъка от туристи.Ще включа и селата по скатовете на Пирин,къде също разделението на християни и помаци по селата е валидно.

            Изразявам свое мнение,помаците  са хора като нас,българи,те са особено трудолюбиви и честни.Вероятно ислямът ги е направил такива,защото турците са същите и дори повече.Още от раждането си помаците са посветени в исляма и не искат да го променят с друга вяра.Ще дам пример с един помак от Якоруда,много възрастен човек,който каза пред ТВ-репортер,че градът му трябва да е към Турция,а не към България,защото помаците са с турско самосъзнание.А той не знае и една турска дума.Това не е така,старецът е с промит от пропагандата на турските ходжи и молли мозък.Има помашки села,които се окачествяват от някои хора като помашки крепости.В тях 100% от хората държат на исляма и са готови да се борят за него.Ще дам пример със село Търън.По време на унищожаването на ислямските гробища по Смолянско,помаците от Тарън се вдигнаха и потрошиха като отговор християнските гробища на Средногорци,макар да имаше опастност от ДС да ги разстрелят.Хванаха фиктивно някои за да отчетат дейност,осъдиха ги като престъпници,вкараха ги по затворите.Служителите от ДС,които пък с чукове строшиха паметниците по гробовете на починалите мюсюлмани по поръчков начин,на всички паметници е нанесен удар с чук по най-слабото на гробния камък,по врата на каменната фигура и бяха отчупили главите от вратовете.Тези пък апапи от ДС провъзгласиха за герои.Годината 1973 и последвалите я бяха много страшни за помаците години.Много от тях за това,че отказаха да сменят имената си отидоха по затворите,някои ги застреляха.Паметниците в Брезница,Корници и други села напомнят за тези мрачни години на войнстващия тоталитъризъм и примитивизъм от онуй време.На разработката на ДС,която се оказа една от най-вредните за страната ни по всички линии,одобрена от Тато.

             Прескачам събитията от 1984 г.когато със същите номера безпощадно удариха турците.Резултатът от тази разработка бе,че турците изоставиха полупустинните райони по Източни Родопи,които те бяха направили с труда си като оазиси и побягнаха в Турция.Така България остана без строители,селскостопански работници,работници в най-трудните сфери на производството.Ако някой знае какво е било някога в Източни Родопи,когато там имаше цветущи села като,Устрен,Припек,Песнопой и стотици други,нека посети тези села днес.В началото те бяха като атакувани с неутронна бомба,всичко си стоеше,хората и животните само ги нямаше,по чешмите имаше вода,после къщите започнаха да падат,разкривайки еднометровите си каменни зидове,векове опазвали хора и животни от пек и студ.Кайначетата /извори и кладенчета/ пресъхнаха,защото нямаше кой да ги чисти,израстнаха тръни и подраст,вече те са по –високи от двуметрвите каменни огради.Според мен помаците изгубиха след тези събития за винаги вяра в българите и България,турците-не!Те някак съзнаваха,че не българите,с които са живяли векове,а други стоят зад този акт и че българите,достовете им,нищо не могат да сторят срещу това.Тези събития разпръснаха турците по Турция и света,но пък капсулираха помаците по родните им места,където те останаха,но почти на никого не вярват вече.Точно този елемент бе актуализиран от службите на ДС и те пробутаха в новата игра хора от ДС,направили някога разработката „възродителен процес”,днес същите да се представят за защитници на правата и свободите на тези хора.Така се сформира партията ДПС,начело на която застана помияр между цитанка,заплодена от татарин,но сюнетиран,т.е.с рязана карабина,значи посветен в исляма,значи става за пробутване като турчин.Ако,че и на взгляд си остава чисто ченгене,циганин,та дрънка.Всичките около него са служители на ДС.Маргарита Михнева извади документ от архива на ДС,собственоръчно писан Анал Лютиф,зам.председател на парламента,където той вместо Разписка пише расписка,в която казва:Днес получих сумата 50 лв.Не мога да се сетя за какво от ДС са му изплатили 50 лв.Да ми бяха плащали и на мен,съгласен съм и на на повече от 50!.Останалите от ДПС като Четин Казак,Метин Казак,Резил Осман,Нихат Катил,Лютиф Местан и всякаква друга паплач е пак от същото котило на ДС.Един почтен имаше измежду тях,бившият министър на земеделието Дюкмето,но Доган го изгони от властта,а върна крадеца Дялан Пеевски,.Тези,които жертваха хората от етноса си по сигнал от ДС,днес ги яхнаха отново,но вече като спасители от Д/П/С.Някои твърдят,че точно тези въртят Бъллгария вече 20 години.Това не е вярно,защото те са пълни изроди,пазарни проститути,България я въртят бившите служители на ДС,дърпайки техните конци.Както въртят царо,Иван Костов,специалистката по кражби на гаражи Хубавото Наде и всички други.А на хората се представя версията,че едва ли не Догана сам изтрясква с рязанати са карабина цялото НС,МС,сцепва анусчето на царо ако го не слуша и на всички шефове на институции.Това е външната част на сценария.Някога мафията бе в политбюро,сега мафията е бившата ДС.Който е бил с нея,получил е поради това облаги,напр.куфарчета с финикийски знаци и се опита да се откачи от тях,да не им се отчита или да прави банка без те да му дадат,може и да го гръмнат малко и никой няма да хване килърите.От Русия,от Чечня,от Хърватия,има ги много и чакат.От безкрайност най-големио в сърцето уцелват.

