Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06 00:21 - АМЕРИКАНСКИ РАЗМИСЛИ - 3
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 754 Коментари: 8 Гласове:
9

Последна промяна: 08.07 07:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
            С посвещение на Товрищ венцИ, Другрят борН и Профессор гиндеВ и въпрос към тях.
                                                              Градът на ангелите, лето Господно 2018.

            АВТОМОБИЛИТЕ, КОИТО  АМЕРИКАНЦИТЕ  КАРАТ

 

   Не мога да намеря правилното заглавие. В темата ще обхвана не само личните автомобили на американците, но и останалите видове авнтомобили и другите им основни транспортни средства – камиони, влакове, самолети, специални автомобили. Тук положението е доста различно от това в Европа /и България/ поради обстоятелството, че страната е много голяма по площ и се явява водеща по промишлено производство в света. Природните условия на такава огромна площ са доста различни – страната има територия в полярния кръг, в пустинята, в тропиците, където вилният тропически бури, част от територията й е земетръсна. От двете страни на Америка минават или започват океански течения, едното от коите достига до Антарктида, Ел Ниньо, а другото, Голфщрома – до Арктика. С всичко са се съобръзили американците по отношение на транспорта, който е безупречен. В авнас ще кажа, че транспортът в страната е отличен, магистралите са приказно построени и подържани, самолети осъществяват връзката между градовете вместо автобуси, както е при нас.

 

      Започвам с автомобилите, като ще ги подредя по красотата им.

      Безспорно на първо място по красота са противопожарните им автомобили. Те като да са някаква страст на американците, които си ги произвеждат сами и са като предмет на изкуството. Като да няма два еднакви противопожарни автомобила – те са с различна големина, в различни модификации, но това, което ги обединява е красотата им. Цветът им в преобладаващо червено, има и бяло, художествено оформено върху червеното, всичките им детайли са блестящо хромирани и посивирани – брони, дръжки, стълби, джанти, кранове, таблата с крановете и маркучите. Крановете са направо уникати, един от друг по-красиви във всеки автомобил. Има сравнително малки противопожарни автомобили, има и по-големи, има и тип прицепи, големи като тирове, возещи поне 20 тона вода. Върху автомобилите има и водно оръдие, и то блестящо хромирано.  Ако маркучите нямат достъп до пожара, с водното оръдие се изстрелва вода въху него от голямо разстояние.

    Има и противопожарни автомобили в тип ретро, на вид с удържащи на вятър фенери, с тромби, но това е само за красота. Звукът на сирените наподобява този на тробми, фенерите светят с ЛЕД лампи, а по амвтомобилите има хром за украса на много места. Такива автомобили съм виждал в пожарните на Сан Франциско, извадени са пред гаражите им и пожарникарите ги лъскат, а кандидатите да се снимат до тези автомобили са много.

 

     А второ място по поазателя красота на автомобилите поставям тировете. Те са предимно американски, но и европейски фирми опитват да пробият на този пазар, напр. Волво. Тук тироовете не са като нашите. Има изисквания моторът на тира да е изнесен напред, следва кабината, а след нея има помещение за почивка на шофьопите, оборудвано с тоалетна, баня, независимо отопление и др. екстри. Така тировете при челен удар са обезопасени в някаква степен по отношение на водача, но според мен това изпълнение им дава големи възможности за красив дизайн, който американските дизайнери и инженери ползват за да се състезават по красота, важно за търсене на техните модели тирове.

   Американските тирове имат пробег на мотора и трансмисията 3 млн. мили /5000000/ км, европейските – 1500000. Отбелязвам, че европейското изпълнение на тировете, с шофьора най-отпред, тук не е разрешено да се ползва, трябва да са по американския стандарт. Това усложнява конкуренцията, защото Европа трябва да строи тирове по различен начин от серийния, а и при положение, че американските имат три пъти по-дълъг живот, Европа никога няма да може да продава тук тирове както сега прподава реки автомобили.

