Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2009 19:29 - ГАРОВИ КУЧЕТА
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1580 Коментари: 1 Гласове:
1



                      / КУЧЕТА   ПО   ТРАФИКА/             Във връзка с начина ми на посещение на планината през зимата няколко пъти през този сезон ми се наложи да ползвам Гара Бов.Като човек,който обича животните и те от своя страна с умението си да усещат тези хора и да си поискват по нещо за ядене точно от тях,не ми бе трудно да се сприятеля с три такива кучета.Едно от тях,една разкошна черна кучка,направо се влюби в мен,но любовта ни стана взаимна.Какво представляват гаровите кучета?        Това са кучета,които през зимния сезон почти не виждат стопаните си,нямат кой да ги храни  и са принудени да правят фокуси,за да оцелеят.Те живеят по селата в близост до гарите и знаят точно разписанието на влаковете.Около половин час преди да дойде влак на гарата,те са вече там и се оглеждат за хора,които ще им дадат по нещо за ядене.Прави ми впечатление,че кучетата са много точно ориентирани към кого да се насочат.Когато влакът пристигне,гледат слизащите и с радост изведнаж се устремяват към някого.Ясно,този ще да е податлив към желанията им да им даде нещо за ядене,а може би винаги им дава.Така и аз се запознах с тези три кучета,едно от които ми поднесе изненада.Изненада ми поднесе и стопанката му,но неприятна.        Връщам се веднаж от водопада Скакля и както си вървя по пътя към мен от един двор вместо да ме залае куче,то започна да ми говори и да ме привиква и колкото повече се отдалечавах,по-жални и силни ставаха стоновете му.Върнах се да видя какво се опитва да ми разкаже кучето и в обезпокоеното животно разпознах любимката си, черната кучка-красавица от Гара Бов,която нахранвам първа.Като ме видяла да минавам по пътя ме е познала и ме привика.Извадих всичко,каквото имах и й го дадох.В това време от двора към мен дойде една набинджена брантийка и ме попита,защо съм пуснал чешмата й в двора?Казах,че не съм влизал и не знам нищо за чешмата й,но тя ми излезе с пениса,че щом познавам кучето й,значи влизам и в двора й.Възмутих се от нея,спестих й истината,че кучката  й е по-ителигентна от нея.        Гаровите кучетата са се разположили удобно във времето,съблюдават разписанието на влаковете и така поминуват.Но дойде лятното време,с един час напред и се питам,как ли се чувстват тези животинки сега.Отиват на гарата,а влакът вече заминал и те остават гладни.Петелът и магарето не признават новото време и не им пука,реват и кукуригат по старото,но други животинки трябва да се съобразят с него,те нямат избор.       Някои от гаровите кучета са още по-творчески създания и преценяват дали да се включат в трафика на туристите или да последват през деня някой турист,преценявайки го дали ще ги нахрани.Спомням си как едно такова куче от Гара Реброво тръгна с нас до хижа Буковец.Храна то приемаше безотказно,като прахосмукачка.Обезпокоих се да не експлоадира от преяждане и полях една филия хляб с вино,намазах я с пастет и му я додох.Изгълта я и нея.След малко излязох да видя резултата.То спеше,не се събуди до сутринта.На другия ден,изтрезняло,то отново тръгна с нас,направи обиколка през Балкана и пак се прибра на стоянката си,гара Реброво.Да чака следващите туристи.      Освен кучета по трафика има за жалост и хора като тях,може би най-бедните,които вече няма и на кого да разчитат.Социалното министерство има сметка да ги умре.Един такъв бе рационализатрът Аспарух Цъфтитрънски,който живееше на спирка на автобуса от София за Искрец.Винаги посрещаше и изпращаше автобуса.Вероятно запознати с хала му,му оставяха по нещо.Ще го сравня с кучетата,но в по-трагичен аспект.Когато те са болни или са смъртно ранени,скриват се някъде за да не безпокоят стопанина си и там умират.Вероятността да ги намерят не е голяма.За жалост,Аспрух изчезна.Заключил си е къщата,излязъл е без да се обади и повече не се е прибрал. Да не безпокои другите около него.Както кучетата.За радост на Кучката масларова.............                    18.04.09 г.                                                                       Товарищ Пропойцев


Тагове:   туризъм,


Гласувай:
1



1. doctora - доктора
18.08.2012 00:44
това е сегашното положение на българия и ми е тъжно и интересно какво е решила мечността за нас ... това коляннолакетно положение не може да продължава вечно ... за другите не знам, но аз си вярвам на думите, че ние сме най-великия народ на тази земя, но дали вечността дава пукната пара за нас ... би трябвало да сме захапали годината на българия - 2012 - годината на дракона, но какво ще ни донесе тя ... амин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12150759
Постинги: 4533
Коментари: 10748
Гласове: 18293
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031