           Тези неща са безпределно ясни  на помаците,но те са в цугцванг от тези мошеници,които са ги яхнали отново и опитват да ги манипулират.Те следят дори как помаците гласуват на изборите.Единственото нещо,което им остава е да си изказват мнението,когато са съвсем сигурни,че то няма да се разчуе.Аз съм чувал тяхното мнение и считам,че всичко им е ясно.От една страна наличието на население с мюсюлманско съзнание в страната е факт,а пазарнато мислене е начин да се проституира с всичко с цел печалба за сметка на наивните хора,от друга страна спрямо помаците като толкова държат на тях,трябва нещо да им се даде,а и те са в правото да си го поискат.И вместо да крадат и само да крадат,кметове-помаци на помашки общини започнаха и да поискват по това и онова от ДПС за благоустройство на населените им места,днес наричано инфраструктура.Това,което получаваха те до сега безвъзмездно е по една или по няколко джамии във всяко село,но това са и работни места,не е важно от кои петролни шейхове или директно от Турция идват парите.Това,което помаците си поискаха бе инфраструктура:пътища,водопроводи и др.В тези две направления прдобивките на много места са значителни,особено с водоснабдяването,което липсваше,пътищата бяха подобрени,построени са и нови.

           Помакът,т.е.българинът с турско име Ахмед Башев /Башев е турска дума,превежда се Важнов,Пръвчев/ не е глупав като Ахед Емин,освен това е и агресивен в действията си и с голямо самочувствие.Като знае какво прави Догана,вместо да се възмути от него и да се гръмне като Ахмед Емин,Ахмед Башев си е поиска доста за общината от него и е защитил изисканото.Село Рибново вече има водопровод,който е сложно съръжение заради голямата денивелация на района на селото.Водоизточникът е доста отдалечен,падна голямо строителство.Веднаж водопровод,втори път работни места за строителите му,работливите и скромни помаци от с.Рибново.Пътят към Гоце Делчев е сравнително добър,изгради се и нов път от с.Осеново,който скъси разстоянието от Добринище със 70 - 80 км.Пътят е такава придобивка за туристите,за която не съм и мечтал те да я имат.Тези подобрения на инфраструктурата в мюсюлманските райони с ЕСКПЛОЗИВНО нарастващо насление се виждат.Причините напр. да бъдат пътищата в такова добро състояние е фактът,че хората са трудолюбиви,съзнателни в работата си и не крадат парите за пътища или материали,настилката полагат според изискванията.

            Помаците и турците обаче имат нещо общо с кучетата и ще кажа какво ги свързва с тях.Куче,когато усети циганин през 10 улици се скъсва да лае по него и докато го не разкара от територията си,не се успокоява.Така е и с турците и помаците,когато в района им се появи циганин.Те презрително го наричат ченгене и винаги допълват,че ченгенетата са некачествени хора,аз променям думата така,не помня точно тяхната реч,изразяваща презрение им към ченгенетата.В помашко или турско село не само,че няма нито едно циганско семейство,но не може да пребивава макар и временно и един циганин.Веднага до него се залепва някой или няколко,питат го що търси в селото,гледат го къде ходи и докато не го разкарат не се успокояват.Защото знаят,че цигана е като мравка разузнавачка,която ходи,гледа,вечерта мургава бригада по информацията му ще отнесе реколта,покъщнина,животни,кабел,алуминий и джелезо.По кърджалийското време единствено Стара Загора остава неопустошена от кърджалиите благодарение на заповедта на валията там,появи ли се в града циганин,да го хващат и хвърлят да изгори в градската кюлханя /баня/ без изобщо да го питат нищо.Като им изгорили няколко цигана разузнавачи и не разбрали къде е най-слабо охраняваното място на града,кърджалиите се отказали да го бастисват и изчезнали по други градове.Аз уважавам тези хора за много неща,напр.за това как си подържат джамиите и че критикуват българите,за гдето са си изоставили храмовете,макар мюсюлманите да им предлагат помощ в труд от тяхна страна да си го ремонтират,също за това,че се трудят много,че не крадат,имат и други добри качества.Но това,че се държат с циганите като с куче,подушило ги от километри,шапка им свалям.Да не пропусна нещо.Циганите до 1973 г.почти всички имаха турски имена,но срещу бутилка олио,кебапи и други неща,те си смениха имената,пак излизайки и от това на печалба.Сега има нова мода.Циганите нямат лични карти,защото те им пречат,но преди избори се скъсват да си вадят нови,като плащат по 10 лв.за тях.Който чете блога ми,да познае от три пъти защо.

