Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2015 13:37 - НА КОНЦЕРТ В ЛОС АНЖЕЛЕС
Автор: planinitenabulgaria Категория: Музика   
Прочетен: 2178 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 22.09.2015 22:48


      ХВОСТ  К  МНЕ   В  ЛОС  АНЖЕЛЕССЕ  ПРИКРЕПИЛИ…

   По случай 40 години от смъртта на Шостакович в откритата зала в Холивуд имаше концерт с неговата Пета симфония и  Петия концерт на Бетховен за пиано. Пианистът бе Линди Ю, китаец, но артист от много голяма величина. Той не живее в определена държава, защото се е превърнал във велтбюргер като Хендел. Канен е навсякъде по света заради таланта и музикалните му познания – на концерти, на рецитали, като член в жури при конкурси, за лекции, за майсторски класове. Интересът към него е толкова голям, че се чудя как не са започнали да го канят…за да го показват. Защото той е към 35 и е много симпатичен. Откритата зала в Холивуд е с около 30000 места, но заради този голям музикант тя бе пълна. Не, че американците много разбират от музика, а защото този пианист е известна личност. Ако Кондю имаше същата известност, щеше и той да препълни залата с „изкуството” си. Американска работа.

   Концертът за пиано не се получи много, защото диригентът даваше по-бързо темпо от нормалното, китаецът „дърпаше” назад, диригентът обаче не отстъпи. Последва антракт, в който падна ядене като за световно. Всеки извади пликове, пълни с доволство, картонени чинии с пържоли и картофи, бира. Част от слушателите докато си почиваха от музиката наблегнаха на виното. Един пред нас щом започна антракта си отвори бутилка вино и я изпи на голо. Доколко бе запозната с музиката публиката личи от факта, че след първата част на Концерта от Бетховен ръкопляскаха. Аз си обясних аплодисментите с нетърпението им по-скоро да преминат по същество – антрактът по бързо да дойде, та да се наядат. Хайде стига с тоя концерт на Бетховен, половиин час минава, а не свършва. Вероятно тези мисли преобладаваха при тях по времето на Императорския концерт на Бетховен.

    Втората част на концерта бе с доста трудно произведение, Петата симфония на Шостакович. Тя може да бъде разбрана от образованите в музиката слушатели, но и запознати с живота и делото на автора й, както и с идиотското време на страната му, в което живее този велик човек. Аз съм писал за Шостакович в блога си. Считам го за живия барометър на случващото се не само в страната му, но и по света по време на неговия живот. Той написва историята на Русия от 1905 до 1975 г. със звуци. Няма да я разберат всички, доста предпоставки трябват за това. Заглавието на постинга ми за него е „Великият художник”. За запознатите с този велик човек, чиито значение за културата на Русия аз поставям наравно с Пушкин напомням за някои негови произведения, които освен огромната им художествена стойност са и исторически:

   Четвъртата симфония, отразяваща жестоките репресии в Украйна в резултат на сталинските репресии срещу желанието им за независимост от СССР,

   Седмата симфония, отразяваща ужасите в обсадения Ленинград. В нея има един марш, започващ с барабанче, който прераства в марш на вещерите. Ако днес Ким Чен Ун, Путин и другите диктатори по света надянат по един Калашник и измаршируват този марш на някой военнен парад, музиката отново ще е актуална. Страхотна симфония!

   Осмата симфония, която е пак от времето на ВСВ е писана е в гр. Куйбишев. Тя пък отразява военните действия, които в този случай се водят около града. Чува се свистене и експлозии на снарядите. Темата се състои от три тона, като тя се провежда по едно време от трите тимпана. Гениално. Симфонията е петчастна, четвъртата част е пасакалия, отразява прибирането и погребването на загиналите.

   Деветата симфония е поръчкова, по случай „спечелването” на ВСВ от СССР. От НКВД му поръчват тоналността, имат и други изисквания – да прилича на Деветата сифония на Бетховен. Симфонията е добра, но да се намесват идиоти в творческия процес на творец е недопустимо.

    Десетата симфония е писана след смъртта на Сталин. Закодиран в нея е въпросът, който си има и отговор: А сега накъде? На никъде! Тази симфония е една от най-значителните на композитора и е в репертоара на Караян.

   Единадесетата симфония отразява трагичните събития от 1905 г. от които се възползва Коминтерна и по време на ПСВ нацръква в Русия комунизЪма. Страхотна симфония, макар и програмна.

