Прочетен: 3127 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 22.09.2015 23:38
С ПОСВЕЩЕНИЕ НА:
г/н Железов,
г/ца Ваня 23,
г/н Апостапостолофф,
г/жа Стих,
г/н Алибаба2 и
г/н Рустам
ОБИЧАМ МУЗИКАТА
Съвсем неочаквано за мен се оказа, че в Блог. бг не само аз обичам музиката. Поради това изготвих една програма, която ми предложи няколко знатока в областта на музиката - четирима човека и две жени. Не съм много доволен от избора на програмата, но един от избраните, с име почти като това на руски богатир се оказа нещо уникално като интелект. Той помества постинги за Господ, но и се наерогенизирва когато гледа филма за войната, видно от туй, що го интересува. Негов кумир е една съветска снайперистка от някакъв съветски филм за войната, която застрелва 280 германски войници. Във връзка с това тя е изпратена от Сталин в САЩ, където я питат, наистина ли е убила 280 човека. Не човека, отговорила съветската снайперистка, а германци. Да съчетава човек Бог в сърцето си и такваз обич към Бога и такава жажда за убиване на германци /не човеци!/ , не е лека работа.
И в други области е добре развит този блогър. Сега е подбрал един поет /б. м. Валери Станков/ оти не пишел убаво стиховете си. И от поезия разбира, значи. И от музика, естесвено, защото коментира писанието ми за Шостакович, една изключително трудна за разбиране личност. С неговия интелект няма начин да го не разбира като човек, като творец, да не познава творбите му ювелирно. Ще проверя, не ми се вярва.
Още един блогър има, дост интересен, но като интелект той е поставен на шестото място при сортирването на номинираните. Той има друго предимство – по живо тегло предполагам бие останалите као маче у дирек. Това не е смешно, защото един такъв знаток в музиката строши в антракта тоалетната чиния към Зала 9 на НДК и се наложи набързо да му турнат три аграфа на голяма му буза. При наднормено тегло в такива случаи осторожно внимание надо. А останалите – двама човека и две жени явно също са вещи в музиката, щом са се познакомили с Шостакович. Разбирам, че и те, като по-интелигентния от тях, същи не са доволни от мен. И аз както и най-интелигентният от Шестимата все искам още, защото в музиката, която е изкуство, винаги има още. За твореца, за изпълнителя, който се явява съавтор.
В изискването за класифициране и редуциране на тези 4 + 2 /Шестимата/ бях заложил да ме превъзхождат те интелектуално, умствено – всякак! – защото аз в живота се уча от по-съвършенните от мен. Принципът на сортирването им бе осъществен по единадесетобалната оценка. Сега очаквам от тях конкретни дела. По друга програма определих най-подходящия за тях автор от приложените в линковете. Ето случай, да покажат, че наистина разбират от тези дела – нека прегледат и допълнят туй, що съм писал за съответните музиканти. Това не са музиколожки трудове, а отражение на музиката на тези велики хора в моята душа, тяхното влияние върху мен да бъда днес това, което съм.
Ако Вие, Шестимата, не сторите нищо по-въпроса, разбира се, че няма да Ви причисля към приматите, но ще Ви заподозра в заказно тролене спрямо мен. Ето Ви удобен случай - покажете, че разбирате от музика и че това е причината за да коментирате в блога ми. И ще стане ясно тролове ли сте или не сте, ударна група по културната революция ли сте или що. Ще стане ясно и друго, защо лепнахте в нета дацзибао срещу мен. Защото сте открили себи си в музиката?????????
За да Ви улесня предлагам следното разпределение на авторите спрямо Вас:
На –най първия по интелект, Рустама – анализ на Високата меса на Бах и на Матеуспасиона, степен на трудност – досто висока, рустамска.
На следващия по интелеект, Алибаба2 – Симфониите, квартетите и клавирните сонати на Татко Хайдн, бащата на тези жанрове.