         След това въведение,доста пространно,идвам на темата,помашкото село Рибново,от медиите станало достатъчно известно и поради тази причина набедено за помашка крепост.Всичко,което писах за помаците по-горе важи и за това село.Една река само,Канината го дели от едно чисто българско село Ковачевица,отдалечено на 2-3 часа път от Рибново,днес обявено за архитектурен резерват,привличащо сноби от страната от тридесетина години насам.Първата разлика между двете села е очевидна.Християните когато са строили къщите си,са били архитекти,творци,те са създали въодъшевяващи и днес с фантазията си строителни шедьоври.Помаците пък строят големи къщи за животни и хора,чиито брой експлозивно нараства,а с тях трябва да растат и къщите.За творчество време те нямат,има планина работа пред тях и нужда от нови и нови къщи за многобройната челяд,да свива и тя семейни гнезда,да има кошари и сеновали,покрит двор за инвентара.Не казвам,че къщите на помаците са грозни,но има нещо недоправено в тях.Малко трябва,за да са къщите им по-красиви,но не са го сторили.Вече виждам обаче и красиви къщи в помашки села,напр.тези в с.Црънча.

         В близко време смятам да  напиша нещо като напътствие към туристите,как да се запознават с дивната Родопа.Изискването към тези не само туристи,а любители-краеведи е много високо,ще ги смаям с необходимата подготовка за това,какви интереси трябва да имат,упоритостта,която да притежават,за да реализират за десетина години една последователна програма,която да върви паралелно на другите им инереси и приоритети.Тогава те ще могат да кажат,че са родопски туристи,както аз за себе си сам преценявам,че мога да кажа:Аз съм /и/ родопски турист!Ще си послужа с пример,разбираем за днешните младежи.Днес е модерно,те да са геьове и да изтъкват това свое предимство.Аз ги попитвам:А къде ви е лимузината,защо не сте съдии или пък в НС или шефове в изкуството,като твърдите,че сте геьове?.Като не сте такиви,никакви геьове не сте,а най-обикновни педераси,не сте ми интересни.И ги сиктирдосвам.За недостатъчно запознатите с турските термини ще поясня,че сик е точно противоположното на амджик.Не е истинскси и родопският турист,който има такива претенции,ако не е пребродил цялата Родопа след предварително запознаване с фундаментални произведения на родопчани.Това пък ще влезе в друго едно мое писание.Предварително ще спомена едно име,Константин Канев,от с.Момчиловци,защото се започва от него.

              А сега за село Рибново,но и районът около него.Той е много красив,уникален е,хем влиза в родопския пейзаж,хем и много се отличава от него.Има и хубава обработваеми земя,добра,твърди се,че точно тази добра земя е дала името на дела Добраш,а не буковата и дъбовата гора,защото Добраш има и второ име,Дъбраш.

         До това лято пътят за с.Рибново бе от общинския център Гърмен нагоре.Близо до него е селото с минерални извори,Огняново.Селото някога бе един прекрасен курорт,днес вероятно мутри са купили изворите и рекетират тези,които ходят да се къпят в езерцата им.Тук слиза от Добраш реката Канина.По левия й бряг шосето отива за с.Рибново,по-десния-за с.Ковачевица.Общината тук се нарича Гърмен,преобладаващото население са помаци,без да е мнението ми достоверно,считам,че те са над 90% от хората.В Гърмен има стар платан,/чинар/ с диаметър над 3 метра и вероятно по-голямо такова дърво в България не съществува.