    Предното тяло на тировете, включващо моторът, кабината и помещението зад кабината е така красиво оформено, че като човек, склонен към красотата казвам: Нищо към това не може да се прибави! От страни на това тяло нагоре стърчат декоративни елементи, хромирани блестящо, в които са азположени всмукателните тръби и филтъра за въздух, ауспуха, отвори за въздух към кабината, към помещението зад нея, а то каква красота е и с какви прозорчета. При всеки камион това тройно тяло е различно, като се започне от ретро, както са били изпълнявани първите камиони и се стигне до дизайна при леките автомобили, но е направено по-красиво от тях. Цветът е също различен, запомнх един виолетов тир, прекрасен. В страни от влекача има декоративни гнезда за акумулаторите, а резервоарите вероятно са от пластмаса, хромирана и тя по някакъв начин, блестят и светят. Ремаркето не винаги е така безупречно по отношение към красотата, но и то е много красиво. Тировете тук са с с влекачи с две оси, ремаркетата са също с вде оси,като на ос с двойни гуми е разлешенх товар 15 тона. Няма тирове с единични гуми, забранено е. При тези изисквания теглото им достига 70 тона, на нашите е до 50. Има и опции  ремаркетата са изпълнени по специален начин и към тях се прикача още едно ремарке, като по този начин товароносимотта им се повишава с 60 тона. Ако не претоварят мексиканците тира, брутното му тегло става 130 тона, колкото един локомотив с 6 оси. Тая планина, пътуваща с 65 мили/час по магистралите ако не е изправна, ще причини страхотевици. Затова автомобилите се проверяват стриктно и всичко по тях трябва да им работи, както на една жена на 16 години.

   Има обече нещо, което ме дразни когато се движим упредно с тировете. Те – прекрасни, но какво нещо кара тира…

 

   Следващите по красота автомобили са леките. Всички производители на автомобили, утвърдили се на пазара внасят тук последните си модели в опит да се наложат над конкурентите си тук. Технологиите, които навлизат в автомобилите са почти толкова бързо развиващи се, колкото технологиите, захранващи с най-съвременни прибори сексмагазините. Тук ксъм виждал всякакви марки автомобили, които доста по-късно стават притежание на необогаташте ни - мутрите и другите момчета, незнайно как са „успели” на по 20 – 25. Знам един, който  успял, но той успя на 33 и в рамките на един мандат на парламента дозабогата със 70000000 лв. според декларацията му като новодеепутиран. Половината от всички автомобили тук са японски, като нормалните изпълнения се търсят все по-рядко, а вместо тях де търсят луксозни изпълнения специално за американсия пазар, които макар от същата фирма носят друго има, напр. Лексус вместо Тойота. От остващите 50% половината са германски, всичките – супер. Преобладават тези на Мерцедес във всякакви възможни изпълнения, на ВМВ, на АУДИ. Рууската мафия тук търкаля луксозни мерцедеси само най-последните модели, маркирани както кучетата маркират определени камъни или ъгли на сгради, на регистрационните им номера пише РУСНАК. Тези карат отвратително, паркират обратно, излизат от малките улички срещу знака. Едни два такива идиота идват да вземат от някъде до нас една дъртушка, отвратильница и хората се съобразяват с тях. Колата иим е спортен черен Мецедес, поне за милион долара. Казах, два идиота, но идиот след като ги види човек счита за недостатъмно точно определение за тях, не намирам подходящото сравнение.

    Фолксваген за дсега не играе на пазара с нови коли, но от предните му модели има много и са много добри от всички класове.

 Има и корейски автомобили, отлични, доста по-евтини. Американците ги карат с неохота, за да не помислят притежаващите еевропейски автомобили, че са прости. Пътуват и уголемени модели автомобили на амирикански фирми, но доста по-малко. От тях най-разпространен е много големият семеен ван Кадилак, който се предлага в десетки изпълнения, а ако не ги харесваш си правиш поръчка за опциите вътре в автомобила, който се приспособява за много неща.  Аз съмп се возил на такъв автомобил, страхотен е. Тенденцията е да се търсят луксозни и все по-голямообемни автомобили, предполагам, защото личното тегло на американците нараства според мен не с години, а с месеци. Увеличен е и обемът на най-малкия автомобил на Мелцедес, Смарт.

   Автомобил №1 в Америка е Тесла, който е изцяло електирески. Той струва към 80000 долара и за него се записват, чака фсе към 4 години. Сега пускат опростен модел от него за по 40000 долара. Този автомобил е най-икономичен от всичките и най-сложен, докато от автомоблите тип хибрид най-сложен е Тойота Приус. Вече има много хибридни автомобили в Америка, като ефекгът при градски условия е добър – Тойота приус при градски условя за 100 мили /160 км./ потребява 4-5 л. бензин. За сравнение пролагам вана Кадилак – 20.