На по-следващата по интелект, Ваня 23 – Немският реквием от Брамс и аннализ на част ІV на Четвъртата симфония на Брамс, Пасакалията. За нея е характерерно качеството категоризам, но от големия си жизен опит занм, че на такива дами никой не им предлага.
На по-по-следващата, Стих – Бетховен. Като погледнах стиховете й, той ще е доста труден за нея, но нека се сезира върху сонатите му от опус 101 до 111, като отдели специално внимание на фугата в част ІV. Аз свързвам поезията с музиката и имам мнение за стиховете на г/жа Стих. За сега запазвам компетентно мълчание.
На контрапича Апостолчо оставям Шуберт. Нека понапише нещо за камерната му музика, за „Странника”, за „Момичето и смъртта”…
На последния по интелектуален потенциал от тази Шестица оставям Митя Шостакович, титанът на ХХ век. Нека прокоментира неговите симфонии 4-а, 7-а и 8-а, 10-а и 11-а. Тринадесетата ще му е трудна, защото трябва да познава поезията на Евтушенко. Ако я познаваше, постингите му щяха да звучат различно.
Ето и линковете с авторите. На работа, защото задачата Ви е нелека, а резултатие от нея ще са важни за статуса Ви в Блог. бг. Дерзайте, молодци!
http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2015/02/14/330-godini-iohan-sebastian-bah.1338399
http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2015/03/28/iozef-haidn.1349610
http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2015/03/29/iohanes-brams.1349865
http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2015/03/09/dmitrii-shostakovich.1344534
http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2015/03/22/franc-shubert.1348144
Herr Doktor Kosta,
Пенсионииран професор от Катедра „Оперативна подготовка”
Римските пътища в България и съвремените...
Вечни БАЛАДИ - музика 3
От тези мои постинги за композитори най-много си харесвам за Хайдн. Всичките са резултат на много труд и понеже съм заобиколен от музиканти, написах ги за този тип хора.
Блогпространството трябва да бъде за културните хора, в него да се изявяват творци, които да устремяват хората към красота в изявите, а също за тези, които имат нещо да кажат. Аз напр. познавам планините на България и искам да ги опиша, защото друг не може да стори това с такива подробности. Лошото е, че Блог. бг сега е в процес на израждане в нещо неприятно. Моите постинги за планините считам за интересни и познавателни, но почти никой не ги чете. Сега най-четени са откровени глупаци, недоправени, недоклатени дами, проституиращи на тема политика. В раздела "политика" влизат платени тролове, коментаторите им, които вероятно са със статут волнонаемни и всякакви други, недоносчета на т. н. "демокрация" - необразовани, повлияни от идиотите от рекламата или "звездите", закърмени с чалга, без ценностна система, манипулируеми, непочтени в деянията си, трудно различаващи топло от студено.
Ето шест заподозрени от мен като поръчкови тролове. Може и да не са - ако допълнят това, което съм писал за композиторите, значи критиката им към е основателна, сторили са това, защото са вещи в тази област. Ако пък не - някой им е поръчал да ми обиждат. Защото нито познавам тези хора, нито съм имал нещо общо с тях.
Искам да запозная тези твои читатели с кратки откъси от живота на този
ТИТАН – Beethoven – може би излишно и все пак...
Гъоте пише до композитора Целтер:
„Запознах се с Бетовен. Талантът му ме порази, но за съжаление той е съвършено необуздана личност, която намира целия свят отвратителен. Може би е прав, но без съмнение това не го прави по-приятен за себе си и за другите. Това трябва да му се прости, понеже е лишен от слух... Той е лаконичен и без това, но поради този недостатък е станал още по-мълчалив./А. Алшванг, Бетовен, стр 384/
И това, което разказва Бетина:
„Бетовен и Гъоте се разхождат под ръка в парка на курорта Теплиц. По алеята се задала императрицата с нейните царедворци. Гъоте се дърпал с усилие от Бетовен, който напразно се мъчел да го задържи, застанал на края на алеята и с дълбок поклон, почти прегърбен, чинно им отдал почитта си, а Бетовен се закопчал, минал гордо край тях и ги подминал само с докосване на шапката си с два пръста. После казал на Гъоте:
„Не ние, а те трябва да ни се кланят! Ние сме по-големи духовни аристократи от тях. Царете и князете могат да създават, колкото си искат професори и тайни съветници, да ги отрупват с титли и награди, но те не могат да създават велики умове и затова, когато мъже като мен и Гъоте са заедно, тези господа трябва да чувстват нашето величие...”