       Долу в близост до полето популации от цигани са завзели всичко.Там обстановката е отлична хранителна среда за тях-ниви,градини,лозя,бостани,плодни дървета,от всякъде може да се краде и яде,това е предпоставка да се заселват те там и да се плодят в геометрична прогресия.Полето надолу към Хаджидимово е богато като Златния рог при Видин,а може би и повече.Крадеш труда на хората,ядеш,изстрелваш нови популации крадци.Някога при великото преселение хората се придвижвали свободно,примитиви унищожавали културата на по-съвършенните,убивали ги,заселвали се по земите им.Днес това не може да стане,но пък примитивите са тук,произходът им е от Индия,Пакистан и Бангладеш,техният девиз сега е: Со курец ке ви победим!Нагоре в планината цигани не отиват,това няма как да стане.Веднаж,хората са бедни и второ,ако помаците там те гепнат да ги крадеш,ще те заколят в нивата или в дома си.Така веднага се решава въпросът на место.Иначе ако се спазва законът,нещата отиват в съда,най отвратителните същества на света,съдията и циганина циганиа ще се съешат,решението ще е приблизително такова:Съдията ще си прибере сухото от цигана,ще го оневини и цигана ще продължи с още по-горямо самочувствие да краде,лъже и насилва,защото съдията му става вече чадърбабаит.В книгата Време разделно Антон Дончев като най-големи мръсници окачествява циганина и евреина,които подло удушават Сюлейман ага,днес на дъното на всички мръсници са съдиите.Добър или справедлив е само може би мъртвият съдия.

       И двата пътя към Рибново и Ковачевица са буквално блокирани от цигани и цигания,отвратително е.Те прииждат от всякъде,строят по общински места без път,без вода,без регулация,никой не ги закача и раждат,раждат и раждат,защото за това България им плаща.Другото си вземат сами.Крадат и тургат в каруците.

       Преди да се достигне с.Рибново има още едно село,наречено Гоцеделчевско Осиково.Защото има и Девинско.

        Сега за да се отиде до  с.Рибново по пътя Добринище – Гоце Делчев се прави отклонение за с.Фиипово.Малко над селото е скалният комплекс Каменната сватба.Пътят се изкачва почти до с.Осеново,в което почти вече не живеят хора и започва сериозно изкачване по рида Добраш,който тук се нарича Острец,но и Каялийски скали.От турски език преводът е скалисти скали или скали на квадрат.Те се виждат долу от шосето покрай р.Места,те са няколко групи,но да се премине по пътека зад тях е преживяване.Сега пътят минава точно зад тях,извива и излиза на обгледни места на височината на Скалите,около 1400 м.н.в,от където с разкриват страхотни гледки към Родопите,Рила и Пирин и долината на р.Места.Виждат се и самите Скали,вижда се Филиповската сватба.Това е ридът Добраш,където има букови гори и много изворчета.Част от тях са каптирани като чешми,при други има заслончета с пещи за печене на агнета.Толкова красив алпийски път има рядко в България,този е панорамен на квадрат,ако мога така да се изразя.През зимата обаче той ще е неизползваем на такава височина,тесен,с тези наклони и бездънни пропасти,ако се изплъзне колата от него.

           След няколко спирания на красиви  места пътят достига доста  голяма височина и започва  спускане към с.Рибново.Селото  е с много голяма денивелация  на терена си,поне 300 м и вероятно  средната му част е висока 1000-1100 м.н.в,колкото е и с.Ковачевица и Смолян.В горния край на селото има новострояща се джамия,в централната му част има ремонтирана стара,но много подържана джамия,бих казал прекрасна.Никой не я пази,вътре се влиза свободно,но без обувки.В селото почти няма разрушени къщи,всичките са нови и са достроявани,разширени,издигнати още.Казаха,че в селото /аз променям текста,но е и смисъла на казаното/  сега живеят 600 жени,400 човека и 2000 деца.Стават 3000 души.И сигурно е така.Децата бяха навсякъде.В селото има добре подържано училище с 11 класа и всеки с по две пълни паралелки.На двора в училището бе директора,много симпатичен млад човек със спокойно и благородно излъчване,останалите вероятно бяха персонал,който да подготвя сградата и инсталациите за следващата учебна година.Стои там директорът,гледа да се свърши работата като хората,училището му да е в отлично състояние,то така и изглежда.Дворът е много голям,има игрище,официална част,има и участък,заграден с подържана и оградена градина с цветя.Браво на тези хора!Пред училището момичета продаваха гъби манатарки на смешни цени.А малките деца,те бяха навсякъде.Има магазини,кафенета,където вафлата се продава колкото пише на кутията,разделено на броя им.Всеки се труди по някакъв начин,помъкнал средство за производство като мотика,гребло,вила за пластене на сено,натоварил нещо към или от нивата си на гърба на магарето или коня или пък на раменете си.Впечатление ми направиха деца около 12-18 години.Те изглеждат като да извира здраве от тях.Явно не са яли храни,произведени от на мошениците с месо,стояло на склад 20 години,храни,които танцуват в рекламите по телевизията,а каквото са си произвели сами.Момичетата - изпечени на слънцето като усойници,момчетата-яки,пращят от здраве,катерят се с колела по баирите.Сравних ги с момчето от един билборд в София,което рекламира сладолед с две лица.Избрали са изрод за рекламата,при това проповядващ педерасизъм педерас,защото колкото по-уродлива е рекламата,толкоз по-гледана е тя.А не мислят,че уродливото ако се пропагандира се възприема от децата като нормално и те се стремят към развитие,водещо ги до това,да се стремят да се превърнат в изроди.Вероятно на билборда за сладоледа бяха подбрали за продукт с две лица мъж с двойно предназначение,дето става за изтряскване от всякъде.Мисля си,ако в реалния живот префиненият педерас от билборда влезе в някаква конкуренция с тия излъчващи здраве и желание за трудови изяви момчета,кой ле ще надделее?Не знам,но съм сигурен в едноед,на педераса ще му цъфнат не,а ще му експлоадират един отвор,но няма да кажа кой,дано ако някой ми чете блога се досети..

