Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
09.11.2014 14:42 - ХАЙКУ ЗА БЕДНО ВЪОБРАЖЕНИЕ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 7971 Коментари: 10 Гласове:
92

Последна промяна: 10.11.2014 19:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ХАЙКУ ЗА БЕДНО ВЪОБРАЖЕНИЕ

"Ах, мой мили Августин,
всичко е свършено!"
                            Андерсен
                              

Мога да летя
мога да се усмихвам
мога да бъда
 

Не мога
да си представя
света без теб
 

Колко бедни
са представите й
няма въображение
 

ще кажеш с право
ще кажат с право
докато те измислям
 

8. XI. 2014.
image










Гласувай:
97



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valeska - !*
09.11.2014 16:53
За живота
Толкова кратък и голям
Благодаря!
:)
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. valeska - !*
09.11.2014 17:19
valeska написа:
За живота
Толкова кратък и голям
Благодаря!
:)

:) Благодаря ти, мила Valeska! Прегръщам те с пожелание за светъл и приказен ноември! В ноември стават чудеса. "Сезонът на легендите и чашите"... До скоро, радостна вечер и поздрав с нещо любимо от Христо Фотев:

"МОРЕТО!...


Морето!
Най-голямото събитие!
Как ме издига към върха си - целия
отново ме зазижда във кристала си.
В блестящото съжителство със люспите
на рибите - с крилете на комарите...
(Как ми тежаха дрехите - и тялото,
зазидано във паметта ми... Името.)
След оскърбителното, страшното във навика
да се живее - приеми ме!
Никога
аз няма да те принизя до своите
печални средства за очовечаване.
Аз ще живея с теб, тъй както рибите,
за да си върна детското доверие
в ръцете си, в нозете си. Прекрасно е,
че си голямо. Може би единствено
си вярно ти във строгата абстракция
на картите... В най-мътните ми спомени.
Как въздухът изгаряше хрилете ми,
и перките ми блъскаха дърветата.
И люспите ми падаха по пясъка
хилядолетия преди сълзите ми...
Море - и най-интимното движение
(с което се съблече пред очите ми
и се венча със въздуха... Ноември е.
Сезонът на легендите и чашите.)
Ти смъкна най-драстично цветовете си -
по-голо и по-истинско от въздуха
се извиси срещу ми... А делфините?
А тяхното грегорианско пеене
на старогръцки? О, море на изгрева.
Море на вечерта - и полунощите,
опитомено в толкова пристанища.
Върни ми и хрилете ти, и перките,
и радостта ми от живота в твоето
пространство, светлина...
А хоризонтите
как бягаха на пръсти по вълните ти.
Поети и моряци - в отчаяние
те гледаха - голямото събитие
в живота ни и може би единствено...
Прекрасно съчетание на толкова
несъвместими елементи - кончета,
актинии съзвездия и гларси...
На пясъците - пеещата струя
на бившите скали... Но невъзможно е
да продължа по ръста ти със думите.
Ще спра за да живея аз -
сълза съм аз
от скулите ти - тръгнала към устните."

ХРИСТО ФОТЕВ
цитирай
3. donchevav - Има неща, които е трудно да измис...
09.11.2014 17:52
Има неща, които е трудно да измислим, има празнини, които е трудно да запълним. Мисля, че това не е толкова въпрос на въображение, дори съвсем не е въпрос на бедно или богато въображение - по-скоро е дефицит на сърцето. А сърцето не приема мистификации. Болката сигурно е голяма - щом дори и човешкият порив към летеж не може да я приглуши. Съжалявам...надявам се да измислиш...за да осмислиш...поне малко...Поздрави, Наде! Сполучливо хайку. Разбирам го така:

Жива съм. Липсваш.
Представа си нямам как-
ще те измисля.

Прости ми, ако съм изкривила нещо - но и аз почувствах някаква силна, непреодолима тъга...страдание от някаква преживяна загуба...моя някаква лична... Хей, какво ми направи?:)))))
Поздрави, Наде! Хубава - светла и омиротворена да е вечерта ти! Прегръдка!
цитирай
4. tryn - 3.Ти си вулкан от емоции, Наде!
09.11.2014 18:04
Троите миниатюри-бисерчета правят неделния ми ден усмихнат и празничен.
Благодаря и за стиха на Фотев!