   Дванадесетата симфония е поръчана от Хрущо, с когото Шостакович има някакви сношения като член на КПСС. Синът на Шостакович, Максим, иска да напусне СССР и да се премести в Англия, Шостакович иска да представи „заключената” си вече 25 годиини Четвърта симфония. Договорились. Става, но Шостакович ще напише симфония програмна, „Памяти Ленина”. Като музиката и тази симфония е връх. В нея проехтяваат дори залповетете на кораба Аврора.

   А сега за симфонията, която изпълниха в залата на Холивуд. Отбелязвам, че изпълнението бе страхотно, на висота, което е от нивото на диригента Рождественски, най-добрият интерпретатор на Шостакович.

   Петата му симфония е писана в много важен етап от живата му, когато от НКВД са решавали да го бъде или да не го бъде. Защото преди тази симфония той написва една от най-значителните си, Четвъртата. В тази огромна тричастна симфония Шостакович отразява ужасите, на които са подложени украинците чрез разработката „Голод” на НКВД, поръчана от  Сталин. През 1935 г. украинците искат да излезат от СССР и биван наказани жестоко. Сталин разпорежда всичките храни на украинците, животните им и друг инвентар да бъдат иззети от НКВД. Те са продадени на Западна Европа и с парите от тях биват закупени машини за СССР. На украинците се дават по два хляба на пет души за един месец, наричан сталинската дажба. Украинците умират през зимата от глад масово, много хора с последни сили отиват на гробищата и умират там. Но пък се пръква герой от това време, Павлик Морозов, издал баща си, че е скрил торба с жито. От НКВД убиват заради „престъплението” баща му, дядото пък убива внука си.  Починалите от глад от разработката „Голод” са между 3 и 7 млн. души, според по-късни проувания – над 9000000. Задава се обаче ВСВ, Сталин има нужда от войници и операцията „Голод” е прекратена.

      Шостакович написва Четвъртата си симфония, но идеята в нея става ясна на НКВД. Не само тогава НКВД има силни позиции в музиката, в момента задкулисието в България /б. м. агентите на Путин/ също са на важни позиции в областта на културата. Приемственост? Симфонията е едно батално платно на нещастието, сполетяло украинците. Най-значителна по обем е първата част, в която има едно дяволско фугато. Ужасите, преживяни от хората, зверствата на убийците, всичко това е нарисувано със звуци. Тази е първата от най-значителните симфонии на Шостакович, както Трета за Бетховен и Първа за Брамс. Симфонията е готова през 1936 година, но премиерата й е забранена. Шостакович спи с приготвено куфарче с потреби за концлагер в Сибир, но не се стига до там. Той се страхува, че симфонията му ще бъде иззета и унищожена и си мисли ще може ли да я възстанови след години. В целия СССР се събират рабочих и крестянь, които бичуват симфонията, без да разбират от тези неща, а и без да са чули от нея и една нота. Симфонията е изпълнена през 1961 г. но Шостакович да направи това възможно е трябвало да изпълни поръчка на Хрущо, да напише програмнатахсимфония :Памяти Ленина". Като музика произведението е връх в симфоничния жанр.

      Решението след Четвърата да бъде иле да не бъде Шостакович обаче става по друг сценарий. Шостаковиич е извикан в НКВД и вероятно се е срещал с Андрей Жданов, който е изискал от него нова симфония, веднага, с която да поправи грешката си и да възпее героичния и щастлив живот на хората в свободната им страна. Пропагандата тогава е била, че в СССР живеят най-щастливите хора на света, както сега в КНДР. Заявена му е и тоналността й, ми бемол мажор, защото трябва да звучи героично. Шостакович сяда и без идея, по приказ, без вдъхновение, така започва работата над симфонията, от която зависи живота му. Симфонията е много напрегната емоционално, много сложна като музика, тя е прекрасна. В оркестровия състав сега има допълнително пиано, ксилофон, 2 арфи. Велико произведение. Напрежението нараства, нараства, нараства, за да се стигне до Четвъртата част, където непрекъснато звучи си бемол, доминантата на тоналността ми-бемол мажор. Доминантата трябва да се реши, като се премине в основната тоналност, но Шостакович така е направил това, че имах зрителна картина как срещу човек е насочено оръжие докато звучеше този си бемол и как при връщането в тоналността – решението! -  човекът бе застрлян от расстреляча от НКВД.