           Впечатление правят и носиите на младите момичета.Тези,дето са по-големки и са се разгонили вече за да направят впечатление на околните са облечени в много красиви носии в разни цветове.Снимах две прекрасни момичета на 12 и 18 години с красиви носии,две излъчващи благородство момичента,но имаше и такива с много по-интересни и красиви носии от техните.Една сладка дебеланка около 16 години с ужасяващ хормонален удар бе върхът,носията й бе достойна за етнографското наследство на района,но нямаше как да я снимам.

           Друг спомен ми се запечата  с една млада майка,според мен  най-много на 18 години.Тук ще се отклоня съвсем за малко.Дългите години,прекарани от мен сред природата доведоха при мен до страничен ефект,към който си имах подадине,започнах да оприличавам хората и животните.И така,в цедилката на гърба си това прекрасно създание,момиче-майка имаше бебенце на месеци,като с едната си ръка дърпаше въже на цедилката,да люлее бебето,с другата ръка на рамото си бе преметнала мотика.Момичето /майката/ бе много висока и яка, като млад разкошен,в силата си кон и си спомних за аналогичен случай.Кобила тегли каруца,до нея подтичва на зигзаг съвсем малкото й конче,което едвам ходи.Стопанинът спря за малко каруцата,кончето веднага отиде под майката да бозае,тя пък се зае с тревата пред нея.До няма празно.И понеже не съм виждал по билбордовета на София подходяща за сравнение реклама на жена с тази прекрасна майка,мисля си каква ли би могла да бъде жената от билборда и предлагам следната идея.Вместо майката-момиче,една трудеща се Мадона бенуа да турнат на билборда снимка на една закоравяла сингълка,в едната си ръка вместо мотика да държи многоцелеви вибратор,а в другата вместо да дърпа въжето на цедилката и да люля бебето,да държи примерно втори,да речем многофункционален вибратор.Ако единият откаже или му се изтощи захранването-другият!Д няма празно.Както за кобилата с кончето,дето стопанина й за минутка я спря,а тя се хвана с две работи едновременно,докато не тегли каруцата.Да пасе и да кърми.

           Един мравуняк от хора,които  се трудат както мравките,така възприех помашката крепост Рибново.Където жената освен да работи от сутрин до вечер и да дава приплод,друго май й не дават.Не съм прав,разрешават й и да гласува за ДПС.И въпреки този усилен труд,лицата на хората не бяха угрижени и напрегнати като тези на хората в София,всеки си работеше и се придвижваше по пътя на естественото си Божие употребление.

           Правя отклонение за две села,100% помашки,доста отдалечени от тук,Вълкосел и Абланица.Те са едно до друго.Във Вълкосел времето е спряло,хората се притеснавят да срещнат други такива,жените са забрадени.В Абланица обаче е различно.Едни красиви млади булки с прически и палав поглед излезли с количките с бебетата си по кафенета,седнали,пушат,с интерес разговарят с гостите на селото,държат се свободно,женствено,не се крият от това,че говорят с друг мъж.Мисля си,ако им се удаде случай,може творчески да го решат,а не според исляма.Говорих с една красавица,признавам,че я заговорих,защото бе най-красивата,и бебето и беше едно кротко бижу.Имаше лак на ноктите на краката,от което ме напуши смях.Курвите преди ІХ-и .септември с обръснати интимни места подчертавали този факт пред кандидатклиентите си чрез лакираните си нокти на краката,а необезкосмените не лакирали ноктите си.Ако клиенти избирали жрица с лакирани нокти,а тя не се оказвала обезкосмена,вдигали гири и си искали парите обратно от пезевенка /сводника/ заради измамата.Оставям на читателите на блога ми,ако такива има да преценят красивата майка-мюсюлманка,не мога да кажа на това прелестно създание помакиня,с какво статукво на интимните си места е била.А другото го прецених сам.Там,където се е поразпукала женицата при раждането вече е зарастнало и видимо я сърби доста.Жлезичките й пък са отделили наведнаж толкоз естроген,колкото за пропуснатите месеци по време на бременността.Ако и съпругът й в тоз момент,тази красива млада майка си е направо една бомба с непредвидимо време за избухване.Използвам случая обаче за друго,да препоръчам на любителите-краеведи,посещаващи южната ни граница да посетят това красиво село.