    Автомобилният парк на американците е винага нов – те не си купуват автомобила, вземат го на лизинг и той остава собстеност на банката. Не саво автомобилът купуват американците на кедит, те така живеят, това е американският начин на живот, при който всичко, дори и самият човек виси, и може да падне със страшна сила, да загуби всичко. Те така са свикнали. Поради това автомобилите се карат в гаранционният срок, но ако той е по-дълъг от здве години не повече и се връщат на банката, като се приспада остатъчната им стойност и се купува новият им модел. В случай на одраскване, деформация или друга неприятност автомобиилът минава през застрахователя и се връща на банката, сключва се договор за нов. Едва ли който не познава американския начин на живот знае какво е банката за американеца.

    По улиците нътуват и малки автомобили . Двуместен Мецедес Смарт, който макар и малък може да поеме 200 кг. думуз, Фиат 500, Миник,пър, който е доста разпространен и Фолксваген тип Костенурка, но Фолксвагенът варви най-слабо, защото американците не желаят да карат автомобил от времето на Хитлер, когото те са победили и са възтържуствували днешният спхраведли общественх строй на света.

 

   Камионите са също мтого красиви. Пряави впечатление чистотата им, включително и тези, които работят като бетоновози, самосвали. Почидстени са като не съвсем застаряла дама, поканена на гост от по-млад мъж. Те направо светят от чистота, а возят пръст, бетон, строителни отпадъци. Камионите – всичките американски, са толкова видове, че ги има в изпълнение за всякакаква дейност. Има камион съоръжен с мелачка за смилане на клони, има камиони с кранове за товарене, монтирани  отпред или отзад, с различни дължини и обеми, светят от чистота.

    Спрях се да снимам един камион, по-красив от него него не съм виждал. Оказа се американски. Собсвеникът на завода, който произвеждал трактори сменил производството с по-търсено, но наблегнал на външността му. Камионът бе чисто нов на един мексиканец, който се учуди защо този интерес към камиона му, може и да не му е чиста раотата. Запали камиона мексиканецът, той работи като часовник. Камионите тук са с дизелови мотори, но газьолът е истински, камионите имат и филтър на ауспуха, вижда се само топъл движещф се въздух. Само един път при разходка до Малибу видяхме скапан на вид камион Исузу. Решихме, че мексикано си го е купил от Горубляне.

 

    В САЩ автобусния транспорт не е на мода. Тук всеки има кола и положението на хората е както в нашите села с по двама трима души, където ако нямаш транспорт си умрял. Тук всеки има кола, за какво му е да ползва автобус. Автобус прибира инвалидите и престарелите хора, кара ги някъде и вечерта ги връща.При нас има училищни автобуси, тук ако това понятие да се преведе, едва ли има такъв термин, училищен автобус. Градски автобуси обаче има. Те са американски, с различни големини, други са сдвоени. Всичките са на природен газ. Стъпалата са така направени, че се свалят, ако трябва, излизат навън, после се спускат, накланят, вдигат. Мисля си, ако не целият инвалид, а само ташаците му тряббва да се натоварят в автобуса, прирсопосбленията му ще отговорят и на това изискване. Пред автобуса има скара, на която пък се поставят велосипедите и се закрепват със специално предвидени скоби, командвани от водача. Казвам водача, но голяма част от водещите автобуси са жени мексиканки, облечени като да отиват на първа извънбрачна среща с непознат мъж. Когато автобусът работи на място не се чува, но като потегли изфучава и ускорява наравно с леките автомобили. Вътре е 22 градуса по всяко време на годината и идеална чистота. Цигани, които да развозват с автобусите боклуци иби гратисчии – нема! Разписанието се спазва не по минути, а по част от тях. Автобусите им са по-големи по обем от нашите, така както и тировете им. Тези автобуси не са „напудрени” като европейските, напомнят ми за подаръка „Синя пртица” за Кремиковци преди години, но този дизайн ми допада.

    Едно отконение:

    На мода в Лос Анжелес за придвижване сега се тротонетките, задвижвани с ел. енергия от акумулатор. Никъде по тротонетката няма обем, в който да се пъхне акумулатор, но явно го има, защото тя се движи с голяма скорост и ускорение. Има си ситема за наемане на тротонетка, която оставяш където е необходимо да стигнеш, от там я поема друг. Доста опасно ми се струва това придвижване, край на отклонението.

