Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08 16:35 - НЕСТАНДАРТЕН ОПИТ ДА РАЗМИСЛЯ КМЕТ/Ь/ОВЕТЕ НА СМОЛЯН, КЪРДЖАЛИ И ХАСКОВО
Автор: planinitenabulgaria Категория: Регионални   
Прочетен: 400 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 06.08 18:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

 ОПИТ ЗА ПОДСЕЩАНЕ НА МЕСТНИТЕ ВЛАСТИ ЩО ДА СТОРЯТ ЗА ДОБРОТО НА РЕГИОНИТЕ СИ

 

   Обръщам се към кметовете на три града, на Смолян, Кърджали и Хасково, за да им напомня, че има ЕФРР /Европейски фонд за регионално развитие/. Този фонд отпуска пари за развитие на регионите /в недоразвитите страни в ЕС/ по програми, които са им представени от местните власти и са били одобрени от европейските институции. При одобрени такива проекти заплащането от ЕС за разходите по тях е 95%, като останалата част идва от общината. Веднага ще изтъкна, че това се знае от местните власти и този фонд се източва преобладаващо от техните биринджии за лични облаги, като ще посоча и пример. По тази линия балдъзата на Карадайъ, жена на кмета на с. Борино, родното място на Карадайъ,

се сдоби с два сарая в с. Чала поне по милион за единия и още един над х. Орфей в т. н. град на Весела Лечева до микроязовира. За да са достъпни сараите за балдъзата, които се водят къщи за гости, бе построен и към 6 км. асфалтов път от с. Борино до с. Чала, на табелата по случай строителството му където е написано, че за него са изразходвани 5000000 лв. Подчетвам, европейски пари.

   По линията на ЕФРР има построени много екопътеки, някой от тях ужасно скъпи, като тази към водопада Боров камик във Враца, по Дяволската пътека до с. Ягодина и др. Благодарение на тези пътеки закрепени по специфична за мястото конструкция между скалите, недостъпни до сега красоти станаха достъпни. Давам пример и за по-скъпи проекти, напр. моста на с. Батулия, който водата отнесе поради изсичането на горите от най-първия секач на Своге, наричан Белият Мерцедес. Покрай построяването на този мост, струващ към 2000000 лв бе укрепено и ужасяващо свлачище по пътя, като табела напочня кой е платил сметката.

   Най много такива проекти има реализирани в окръг Кърджалийски, където пътищата са най-подържани в България. Давам пример с пътя от с. Врело през с. Кос до шосето към с. Джелепско, който вече разрешава на туристите да се спуснат долу в безкрая с кола до с. Кос, а тези, които търсят злато да се отправят със златотърсачите си по реката Буюкдере да търсят късчета самородно злато. Отбелязвам, че тук тракийските светилища са много на гъсто, вижда се това на Орфей.

  След това въведение – по същество:

 

  Смолянски окръг има дълг към останалите селяни в Мугла да възстанови пътя до това села, което остана недостъпно за автомобили поради порой, отнесъл пътя на няколко места в посока от Смолян и мостовете в посока от Девин. Мугла е едно от най-красивите кътчета не само на Родопа, но и на страната. От Смолян следвайки красива долина пътят достига превал с 2000 м. н. в. пресичайки рида от Перелик, който разделя реките Въча и Чая. От тук натататък какво се вижда който не е бил там не може да си представи. Село Мугла е село на любовта. То е основано е от помаче и помакиня, които се залюбват, но родителите им не са съгласни да се съберат. Вземат те по един кон и по няколко овце, прехвърлят този огромен рид и се заселват в място, където имало дълго време мъгла, на родопски мугла. Така нарекли и селото си, което се разрастнало заради добрите условия за живот. От селото има прекрасни маршрути към селата Чамла и Мурсалица, високи 1700 м. н. в. Пътят продължава към Девин, преминарайки между красиви карстови скали, подобни на тези около с. Тешел и излиза близо до с. Гьоврен.

   Този път ако се поправи – сега той е непроходим – тук ще започнат да идват много туристи, ще се продадат и имоти, поне през лятото в този рай на хлад ще има живот.

  Иоще едно сезиране на кмета:

  Строи се път, започващ в близост до Османовия вир към с. Чамла. Твърди се, че този път ще се ползва от наследниците на Александър Божков, приватизатра на Иван Костов, който е направил заменка и придобил хиляди декари беломурови гори около с. Чамла. Такава природна разруха не бива да се допуска и имам идея как да се предотврати това. Предлагам за да бъде спасена Майката-природа от тези хаирсузи, появи ли се някой оттях тук, да се застрелва и оставя там с табела защо е отстрелян. Какво общо имат наследниците на Александър Божков с беломуровите гори тук, дом на димите животи през зимата. Друго спасение от тези рушитери на природат няма. Техният е девиз е: 

  Какво ни пука за природата, щом падат пари!

 

  Сега към Кърджалийски окръг. Там пътищата са добре, според мен причината е трудолюбието и честността на турците, които работят в този сектор, но има и още един елемент, който хората изтъкват – безогледните кражби на част от средствата за ремонт на пътищата от депесебиринджиите. Тези идиоти нямат нищо общо с мюсюлманите м България, част от тях бяха агенти на ДС по време на възродителния процес, цитирам агент Сава, агент Павел. Те са топатат връзка на руската мафия с България и крадат с всичките си телесни отверстия, а партията ДПС е техният параван за прикриване.