          Искам да отбележа,че в района на Гоце Делчев селата са разделени на български и помашки,но те вече се смесват,българите ги напускат,не защото помаците ги притесняват с нещо,а защото слизат по градовете.Ислямът задържа помаците горе в планината.ТАМ ТЕ СА СИ У ДОМА!Остават празни села- архитектурни резервати,къщите там ги купуват мутри за да ги препродават,някои си купуват къщи и ги реставрират.Новобогаташи си изграждат къщи по същия тертип,като те излизат десетократно по-скъпи от нормалното строителство,но вътре са като резиденията на Тато при сел Търсавите.Кой днес гради декоративен каменен зид,кой днес полага по покривите тикли /плочи/,от къде камъни за калдъръми и пари за водопроводи?Много трябва да е крала мутрата,за да си осигури такъв лукс.И въпреки това такива къщи се строят.Спомням си за куфарчетата на Луканов.Дали те не се превъплъщават и в стилни мутрокъщи по разните живописни села?Архитектурни резервати,признати за такива в този район са селата Ковчевица,Лещен и Долен,но не са само те.Всичко тук е много интересно.От долината на Места започва един от най-големите и красиви преходи,които съм изминавал през живота си,този от Гоце Делчев до Ивайловград по границата с Гърция или в близост до нея,ако тя е недостъпна.И него ще го опиша при случай.Над него поставям само преходите Ком –Емине и Ком-Тимок.Не запознатият с тези преходи не може да твърди,че е турист высшего класса.

           В този район има села и на отсрещния скат на река Места,слизащ от Пирин.Те и там са разделени на помашки и християнски.От християнските села с особена архитектурна стойност ще спомена с.Тешово.Вместо да съхранят тази самобитна аритектура,управляващите го заебаха,защото от там не може да се открадне нищо,планинците са бедни хора.Въпреки това обаче и в Тешово започват да се сбират мутри,защото магистралата все някога ще стане,ако има разрешават новите пак,както по времето на тройнта коалиция на трите педераса-крадци,ще „поемат” отново митниците,наркоканалите,емиграцията,интермомичетата /б.м.тамошните мангалки/.

          Истинско мутросело в района е с.Делчево.В него се строи от мутрите като за световно.Хотел до хотел,както стана на Слънчев бряг,така мутрешник до мутрешник ще стане тук.В Симеоново пък,кола до кола,айдук до айдук.Тук ще са мутрите,тук ще притежават те забранен мутроград и от него вероятно смятат да „държат” ,а защо не и да „въртят” делата около магистралата,когато тя се завърши.Мястото на с.Делчево е много красиво,обгледно,проветриво,огряно от слънце.То наподобява Копитото на Витоша.Над него има прекрасна гора,която свършва и над нея се извисява връх Орелек,гол като пушка с щик на нея,телевизионната кула.Да бяхме държава,какви неща можеше да има тук.Ама не сме и ще разясня схема на ограбване,известна на малцина.Тя приключи,спечели Милен Велчев,спечелиха банките от кредитите,ограбена е държавата,аграбени са хората,които банките заробиха доживотно да изплащат кредити за жилищата си,по-точно за правото си да живеят и да се размножават.За мен това е геноцид на мафията над българите.

         Понеже България бе една обрулена  държава,както каза проф.Чирков  и от нея няма какво да  се краде,изработи се стратегия  какво да откраде от една окрадена на няколко пъти държава.И се намери какво,външният й дълг.Милен Велчев,разбира се с подкрепа на цялата мафия,обърна външния дълг в неподходяща валута,от което страната ще загуби и ще се превърне във вечен длъжник,като е получил за услугата към лондонските банки вероятно около 500 000 000 евро.Всичкото едва ли е за него,има и други мафиоти,играли в тази игра,но най-голямата част я е прибрал той.Веднага след това започна повишаването на цените на недвижимите имоти,процес подържан от медии и банки,предлагащи кредити.Мафиотът Милен Велчев,/пардон,брат му Георги/ изгради верига хотели по най-хубавите места на морето,като бетонира доста плажове и гори и после ги продаде при най-високата стойност на недвижимите имоти на пазара.Така се отърва от тях да му ги не вземат следващите управляващи,а скоро след това започна спад на цените на недвижимите имоти.Банките пък повишиха лихвите по кредитите.Обраха банките хората веднаж по времето на Жан Виденов,сега още веднаж чрес спекулативните цени на недвижимите имоти,спечели Милен Велчев,спечелиха банкерите.Така той обра държавата като смени валутата на дълга,втори път продаде имотите на други лица и не могат да му ги вземат ако гласуват такъв закон,трети пък ограби и тези,на които ги продаде с безумните високи продажни цени от времето на сделките.Но не е само този грабеж,ще спомена някога и за концесията на Софийска вода и от къде бяха парите,които разбойници окрадоха от касата на проститута Евгени Бакърджиев.Сега привършвам с описанието на едно кътче от района около р.Места,което считам,че малко хора познават и трябва да посетят.