...продължението също е много впечатляващо, но спирам.
...
От 1794 до 1802г. Бетовен написва повече от 100 произведения, важен дял, от които са клавирните сонати.
Сонатите за пиано заемат въобше едно от първите места в Бетоновото творчество. Той превръща сонатата в широка драматична поема, чието емоционално съдържание се извисява до трагизъм. В сонатите, както и в симфониите си композиторът заменя трета част – старинния менует – танца, със скерцо/шега/...
/ цитати са от „120 бележити композитора”/
18.09.2015 15:55
Ето и коментарът:
"15:06 - Простолюдието само с това се занимава-
да одумва другите и да им намира кусури. На простолюдието само едно: еби си майката, ама у гъзо осран, за да не изкенза дъртата уруспия още едно лайно като теб."
Сетих се за една мисъл на пиянище от кръчмата в Требич, където си поркам и слушам чалга. Беше ходил при кмета да иска парцел за строеж, но кметът се държал с него "гаче ли чадър в гъзъ му разтваря". Кило рикия изпи човекът, възмутен от кмета...
Аз, възмутен от този товарищ, сега ще изпия бутилка бейлиз. От големите...
18.09.2015 15:57
Искам да запозная тези твои читатели с кратки откъси от живота на този
ТИТАН – Beethoven – може би излишно и все пак...
Гъоте пише до композитора Целтер:
„Запознах се с Бетовен. Талантът му ме порази, но за съжаление той е съвършено необуздана личност, която намира целия свят отвратителен. Може би е прав, но без съмнение това не го прави по-приятен за себе си и за другите. Това трябва да му се прости, понеже е лишен от слух... Той е лаконичен и без това, но поради този недостатък е станал още по-мълчалив./А. Алшванг, Бетовен, стр 384/
И това, което разказва Бетина:
„Бетовен и Гъоте се разхождат под ръка в парка на курорта Теплиц. По алеята се задала императрицата с нейните царедворци. Гъоте се дърпал с усилие от Бетовен, който напразно се мъчел да го задържи, застанал на края на алеята и с дълбок поклон, почти прегърбен, чинно им отдал почитта си, а Бетовен се закопчал, минал гордо край тях и ги подминал само с докосване на шапката си с два пръста. После казал на Гъоте:
„Не ние, а те трябва да ни се кланят! Ние сме по-големи духовни аристократи от тях. Царете и князете могат да създават, колкото си искат професори и тайни съветници, да ги отрупват с титли и награди, но те не могат да създават велики умове и затова, когато мъже като мен и Гъоте са заедно, тези господа трябва да чувстват нашето величие...”
...продължението също е много впечатляващо, но спирам.
...
От 1794 до 1802г. Бетовен написва повече от 100 произведения, важен дял, от които са клавирните сонати.
Сонатите за пиано заемат въобше едно от първите места в Бетоновото творчество. Той превръща сонатата в широка драматична поема, чието емоционално съдържание се извисява до трагизъм. В сонатите, както и в симфониите си композиторът заменя трета част – старинния менует – танца, със скерцо/шега/...
/ цитати са от „120 бележити композитора”/
ще има доста интересни неща за Вас, ако обичате музиката...
18.09.2015 16:02
Съжалявам обаче, че администраторите започнаха да свалят клипове на любимеца ми, Killara. Освен него има още доста, много яки. Тия, дето ми ги предлагате са айран без кисело мляко.