Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2017 12:59 - НЕДОЛЮБВАНЕТО СЕЛЯНИ-ГРАЖДАНИ....
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1068 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 08.04.2017 13:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

      НЕДОЛЮБВАНЕТО  СЕЛЯНИ-ГРАЖДАНИ  У  НАС      

   ПРОДЪЛЖАВА 73  ГОДИНИ, ВЕЧЕ  Е  ВЪВ  ЧИПА  НИ…

 

      Възелът на туй недолюбване доста отдавна бе заплетен, още след налагането на съветската власт у нас. Съветите притежаваха всеобыемляюьщим опитом в тази област - те въведоха омразата селяни-граждани веднага след като мекерета на Коминтерна се възползваха от събитията пред Зимния дворец в Петербург през 1905 г, яхнаха руското недоволство  и през 1917 г. завзеха властта. След ВОСР интелигенцията се оказа реакционна маса по думите на Ленин, интернирана бе по манастирите – тогава ГУЛАГ още не бе построен – и ликвидирана. Техните места в обществото заеха рабочих и крестян, активни участници в борбата срещу капитализма в Русия, наричана Гражданската война.  Какви са били възможностите на тези неграмотни хора, вместо да боравят с палката и нагайката да ръководят различните сектори на страната е ясно по резултатите, които стават все по-ужасни – бедност, принуждаваща хората да се избиват и крадат, за да оцелеят. Така бяха поставени основите на двете нови класи, рожба на ВОСР, които мимикрирайки цял век остават живи и днес в окастрената от европейските си сателити руска империя – това са бандюгите по селата и малките градове и мафиотите по големите градове. Които са се интересували от тези събития в СССР между 1917 и идването на Сталин през 1922 г. знаят за тях, а също и за проблясъците в сифилстичния мозък на Ленин, че така нищо няма да стане, че на хората трябва да се даде възможност да работят, иначе загиват. Като намерение да промени нещо той поръчва да се направи декрет, с който отпуска малко напрежението чрез реформата, наречена НЭП. Тогава още е имало в Русия хора, умеещи да организират бизнес, нещата са потръгнали. Само че Сталин отхвърля НЭП-а и избива всички, които са започнали да живеят отново капиталистическими способами.

     Времето на Ленин се помни и с още нещо - първата вредна фалшива новина с ужасяващи за СССР последици.  По това време положението по селата е ужасно, всичко е разрушено от гражданската война, голяма част от мъжете са избити, безпризорни деца, дори конете умират от глад, не могат да бъдат изорани нивите. От глад умират и хората. Тогава се появява статия във в/к Известия, че Ленин ще изпраща по селата трактори, а още няма завод за трактори. Като научават за това хората изклали конете и ги изяли. Така тази фалшива новина е довела до масов глад и мор по селата на СССР тогава.

     Нещо подобно, но не толкова жестоко се случва на България след като Чърчил я подари на Сталин като благодарност за участието му във войната слещу Германия. Единствената причина на идиота Чърчил да стори това е омразата му към България, никакви други аргументи той не е имал – България няма военни действия срещу СССР.  Чрез този подърък той просто е предоставил страната ни на Сталин, защото е знаел, че той ще ни унищожи като нация, като държава, след като преминем през ада, изминат от руснаците след 1917 г. Наложеният у нас след окупацията ни от съветските войски нов обществен строй промени коренно българската държава, като за 45 години стореното ни бе по-жестоко от това, което турците ни сториха за 500 години. Тогава възникна и недолюбването селяни-граждани, като основните му направления са две.

    Селяните първо направление, които веднага след Деветото станаха граждани и станаха съставната част на новата управляваща класа бяха тези от категорията АБПФК. В тази категория влизаха партизани, ятаци, техните агенти, роднините им. Закалени в борбата срещу монархофашизЪма те поеха ръководните постове в милицията, войската, по партийните централи, по новостроящите се обекти в страната, в държавната и партийната власт, в управлението на страната и в местната власт. Няма как тези селяни да бъдат присадени в града и те да не вземат при тях роднините си от селото им, че и приятелите си.

    Тук трябва да допълня нещо. Интелигенцията е реакционна маса, това е ясно още от 1917 г, казал го е Ленин, поради това тя бе разселена след Деветото по селата, друга част отиде по затворите, а списъкът с имената на убитите монархофашисти пред мемориала на НДК е доста дълъг. Репресиите над тези граждани осъществиха селяни, те следяха и как се държат интернираните в мястото на принудителното си заселване. Давам за пример кехаите на Могилица, интернирани в Русе. Селяни се настаниха в някои домове на врагове на народа, напр. в този на убития народен представител проф. Станишев на Орлов мост се настани извествият наш много пръв в ДС Панайот Каракачанов. Не само той е постъпил така, избити монархофашсти и врагове на народа много, домовете им - свободни. За партизаните…

   Селяните първо направление обаче, колкото и да е голям броят им е твърде малък в сравнение със селяните второ направление, които напуснаха родните си места поради отнемането на имотите им в резултат на сталинската колективизация и се отправиха към града.  Известно е, че тази колективизация разруши основата на страната - селото й, кото тогава можеше да храни цялата Германия, прогони  милиони селяни у градо да търсят работа. У градо между четирите стени се роди поколението на мигриралите селяни -  нездраво, откъснато от земята и стоката, нямащо поле за труд, за изява, за отговорност, от което почти нищо не става. Това нещастно поколение, чиито родители са били принудени да напуснат жизнената си среда и да я заменят с града, където те са твърде възрастни за да приемат градския начин на живот е основната причина за проблемите ни днес - голяма част от поколението на тези прогонени от селото хора днес нито работи, нито търси работа, нито се размножава. Това са хора без ценностна система, без цел живота си, стремящи се към паразитизъм, необразовани, търсещи далаверата – дейност, която те наричат бизнес. Този техен „бизнес” е основата на престъпността в страната, превърнала се в поминък на мнозина и която наричаме битова. Но между тях има и тясно специализирани престъпници, напр. да отключват брави, да крадат скъпи фарове на коли, че цели коли.