           Вече е изградено шосето през  Папазчаир,но за жалост парите  за пътя през Парилската седловина са окрадени.Пътят за прехвърляне на Пирин през Парилската седловина е много необходим за развитието на туризма в този район.По него туристите ще могат да достигат безпроблемно с.Парил и с.Голешево,които са изходни пунктове за планината Славянка.Аз винаги съм считал,че такава планина няма,това е част от Южния Пирин,той продължава и в Гърция.От Парилската седловина се отива и за х.Гоце Делчев през дивите гори на обрасналите с гори два върха Свещник и Муторог,както папилите мами на Михайловото Катеринче с косми.Достигналите връх Гоцев като заобиколят горе алпийското пасище с форма на подкова и хвърлят един поглед към гръцката част на планинатааа после като извършат и преход от Парилската седловина до х.Гоце Делчев,биха имали право на мнение къде са на Пирина границите.Пътните крадци са едни от най-големите професионалисти,имам такива за включване в книгата на Гинес.От 1989 г.до сега открадват винаги парите за пътя от с.Губеш до Комщица и имат списък кой кмет да открадне следващия транш.На батко,на братко,за чадърбабаита,който ги пази от парламента,но не и за пътя,това е схемата.За жалост тази схема разигра царо с магистралата за Бургас,други откраднаха парите за строежа на магистралата от Кулата до Видин.А тук трябваше да има и теснолинеен влак,но гърците не дадоха.По стратегически причини строежа на теснолинейката от Добринище да Гоце Делчев бе спрян,въпреки прокараното през планината трасе за ж.п.релсите.Не само това,но изместиха и границата така,че тя не преминава през прохода Промахон,който остана гръцки,а и ни взеха Сенгелската планина с българските села и топлата минерална река.Дано сега се изпълнят проектите,дано да не еоткраднато всичко за моста при Видин.Ще се справят ли новите с внедрените крадци и играчи на едро от коалицията по възлови постове на трите педераса - крадеци,ще узнаем в следващите четири години.

          Още три интересни места за  посещение има тук,в тях се разиграха много трагични събития през 1973 г.Помаците трябваше да си сменят имената с български,но някои не пожелаха и малко ги разстреляха.Показаха такива,гръмнати в гърба,отзад една малка дупчица на куршума,отпред-отвор като за тръба на печка.С какво са ги гърмяли тези нещастници,защо,какви са били тези престъпници,да не се замислят,че убиват невинни хора?Това стана в с Брезница,едно от най-големите помашки села с население около 4000 души.Днес паметник напомня за жертвите,но имената са така написани,че не могат да се разчетат.Същото стана и в с.Корница,но с по-малко застреляни.В с.Лъжница мина само с бой,интернирания и затвори,като някои останаха в тях до 1990 г.

           Брезница е най-голямото село,хората  наистина са може би 4000 души,но доста са по чужбина на гурбет.В селото има и християнска църква.Джамията е нова и е фърст.Като разбраха,че искаме да разгледаме джамията им,двама старци ни заведоха вътре.На въпроса,защо в нея всичко е червено,а в Рибново-синьо,те отговориха така:Тук е така,като отидем скоро горе,ще видим там как е.В селото имаше мутра,която говореше турско-български и уреждаше с други като него нещо.Каза,че бил бизнесмен.Наподобяваше на цирей,раздут от гной.

       Над селото се извисява Пирин,като  реката идва от циркус Брезнишки.Който е бил горе знае,че циркусът наподобява стадион с един разрушен край и че езера в него няма.Изгледът от селото към Пирин е страхотен,особено ако си бил горе.През 1974 г.се смъкнах от Пирин в с.Брезница,едва не ме арестуваха,напъдиха ме надолу по пътя,където имаше милиционер до милиционер,на всеки обяснявах,че се прибирам от Пирин.Те ме тледаха както капиталистите Маяковски във влака,тогава гражданин Советского союза.