 

   В Европа ползването на влакове внаги е било много важно за хората, за икономиката.  Европа е с традиции в тази област и има големи успехи., цитирам Франця, Швейцария, Италия, в последно време Грмания. След електрифицирането на влаковете те бяха усъвършенствани, за да се подобри работата на моторите им, работещи на пулсиращ ток сега се прилагат електорнни елементи, които изправят по-добре тока, а влаковете са приспособени да работят в рекуперативен режим - връщаш енергия в мрежата при спирането и спускането им по наклон. За тези влакове стрели бе подобрена инфраструктурата. В резултат на това електрическите влакове в Европа се движат със скорост до 300 км./час и превозват много пътници и товари.

   В Америка е по-различно. Трябва им нещо, изпращат тир, който го товари и докарва на минутата, когато ще се ползва. С влака това става  по-бавно. По отношение на товарите, влакът в Америка вече не се явява основен превозвач. Същото е и с пътическите влакове, защото пътниците пътуват с колите си дори на далечни дестинации, а за по-далечните ползват самолет. Самолетният транспорт има относителен дял за превоз на пътници във вътрешността на страната както автобусният в България. Поради тези причини влаковете в Америка имат по-специално приложение, макар ж. п. мрежата да е много развита и 6 успоредни линии да свъзват двата брята на Америка на океаните. Един от влаковете минава дори през Скалистите планини, където трасето е направено така, че да се виждат повече красоти от тях, а прокопалите скалите са били предимно китайци, на които заради тежкия труд е дарено американско гражданство.

    Поради тези причини съвсем различно изглеждат влаковете в САЩ в сравнение с тези в Европаа. Те все пак се ползват, но непълно. Известно е, че голяма част от потребяваните от американците стоки идват от Китай с кораби, от тях неспешните могат да пътуват с влак на изток. Ж. п. линиите не са електрифицирани, влаковете се теглят от дизелови локомотиви, като композициите са много, много дълги, между 60 и 100 вагона. Влакът не пътува според мен със скорост, по-голяма от 40 км/час. Отпред на влака има закачени 3 машини, към средата му още две, а след последния вагон има и още една, станаха 6. Тази змия се вие, но дължината й е такава, че вагоните не могат точно да се преброят. Машините са в изпълнение по тукашните стандарти -  кабината на машинистите е в средатаа на дизела, малко повдигната над него. При катастрофа или притискане на машината от друга, най-безопасното място е в средата я, между мотирите. Талижките са с по три оси, теглото на машините е около 120 тона. Ако приемеме, че машинете са 6 и че теглят 80 четириосни вагона с бруто тегло по 80 тона, теглото на тази композиция става 7000 тона, което е равно пна седем наши влакови композиции. Доста по-ефективно.

    Предполагам, че инфраструктурата на влака е добра, но травестите са покрити с чакъл. Вжда се само, че релсите са без снадки /на всеки 20 меттра/, учудващо как тезе релси не се измятат кагота влаковете пътуват през пустинята. Тези технологии сега Европа внедрява у нас.

   Има все още и пътнически влакове, които возят предимно туристи във вагони, построени в стил ретро, но са със съвременно оборудване -  с ресторанти, със спални вагони, с бани. Реетро влаковете спират в определни градове или на известни места според туристическия план, където туристите отсядат, напр. по Скалистите планини.

 

    Междуградският транспорт на хората тук е въздушният. Над цяла Америка летят самолети. Те идват не само от целия свят до големите й летища по двата брята на океана, но летят между градовете. Бяхме с детето до едно от вътрешнте легища на Лос Анжелес, от което изфъркват и кацат самолети само от САЩ. Докато бяхме в градинката на всеки няколко секунди над нас излиташе самолет. Лос Анжелес има 4 летища, международното е най-голямо. И там самолетите излитат на секунди, а за някои кацнали не могат да намерят свободен гейт да бъдат обслужени пътниците в самолета и се чака доста време. Америка е голяма страна, в нея живеят към 350000000 души, дестинациите са дълги. Къде е Ню Йорк, къде е Лос Анжелес, къде е Аляска. Връзките стават само със самолети. Докато разхождаме детето над нас преминават сравнително малки самолети, които кацат или излитат, цялото небе е покрито с тях. Над тях летят големите лайнери, които идват от други страни или се отправят към тях. Красивите Боинги 787 с извитите крила се различават от другите. Самолетите са основният транспорт на хората тук. Пътуването става с резервация от дома на билет за определен полет, който включва двете  посоки, защото има намаление, а колата се оставя на летището. При връщането се взема от там и се прибираш.