Същите тези хора изкупуват по 9 стотинки за квадратен метър земите, които ще са близо до превидени за строеж пътища. Въвеждам и таг, пътят от Подкова до Момчилград.

  Има един  път в Кърджалийско, дълът е само 20 км, който е срам за окръга. Той е по долната на р. Боровица от разклона Асеновград/Безводно до отклонението за пещерата Утробата. Този път минава под Светата за траките планина, наричана Ненковска, подобна на нашата планина Манастирище до с. Искрец, някогашен християнски култов център. Описвал съм огромните тракийски светилища тук, от които популярно е само едно, пещерата Утробата. Тук има и туристически център на брега на яз. Кърджали, който заради този лош път е достъпеен само от с. Дъждовница. Освен достъп до тези десетки тракийски светилища по ската на пранината към р. Арда има и още много по толкова по-малки по долините на късите стръмни реки, спускащи се от планината, има и много римски пътища и още нещо – две долини, една от които с много голяма река, римски път покрай която от с. Тиква прехвърля планината и достига с. Русалско. Тук е и най-високото и най-красиво село като природа в регина, Безводно, дивната река Хамбардере с изоставените къщи на турците и нвите им обитатели, мечките в оборите под тях, а също и още една долина на река, прекрасна, идващо от с. Три могили.

   За зълвата на Карадйъта може три сарая и път за 5000000 лв., а тук за се разшири и подобри този така важен път, няма кой да изготви проект. Може би защото няма депесебиринджии от от този регион като Нихат Катил, Анал Лютиф, Четин Казак или Капаклиамджикоглу. За да разкрие този тракийски култов център красотите си, трябва път, кърджалъагалар...

 

   А сега към хасковските бирниджии. Предварително казвам, че имам лошо мвение за сторваното от хасковлии, от банките им, най-много на глава от населението в страната и от това, което виждам, че се вихри по града, запазвам компетентно мълчания. Тук хората свързват големите крадци и разбойници д един Митьо Ганев от близкото минало, който отнемал богатството на богатите и го раздавал ва народа, а ако богатите не били съгласни, джелатите му ги колели. Този Митьо е бил член на БКП и е имал частен партизански отряд „Христо Ботев”. Изявавал се е до взривяването на църквата Света Неделя, след което погват разбойниците и ги избиват, но името му, символ на изключително голям разбойник е останало.

  Има един град там, Маджарово, на прекрасно място, към който има един недоправен, по проходим път от Харманли и още два, направо непроходими – от към Желзния мост и от с. Дъбовец. Може би отговорник за настилката на тези рътища е японският пътен инженер Ями Доями. Пътят от Железния мост е само 7  км. но 70 години няма да стигнат да се направи като хората. Този път направо откъсва Маджарово от Родопския регион.

   Маджарово е страхотен регион, ще допълня нещо за него:

   От града започва яз. Ивайловгград, язвирът с най-красивата стена в България, най-дългият язовир, приличащ на хранопровод със стомах. На времето е имало опция да се построи така ядовира, че да се залее Маджарово и водата му да започва от Железния мост при Долно Черсковище. Това означава обем на водата в язовира над  1 млрд. куб. м. Решили са, че в Маджарово има златни мини и не са посмели да ги залеят. Смо че след 1989 г. мутра купи мините за 1 лв. и веднага ги закри, продавайки за скрап съоръженнията им. Незаливането на Мадгжарово с водите на язовира – сега той събира към 400 млн. куб. м. вода, а стената му вместо над 100 е само 70 м. считам за ужасяваща грешка, непоправима. Буйната и пълноводна Арда имаше ужда от този буфер, това щеше да бъде и огромно логатство за страната ни като енергия и за напояване. Отбелязвам, че имаме договор да пускаме регулярно от язовира по реката определено количество вода за гърците, които нпариха в Гърция язовир, заливащ нашите земеделски земи.

  Интересно ми е какво е интелектуалното ниво на хасковските пътни биринджии, за да не разбират, че със сегашната им скапана пътна мрежа са откъснали Маджарово от Родопа, насочвайки го към Харманли и полето. Подчертавам, че и пътят от Долно Черковище към с. Белополци, излизащо на широкия път от Кърджали за Ивайловград също е пълна скръб. А ромовете са му отнесли и табелките, ако нямаш джипиес или не  познаваш региона, не знаеш къде си. Има ЕФРР, искайте, ще Ви се даде. Но май предпочитанията Ви са други – 200 килограмови ловци с джипове да пътуват и отстрелват дивеча по планината над Хасково, нацвъкана с ловни заслони и хижи, а широката и равна местнос под Арката и Попмартиновата дупка се е превърнала в мутрорегион на богатите хасковлии какъвто бе и Веселото село на митничарите в чашата на яз. Ивайловград.

  Не думи, дела и само дела, казваше Тодор Живков, чиито път следва и иска да вкара отново държавата ни в него един натовски генерал, обединител на нацията, квалифициран като 



Гласувай:
3
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7483679
Постинги: 3192
Коментари: 8497
Гласове: 15507
Архив
Календар
«  Септември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930