       Следващото село е Корница,и то си има своя река,Корнишка.Горе също има циркус Корнишки с няколко скромни езерца.Това село е по-маллко и не е толкова красиво.Паметникът с жертвите ог 1973 г.е много красив.

         Последното от трите села в  тази долина е Лъжница.Неговата  река не слиза от билото  на Пирина,а от странична гънка и е най-малка.Тук бизнесмени от Гърия строят шивални за да експлоатират евтиния труд на работливите помакини.Не съм убеден,но такъв шивашки цех на грък май има и в Брезница,където работят стотици помакини.

       Друго интересно място в района  е мечкарникът на Брижит Бардо.Това е много добра идея,подкрепя се и от немска организация,животни на четири лапи,но много намирисва на кражби на средствата за пътя ила на уйдурма,за да бъдат пренасочени тези средства от християнски в мюсюлмански региони защото:

         Мечкарникът се достига от Белица,а там почти всички жители са християни.Защо да отидат парите за християните в Белица,а не за помаците напр.в Якоруда,от където е родата на проститутът Пирински,роден Заяков и после сменил името си.Но и името му е сбъркано,както той целият.Трябваше да се преименува на Рилски,защото Якоруда не е в Пирин,реката й извежда горе на местността Грънчар,истинското име е Граничар,защото от там е минавала границата до 1912 г.Но по избор на съпруга обаче,другарят Заяков бе особено прецизен,избра си дъщерята на генерал Кашев,шеф на охраната на Тато.Това му отвори много тежки врати,които с чисто проституиране нямаше и да помръднат.Пътят до мечкарника е истински ад.Може да го преодолее с кола само този,който е готов да си строши автомобила,но да достигне до мечките.Дори мутра се е отказала от строеж,заради пътя.Точно под мечарника мутрата е вложила милиони в стоеж на мутрешки хотелски комплекс,но го е заебала,вероятно отчаяна,че тук,като не са мюсюлмани,пари за път няма да има!Огромният мастодонт започва да се руши.

             Тук няма точно повторение  на историята.Тя пише,че строят по-съвършените,след тях идват примитивите и унищожават сътвореното.Започнатият строеж в случая е започнат от примитив,мутра някаква,забогатяла от рекет или каналаджийство,а по-съвършените не се сещат да разрушат сътвореното и изоставено.

             Това писание е от същия  тип като предното за Родопите,моментална снимка.Свързах писанието обаче не с посочване на преходи и красиви места за посещения от туристи,любители-краеведи,всякакви типове или дебели лайновози,сраснали се с джиповете си,а с това,което съм упознал,чул и видял от този край.Нарочно пиша в провокативен стил,който иска да отиде по тези места,да провери,да види.Ако има усет към красотата,ще се смаят.Ако пък някой иска,може да измине и прехода Гоце Делчев -  Ивайловград.Ако такъв има,подканвам го да ми се обади.За да не съм единственият,изминал този преход.     

          Вече сериозно обмислям наставление към туристите,които имат достатъчно години пред себе си и които красотата на Родопа ги привлича.Аз,когато съм на някой връх в Родопите,в който и да е дял,знам къде съм и кои ридове и дялове ме заобикалят,кои реки минават под мен,къде са долините на язовирите,къде кои градове са разположени.Ако се намери втори такъв,който да се качи в това развълнувано море от върхове и ридове и да каже кой рид кой е,аз наистина ще съм доволен.Перефразирам мисълта на един от кумирите ми,пианистът Вайсенберг така.Не 3000 души да тръгнат и да се изколят от противоречия в планината,а един да тръгне и да упознае тази огромна,дивна планина като мен,аз ще съм доволен. 

                                                   Товарищ   Пропойцев,

                                                    почитател /и/ на Родопите




Гласувай:
1
0



1. анонимен - Много лайна си насрал тука. Прочел ...
01.10.2010 21:52
Много лайна си насрал тука. Прочел една книга и седнал да пише. За архитектурата трябва да ти е ясно, че всичко е дошло от село Ковачевица, и не от местните християни със силна религия, ами от няккави си албанци, преселили се там. От това село започва да се разпространява в околните села. В архитектурни книги, разследващи развитието на архитектурата, се посочва, че в Рибново е имало повече строители от днешните села Долен и Лещен, които са обявени за архитектурни резервати. Преди да седнеш да сереш, вземи да попрочетеш малко, та да не ти миришат толкова лошо говната.

от musov

в.ж. www.valkosel.bg
цитирай
2. анонимен - nqma
11.10.2010 11:19
abe nie pomacite sled vreme 6e ebem mamata na balgarite ima vreme 6e gi opraim mamaviiiiiiii
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 6862096
Постинги: 2928
Коментари: 7575
Гласове: 14662
Архив
Календар
«  Октомври, 2019  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031