     Аз виждам обаче един проблем пред въздухоплавателните компании, това го казвам съвсем сериозно. Американците стават все по-дебели и тежки, а седалките в самолета са си все същите. С колите не е така, всички следващи модели са с по-голям обем. Не е все едно в един полет  200 души на борда те по 100 кг. и са или по 150, че и повече. Да допуснем, че дебеланите ще се сместят на седалките, теглото на самолета ще надмине допустивото и той не моге да бъде допуснат да излети. Имаше такъв спор, при който свалените от самолета две негърки, според мен поне 200 килограмови, планини от плът, протестираха, че им нарушили правата. Аз съм на страната на въздухоплавателите, те не слъжни да ппевозват думузки. Самолетите имат максимално допустиво тегло, когато са натоварени, за да могат да излетят, ако са се накачили в самолета думузи, просто той не може да осъществи полета си, трябва да се разтовалии. Ограничаването на теглото на багажа на пътниците в самолетите не върши работа. Единн такъвп думуз, българин, пътувА с нас от София до Рим. Добре, че самолетът не бе  пълен и не пътуваше още някой думуз с него.

 

   И накрая нещо за магистралите в САЩ. Фантазия, но вече пропусквателната им възможност не е достатъчна за яхналите авомобили американци. Движейки се по змагистралите на Америка си мисля, че на висотата на тяхното изпълнение на света са може би само ракетите на Путин.

 

    Магистралите на САЩ са фантастични на първо място според мен заради полета на мисълта. Магистрали преминават над долини, над заливи на океана, където те са изпълнени само от метал. Какви са възможностите на страната привеждам пример със скъсването на мостовете при Сан Франциско по време на земетресението през 1994 г. Дни бяха необходими на американците да ги възстановят, това е възможно зарадии технологите, които пригежават.

    Магистралите са с различен брой ленти, 6 или повече, напр. 8. Дясната лента е авариийна, не съм виждал мутра да кара в нея. Лявата е за специални коли, но и за аварирали в лявата част на пътя. Остават 6 ленти за движение, пътува се със 65 мили в час, не може повече или по-малко. Най-левите платна са за пълни автомобили, ако автомобилът е с един или двама души, ползват най-дясната лента. Шмекери поставят в колите си надуваеми кукли, които сладострастниците ползват в дома си, за да пътуват по-наляво, но ако ги хванат, лошо.

      Местата на пресичане на магистралите, на излизане или влизане в тях са уникални. Виждал съм магистрали на 5 нива, като към тях се отправят едни извити стръмни ленти, къде се пресичат и къде се вливат не става ясно. Имам страховит спомен, от който останах уплашен. При задръстване се оказахме на четвърто ниво, а от всичките страни към това кръстовище се виждаха ленти с автомобил зад автомобил, много хиляди. Измъкване няма, следи се информацията от джипиеса. Няколко хиляди души в Лос Анжелес работат върху трафика, като регулират продължителността на семафорите, пренасочват автомобилите, без труда на тези хора ще настане хаос.

    В отлично състояние са и по-малките пътища на Америка, и то толкова добро, че ми се струва пружините и амортисорите на автомобиила като да са излишни. Парите за ремонт на пътищата постъпват от данък върху бензина, за което имаше проблем – твърде ниските цени на бензина не осигуряваха достатъчно пари за ремонти, но американците имат много опции да решат този проблем. Няма да изтъквам опцията, че чрез долара те могат да прехвърлят тази тежест на останалата част от света.

 

    И накрая нещо извън темата:

    Защо страните примати не правят като Америка – да развиват промишленост, да строят магистрали, да произвеждат стоки по съвременни технологии, да се съревноват с другите дъжави по култура, технологии, а произвеждат само оръжия, с които да плашат с ядрен апокалипсис произвеждащите, творците.