   Страхотно произведение, дано и американците да го разбират по-добре от мен. А ако някой иска да понаучи повечко за Шостакович да напише в търсачката името на блога ми и после на кирилица „Великият художник”. И ще изскокне нещо в три части. Такова нахалство, да си направя реклама на нещо, писано от самия мен, малко хора си разрешават.

     Концертът бе много напрегнат като емоционално преживяване и затова сега ще се пренеса в нещо доста весело, което ми се случи докато се прибирах след него:

    Голям майтап се получи с едни аджамии ефбиайци, которые после концерта к мне как хвостом прикрепились. Карам си аз Поршето и виждам зад мен кола с два негъра в нея с черни очила. Първо, негри, за да не мога да ги видя хубаво, второ, защо са им по нощите черни очила. На мен ли тия номера? И изведнаж табелката с номера на колата се смени. Това устройство с набора от табелки, които се сменят с натискане на бутон в колата го имат не само ефбиайците, но и центроваците. Навлязохме в трафик, няма мърдане, те зад мен. Слязох от моята кола, приближих се до тяхната и с ирония питам:

    - Здраствуйте, ребята, как у Вас?

  Тази парола е стандартната и означава: А стига сте се правиили на маймуни, разкрити сте. Отговорът също е стандартен, но не го получих. Негърите в колата се оказаха четири, те се панираха. Докато си отида до моята кола въпреки трафика тях вече ги нямаше.Засрамиха се. Прибрах се аз, потърсих си моите хора ефбиайци и до час всичко бе изяснено. По компютъра ми разбрали къде съм, по сигнала на телефона ми тръгнали по мен. Детинщини. Но не само това. За да ме избъзикат и да ми покажат, че ме следят са използвали номера на колата ми за да открият блогове с неговите инициали, които аз няма как да не забележа. Ето оригиналът на номера на Поршето ми, оперативната кола, с която работя в Америка:

 image

 Ето го оригиналът, който ефбиайци и центроваци ползват. За някои това е само един номер на автомобил, но за оперативните работници той е източник за информация. Кликнете върху снимката за повече подробности.  

     И разкрили ефбиайците блогове с инициалите на табелката ми, имащи обаче нещо общо – сумата на числата след буквите винаги е нечетна. Същият номер са ми извъртяли и центроваците, защото и те се съмняват в мен, но сумата от числата при тях е винаги четна. Посылаю я всем приветы, ни едните ни другите могат да ме фанат.

     Колко е важно човек да има приятели навсякъде. Благодарение на тях играта им разказах и на ефбиаци и на центроваци. Ще се засрамят ли обаче тия с никовете, взети от регистрационния номер на автомобила ми с четен и с нечетен сбор на цифрите, та поне да си го сменят. Вече ги разкрих, получих и служебна справка кой за кого работи. Нормалното оперативно развитие на този процес е разкритите да приемат веднага нов статут, наричан от оперативните инструктори „спящи клетки” и да останата на разположение. Да ме иронизират по този начин, ползвайки буквите от регистрационната табелка на автомобила ми не ми е приятно.

   Завършвам с препоръка към тия с никовете, взети от регистрационния номер на оперативния ми автомобил в Америка – да прочетат много внимателно първата част на постинга ми, защото могат да „вденат” нещо от нея.

     А ето и оперативния ми автомобил, с който върша работата в България. Глядите, завидуйте! Я гражданин Болгарии! 

 image
 
   При този автомобил УАЗ /Уральский автозавод/, с който работя в България оперативната информация не е закодирана в регистрационния му номер, а на тайно място, под задния му десен калник. Автомобилът изглежда зле, което е преднамерено. Двигателят му е сменен с такъв от Бугатти, а скоростната му кутия е автоматична с 12 степени. Може да гази кал или вода, високи до 200 см. Има кожен салон, климатроник и още сто екстри. Окачването е Макферсон и не се усещат неравностите по пътя. Има агрегат и бордови компютър, свързан с комуникационен спътник.

image
 
   Всичко давам, но тоз автомобил за Поршето не менявам! Това е автомобилът на ХХІІ век!