Красива и звездна да е тази ноемврийска вечер за теб!
Елица
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - 3. donchevav - Има неща, които е трудно да измис...
09.11.2014 19:24
donchevav написа:
Има неща, които е трудно да измислим, има празнини, които е трудно да запълним. Мисля, че това не е толкова въпрос на въображение, дори съвсем не е въпрос на бедно или богато въображение - по-скоро е дефицит на сърцето. А сърцето не приема мистификации. Болката сигурно е голяма - щом дори и човешкият порив към летеж не може да я приглуши. Съжалявам...надявам се да измислиш...за да осмислиш...поне малко...Поздрави, Наде! Сполучливо хайку. Разбирам го така:

Жива съм. Липсваш.
Представа си нямам как-
ще те измисля.

Прости ми, ако съм изкривила нещо - но и аз почувствах някаква силна, непреодолима тъга...страдание от някаква преживяна загуба...моя някаква лична... Хей, какво ми направи?:)))))
Поздрави, Наде! Хубава - светла и омиротворена да е вечерта ти! Прегръдка!

Благодаря ти, мила Вени! Трогваш ме. Поздрав с нещо от началото на моя дом тук - за сърцето, което "не приема мистификации", както ти чудесно си го казала:

ЕДИНСТВЕНО СЪРЦЕТО

Минавам през кристалите -
Порталът завърта ме,
откъсва ми крилото
и гола, безпощадно бяла
летя през минали епохи.
Изгаря ме до синьо неутрала
на пръстена, окото и перото,
и неродена, още неживяла
за теб обръщам минали епохи.
Да, Аз бях Нил и Нун и ветровете!
Света владях и времето пребродих -
оставих си душата и крилете,
за да спася единствено сърцето,
затворило сълзата в капка огън.

Всъщност толкова думи, за да кажа:

"за да спася единствено сърцето,
затворило сълзата в капка огън."

Слава Богу, че има такива "неща, които е трудно да измислим", заради които животът е по-безкраен от смъртта, по думите на любимия ми Маркес. Хубава вечер, Вени! Прегръдки!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 4. tryn - 3.Ти си вулкан от емоции, Наде!
09.11.2014 20:37
tryn написа:
Троите миниатюри-бисерчета правят неделния ми ден усмихнат и празничен.
Благодаря и за стиха на Фотев!

Красива и звездна да е тази ноемврийска вечер за теб!
Елица

Здравей, мила Ели! Благодаря ти, благодаря за твоите "Крила", и на мен ми е празнично, когато ти гостувам. Светът става по-светъл и малко по-добър, когато се срещаме. Хубава да е и твоята Калифорнийска вечер! Сърдечни поздрави!
цитирай
7. makont - Красива емоционалност, Наденце!
10.11.2014 14:15
Проблясък на копнеж, избистрящ смисълът. Ще бъде, независимо, че ми стана тъжно. Хубава седмица, слънчице, обич и усмивки, разбира се!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 7. makont - Красива емоционалност, Наденце!
10.11.2014 17:11
makont написа:
Проблясък на копнеж, избистрящ смисълът. Ще бъде, независимо, че ми стана тъжно. Хубава седмица, слънчице, обич и усмивки, разбира се!


Майче! :) Щом ти казваш, няма да се учудя. Човек не знае съдбата си. И това си е голям недостатък всъщност. Но, добър Бог! Надежда те прегръща с тази песен, която обича - слънчева е :) Вдъхновена седмица, Майче, светла и радостна! Идва Коледа и въздухът ще заухае на празничност!

https://www.youtube.com/watch?v=0tIpMjczk2I#t=17
цитирай
9. metlichina - хубаво...
12.11.2014 20:46
и великите Мария Калас и Антъни Куин...
благодаря ти, за това преживяване...

цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 9. metlichina - хубаво...
13.11.2014 11:23
metlichina написа:
и великите Мария Калас и Антъни Куин...
благодаря ти, за това преживяване...


Благодаря, Метличинке! Много се радвам, че поспря. Стана по-светличко. :) Хубави събота и неделя на теб и до скорошни срещи! И на мен ми е незабравимо, когато се отбивам в твоят дом. Винаги има онова усещане за синьо, а аз обичам синьото.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267556
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566