Прочетен: 1702 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 09.03.2014 23:47
ДВА ФАЛШИВИ ИДОЛА
Случайно попаднах на предаване по някаква телевизионна програма, в която бе поканено едно дебело момче, Томас. Водещите го химнословеха за таланта му като певец. Стана ясно по-късно, че момчето е циганче от махала в Дупница /вероятно Гиздовци/, че пътува всеки ден до Музикалното училище в Кюстендил. Показаха и учителите му, които също хвалеха таланта му на певец като пуснаха и запис, направен по време на урока му, една народна песен. Кагато го чух се въмутих към всички, които заблуждаваха момчето – то изобщо не може да пее! Единственото нещо, което има е силен глас, но няма слух и поради това не може да владее гласа си. И никога няма да може – или имаш слух или нямаш. Ако аз по някакъв повод се наложи да дам преценка на момчето, ще му кажа директно и открито, че то не става за певец и трябва да се пренасочи, към естрадата или попфолка. Когато по-късно момчето само осъзнае що за "талант" притежава, ще го преживее тежко. И много труд ще е отишъл на вятъра.
Момчето бе спечелило някакав конкурс, като с таланта си разплакало журито. Питам се: Дали тези, които са го класирали пръв, разбират от пеене, от музика. А водещите в телевизионната програма – те продължаваха по инерция да го химнословят, макар и понятие по темата, която диспутираха, да нямат. Накараха момчето да изпее разни неща, които изслушах и се натъжих. Защо го заблуждават? Отговорът е съвсем прост - защото и те не са сложни. Или пък не желаят точно те да кажат: Царят е гол!
Подобен „талант”, Домингочалгаджи, изнесе касов концерт в Зала „Армеец” преди няколко дни. Той е един от тримата набедени за велики тенори ведно с Лучано Павароти и Хосе Карерас и е един от най-успешните бизнесмени в музиката. Когато преустанови изявите си на сцената, той заемаше различни високоплатени административни постове по Италия и Испания, като последният му бе директор на Операта в Лос Анжелес, където имаше срочен договор.
Домингочалгаджи започва музикалната си кариерата като пианист, но установява, че пее добре и набързо се преориентира в пазара. С успех учи пеене и понеже е музикант, напредва бързо. Пее всичко, което се наложи, но най-зле е когато пее в ораториални или кантатни жанрове. Всичките му роли звучат по един и същ начин. Истината е, че се трудил много, но не е от големите. Тримата /големи?/ тенори изнасяха концерти навсякъде, за които билетите бяха скъпи, а местата – много. Пееха по стадионите и ги напълваха подобно на Глория Зала 1 на НДК. Аз преценявам техните концерти по стадионите като чалга изяви.
Музикалното изкуство се развива, то отразява живота. Написаните преди столетие или повече произведения днес не се изпълняват така. С всяко поколение идват нови музиканти, които превеждат на езика на чувствителността и възприемчивостта на новото време произведенията от миналото. Има обаче музиканти от предишното поколение, които нямат аналог. Ще посоча трима тенори – Енрико Карузо, Бенеамино Джили и Джузепе ди Стефано. Първият от тях е бил наричан Великият, и с право. Отделно посочвам Мария Калас. Втора такава певица мисля, че повече няма да има. Макар днес да има страхотни сопранки, такъв завладяващ глас не притежава никоя друга. Калас не може да бъде сбъркана с друга.
Ще приложа линкове със записи в изпълнения на тези трима тенори - истинските, некасовите. Които обичат музиката вероятно познават добре изпълненията на Павароти, Доминго и Карерас. На тях самите оставям да открият разликите. Приятно слушане на тези титани на музиката!
Толерасти срещу ислямисти 1:1
с. РИБАРИЦА-хижа БЕНКОВСКИ-седловина ХАЙ...
Постинги със смелост, ясно послание и истинност (в този случай, понеже съм лаик не мога да потвърдя или споря с позицията ти).
Постинга ти ще линкна в 3 групи във вибокс7.ком и ще го покажа на момиче, което ще го оцени, защото СПОДЕЛЯ МНЕНИЕТО ТИ - подобна оценка за Доминго и Павароти съм слушал от нея!
И най вече Голямата и Великата-ИМА СУМАК. Те са недостижими, слушала съм ги всичките.
Докато съм на тази тема искам да ти кажа, че са ми и нтересни много контратенорите.В Хенделовите опери човек може да им се наслуша. В момента има една Чичилия Бартоли, която успешно ги замества.Пее в "Риналдо", в "Армида"от Хайдн...Преди 2-3 години издаде диск със ипълнение на арии от опери от Салиери.Тя успешно пее и Моцарт,въпреки, че има певици,които се наричат"моцартови" Изобщо интересен е вокалния свят и трудно може да бъде прброден...
Поздравления за този постинг! И то специални! Не си видял моя Шуберт с който се представям в момента на свой постинг.Само че, не сложих Лучано Павароти, а Нана Мускури, защото хората повече обичат достъпните певци...