    На този въпрос нямам отговор, но пък имам отговор на един друг:

    Защо почти всички руснаци, които срещам тук са отвратительники иили ненормальники?

     Отговорът е съвсем прост. Само този тип хора – отвратителници и ненормалници могат да напуснат страната, в която живеят най-щастливите хора на света и да се преместят в друга. Мисля, че ще съглася с мен, изтъквайки този мотив много първите нетови биринджии Товарищ венцИ, Другарят борН и Профессор гиндеВ, на които посвещавам част ІІІ на Американските си размисли.

       Читайте, завидуйте - я не гражданин ОНД, я гражданин Болгарии. 

 

     

  





Гласувай:
9
0



1. staler - Около 10процента вярно или поне ...
30.06 02:37
Около 10процента вярно или поне близко до реалността.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Според мен вярното в този постинг е поне 11%,
30.06 06:21
staler написа:
Около 10процента вярно или поне близко до реалността.


но е нъзможно и малко отгоре...
В никакъв случай оценката Ви /10%/ не отговаря на реалната стойност на писанието ми.
цитирай
3. vmir - Чудесно описание,
30.06 12:55
удивителна наблюдателност и познания в детайли, някои от които познавам от личен опит. След неголяма редакция и преподреждане, виждам четивото като част от антология на българските пътеписи редом с "До Чикаго и назад".
цитирай
4. staler - Ето малко детайли, познания и об...
30.06 22:21
Ето малко детайли,познания и общоизвестни факти които да подпомогнат неголямото редактиране,та белким новопръкналите се илф и петроф го докарат до антология-1.Да,САЩ са страната с най мащабна и развита инфраструктура,която включва пътна мрежа,електр водно и газо снабдяване,интернет,търг мрежа,офиси на полиция,пожарна,пощи,съдилища и т.н....Не,състоянието на пътищата е недобро,на места плачевно и застрашаващо сигурността на пътуващите.../обяснимо е--при тия мащаби няма страна на света която би се справила/.Магистралите са двулентови в всяка посока,5-6 ленти има само на ограничени участъци в мегаполисите.....2.САЩ отдавна не са първи както по обем на пром производство ,така и такъв на глава от населението......3.Тировете....мъка голяма......-европ.проиводители които правят плахи опити на този пазар,всъщност в лицето на ДАИМЛЕР с брандовете фреитлайнер и уестърн стар,и ВОЛВО с волво и макс,държат малко повече от полувината от продажбите.....Няма никакви изисквания къде да е мотора,къде кабината,къде шофьора....баня и тоалетна има само в влекачи по поръчка струващи над 200 хилки,както и в мокрите сънища на афтура,разбира се....Пробега на мотора до основен ремонт е нещо доста специфично,но никога не е достигал до 3млн мили,виж до 2 млн за добрите стари бангии без EGR,DPF,DOC,SCR сме чували по непроверени слухове.....Въпросните системи, изискуеми в щата Салифорния от няколко години са един голям провал ,носещ загуби на шафьорете и трансп фирми,но пълнещ джебовете на производителите им.....Тези малоумни по задание мантракуки работят горе-долу успешно у Еуропата от десетилетия---от къде идва разликата?От качеството на горивото ,планинарю...Няма пласмасови резервоари,единични гуми за ремаркета и единични диференциални оси за влекачи не са забранени,ограниченията за максимално тегло на композицията от влекач+ремарке и товар е на федерално ниво и е железно 80 000 lbr/около 36 метрични тона/независими колко ремаркета си решил да прикачиш в полета на старческата си фантазия.
цитирай
5. staler - . . . . Всичко над този тегловен ли...
30.06 23:02
....Всичко над този тегловен лимит,както и над лимитите за габаритни размери изисква специален режим на транспортиране включващ разрешителни от всеки отделен щат,съпровождащи пилотни коли,план на маршрута и прочие....Нещото което кара тировете е чалмалия-факир от индия или пакистан,нагъл поляк или мексиканец,тъп руснак,румънец,маке или българин,мързелив черен или бял местен абориген,плашлива свиня-домакиня амириканка,малоумник жълтур и т.н.,въобще съвсем нормални хора.........стига ти толкова за тировете....4.Жълтото нещо с формата на затворнически автобус по улиците и магистралите,е именно УЧИЛИЩНИЯ АВТОБУС който не само че не липсва но може да се срещне и в най забитото село в САЩ...факт.Изяжда огромна част от държ бюджет,но властите тук правилно са преценили че без деца нема бъдещи потребители,оттам пазари ,а от там печалби,които да се отчитат с по нещо към бюджета......и т.н. и т.н. Ще си позволя един безплатен съвет,кандидаталеко,ако ще пишеш за Америка,заврян нейде из кокошарниците на Хоолиууд например,вземи попрочети поне нещо от гуглето,преди да постваш нелепици....е там няма да намериш безценната информация,че бугарски град в голем Лос Анджелес няма и никога не е имало ,но поне ще ти се изясни че наглите притежатели на тузарски афтонобили с надпис RUSNAK са наи малкото руснаци,а по скоро щастливи клиенти от всевъзможни етноси на едноименния местен дилър на луксозни автомобили,който е от словашки произход и на който татко му е имал благоразумието през 1944 да хване кораба за Америка.
цитирай
6. planinitenabulgaria - Има хора с голямо самочувствие. По времето на първия мандат на Б. Борисов
01.07 00:47
staler написа:
....Всичко над този тегловен лимит,както и над лимитите за габаритни размери изисква специален режим на транспортиране включващ разрешителни от всеки отделен щат,съпровождащи пилотни коли,план на маршрута и прочие....Нещото което кара тировете е чалмалия-факир от индия или пакистан,нагъл поляк или мексиканец,тъп руснак,румънец,маке или българин,мързелив черен или бял местен абориген,плашлива свиня-домакиня амириканка,малоумник жълтур и т.н.,въобще съвсем нормални хора.........стига ти толкова за тировете....4.Жълтото нещо с формата на затворнически автобус по улиците и магистралите,е именно УЧИЛИЩНИЯ АВТОБУС който не само че не липсва но може да се срещне и в най забитото село в САЩ...факт.Изяжда огромна част от държ бюджет,но властите тук правилно са преценили че без деца нема бъдещи потребители,оттам пазари ,а от там печалби,които да се отчитат с по нещо към бюджета......и т.н. и т.н. Ще си позволя един безплатен съвет,кандидаталеко,ако ще пишеш за Америка,заврян нейде из кокошарниците на Хоолиууд например,вземи попрочети поне нещо от гуглето,преди да постваш нелепици....е там няма да намериш безценната информация,че бугарски град в голем Лос Анджелес няма и никога не е имало ,но поне ще ти се изясни че наглите притежатели на тузарски афтонобили с надпис RUSNAK са наи малкото руснаци,а по скоро щастливи клиенти от всевъзможни етноси на едноименния местен дилър на луксозни автомобили,който е от словашки произход и на който татко му е имал благоразумието през 1944 да хване кораба за Америка.