Гласувай:
3



1. born - Приемам постнга като изключително ...
01.09.2015 23:37
Приемам постнга като изключително хумористично произведение. Бях особено впечатлен от супервисокото интелектуално ниво на кагебейците, които са наясно за което и да е музикално произведение, преди още да бъде написано. Поздрави. Много свежо.
цитирай
2. planinitenabulgaria - В КГБ са били привличани на работа най-добрите /и продажни!/ специалисти
02.09.2015 09:15
born написа:
Приемам постнга като изключително хумористично произведение. Бях особено впечатлен от супервисокото интелектуално ниво на кагебейците, които са наясно за което и да е музикално произведение, преди още да бъде написано. Поздрави. Много свежо.


от всички области. Предложителите на Шостакович в началния му период всичките са музиканти на служба в КГБ. Давам пример н неговиите Втора и Трета симфония, в която те са му казвали и какви стохотворения да включи в хора, абсолютни простотии. Тези предлогители са включени в Большая советская музикалная энциклопедия като музиканти, по същество те са продажници. Това правило важи и за нашите музиканти, които са учили в Голямата страна. Коитоо са приели да бъдат разработени, те просперират у нас, които не - или са изгонвани за некадърност или тук за тях работа няма. Аз познавам много наши музиканти, които са се продали, имат високи длъжности, звание професор, макар да съ въздух под налягане. Те са фронта на Путин на задкулисието в музиката. Давам пример с един професор по флейта, изявен фейсбукчия и един професор по пиано, химнословещ Путин, член на актива на АТАКА, разработен докато е учил музика в Голямата страна поне в клас 122. Изгони си жената и се ожени за рускиня и тя путинистка.
С музиката и живота на Шостакович съм се занимавал три години и консултирам дори хора от областта на музиката относно неговите произведения. Животът му е мъка, но е една от най-великите личности в културата на ХХ век не само за Голямаата страна, но и за света! Ако напишеш в търсачката блога ми и прибавиш на кирилица "Великият художник" ще имаш доста интересно нещо за този Човек.
цитирай
3. vmir - Аха.
02.09.2015 10:26
Значи, гепил си Поршето на баба Зоя (Космодемянская), най-върлата партизанка в блога, неудържимо громящата САЩ, Запада и капитализЪма под ник zaw… Липсват й единствено бомбите, но глупостта й компенсира проблемът с доставките.

Отдавна подозирах, че баба Зоя само се прави на Космодемянская, за да използва шизофренията й като оправдание за налудничавата си пропаганда. А килийното й съветско образУвание напира зад нелепото прикритие на патентен експерт.

Ако бабата имаше и малко адекватна представа от тази материя, щеше да знае, че изобретателската активност през комунизма беше парлама за всеки неграмотен мушморок, решил да прави пари от партийни лозунги. Защото патенти без пазари са като дървета без корени, ама в СССР това е държавна тайна, която баба Зоя се е клела да пази като очите си.

Впечатляващи подробности за Шостакович, но баба Зоя няма как да ги знае, защото главичката й е празна като хралупа.
цитирай
4. planinitenabulgaria - Нещо много по-важно срърших от позицията ми на оперативен работник:
02.09.2015 12:41
vmir написа:
Значи, гепил си Поршето на баба Зоя (Космодемянская), най-върлата партизанка в блога, неудържимо громящата САЩ, Запада и капитализЪма под ник zaw… Липсват й единствено бомбите, но глупостта й компенсира проблемът с доставките.

Отдавна подозирах, че баба Зоя само се прави на Космодемянская, за да използва шизофренията й като оправдание за налудничавата си пропаганда. А килийното й съветско образУвание напира зад нелепото прикритие на патентен експерт.

Ако бабата имаше и малко адекватна представа от тази материя, щеше да знае, че изобретателската активност през комунизма беше парлама за всеки неграмотен мушморок, решил да прави пари от партийни лозунги. Защото патенти без пазари са като дървета без корени, ама в СССР това е държавна тайна, която баба Зоя се е клела да пази като очите си.

Впечатляващи подробности за Шостакович, но баба Зоя няма как да ги знае, защото главичката й е празна като хралупа.


Zawовете с числа след буквите на номера на табелката на Поршето ми ако образуват нечетен сбор са ефбиайци, а тези, които образуват четен сбор са центроваци. Няма да разкрия смисъла на числата и броя от цифрите им, това знаят само оперативните работници с гросмайсторска сила, или като биват наричани высшего класса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12185125
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031