казвахме за тях, гаче ли ги е ебал Бойко Борисов, в смисъл такова самочувствие имат. Един от нас двамата няма такова самочувствие...
цитирай
7. vladtepes - За Русия
02.07 13:05
При руските условия - много райони с вечна замръзналост, глинести почви и т.н. е по-ефективно да се развива всъдеходна техника вместо да се строят магистрали. Имат невероятни камиони като МЗКТ, които спокойно газят кал и снежни преспи до главините примерно МЗКТ 79221 няма аналог в САЩ и Европа.
цитирай
8. planinitenabulgaria - Аз съм на специално мнение за руските възможности, ето една проявена такава:
04.07 00:02
vladtepes написа:
При руските условия - много райони с вечна замръзналост, глинести почви и т.н. е по-ефективно да се развива всъдеходна техника вместо да се строят магистрали. Имат невероятни камиони като МЗКТ, които спокойно газят кал и снежни преспи до главините примерно МЗКТ 79221 няма аналог в САЩ и Европа.


Камион КРАЗ натоварен с бутилки водка се обръща някъде по Сибир. От близката деревня хората за минути изчезнали падналата от обърнатия камион стока. Шофьорът на камиона го няма, няма, обявен е за издирване...
Те това могат руснаците. Каква би била ефективността на един приспособен да гази снеговете ВЕЗДЕход в савнение с милионите тирове на САЩ. Същата както на димящия им самолетоносач в Сирия, който пилотите не улучват и се давят в морето, сравнена с 12-те самолетоносача на САЩ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 5853286
Постинги: 2606
Коментари: 6291
Гласове: 13587
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930