    Тази вълна на преселение на селяните към града въпреки ограниченията, които режимът създаваше,  нямаше как да бъде спряна. Тя достигна до предградия, които  после станаха квартали на градове,  села около градовете, а които намериха връзки – в градовете. Селата се обезлюдиха, голяма част от тях вече не съществуват, препълниха се глрадовете, защото страната бе опасана с клеон и не можеше да се напуска. Не е лесно на селяните да живеят в града при условия, различни от тези, при които те са свикнали, не е лесно на гражданите да живеят със селяни, чиито манталитет е друг. До днес остава обидната дума СЕЛЯНИН. Тогава можеха да се отнемат градски имоти и да се строят блоци, като в тези блоци апартаменти се раздаваха на граждани и селяни, което не е препоръчително, а по едно време задължително в блоците трябваше да има и няколко апартамента с цигани. Тези блоци биваха напускани от хората и техните апартаменти се изпълваха с цигани.

   И понеже стана въпрос за цигани, при тях също започна миграция към града. Те, както и клошарите, също мигриращи към София, твърдят: В София гладни няма да останем!

   Тези противоречия селяни-граждани не можеха да бъдат преодолени, защото преселението на селяните на града бе в такива размери, че селяните надминаха многократно по брой гражданите. Селяните първо направление допринесоха повече за това недоолюбване, защото те трябваше да дават акъли на гражданите как да живеят, как да мислят, какво да викат по време на митинти, напр. „Да живее международното положение!”. Селяните второ направление обаче бяха повече, те днес са навсякъде по градовете. София гони 2 млн. души, селяните са много повече от гражданите. Много повече от истинските граждани, живели и родени в София днес са дори циганите, мигрирали от страната, предиимно от Видинско в София, които са около 320-330000 души, малко над 60000 от тях - пълнолетни. Има и чужденци, някои с манталитет на обитаващите планетата земя през ХVІ – ХVІІ век.

     Изминалите над 70 години са активен живот на две поколения и по този начин недолюбването селяни-граждани, заченато след Деветото вече да преминало в чипа на хората и по тази линия то се наследява. Опитващите се да се съхранят като граждани са атакувани по всички линии от селяните, които имат по-здрав ген. Невъзможността на гражданите, притежаващии по-висока култура да се наложат в живота над селяните, които ги превъзхождат числено доведе до тяхното капсулиране, един нежелателен процес. Интеграцията, която се пропагнадира на циганското население и от парите за която бяха построени ромбароците в Костинброд, в квартали на Горна Оряховица и гр. Левски, в с. Ветово и по гетата около всички градове никога няма да се случи, но и интеграцията селяни-граждани за съжаление не е възможна. Една от причините – макар те да са твърде много и да са непреодолими - е чипова, ще дам пример:

    В София се строи метро, което е най-голямата придобивка за града, то просто променя живота в него. Парите за метрото почти изцяло идват от ЕС, нещо, което дразни хората по селата, те са изразявали това пред мен. Те казват, това нас не ни засяга, да направи ЕС нещо за нас, не щем им парите за метрото, да спират парите за него, щом това е в полза само на софиянци. И следва комунистическа пропаганда -  предлагане на път за спасение – съюз с Русия, излизане от ЕС и НАТО.

   Имаме едно познато семейство софиянци с претенции за хиперграждани. Водя приятели в Западните покрайнини, защото популяризирам този български район, непознат на българите. Минавайки през Пирот с тях посетихме и пазара, беше събота. Те не можаха да скрият нъзмущението си от тези селяни, които продават стоките си, поставени на земята върху черджета. Каква селяния, какво мислене, каква изостаналост, възмутени бяха те. А да имат понятие каква беднотия е сега в Сърбия и особено в Западните покрайнини и че това е единственият път на тези хора /б. м. български селяни/ да спечелят пари за нафта, за лекарства и други неща, които не мога да си произвеедат сами. Това не им е известно, но да дадат преценка за тях – веднага са готови.

    Друг един пример. Българите по селата също обедняват и гледат да припечелят като продават пред къщите си по нещо – праскови, дини, тикви, чушки и др. Тук ще приведа пример с наша позната, образована и интелигентна жена, но допуснала по времето на социализъма да й бъде вкаран чип на недолюбване към селяните Тя се възмущава на тези бедни хора, защото продавали стоките си на цени, равностойни на тези по магазините, в които влиза транспорт, ДДС и др. А  работата им била много лесна – отиват до градината, откъсват една тиква, изнасят я пред къщата и я продават. Без да плащат за транспорт, без да им се удържа ДДС, което означавало, че цената й в този лучай е висока и тиква от такива хора не трябва да се купува. Само че не е точно така. За да стане тази тиква градината трябва да се изкопае, тиквата да се засади, плеви, полива. Доматите изискват повече грижи, ягодите - още повече. Има и друг елемент, тези зеленчуци са торени с оборски тор, това означава екологични.

   Подобни разсъждения тя пренасят и към бабите на с. Гинци, които продават млечни продукти от овче мляко, сладко от диви ягоди или боровинки, мед. Тези баби били мошенички, купували мед от Илиенци и го прадавали за местен. Дамата, която изтъкна тези доводи изобщо не знае къде е с. Гинци, но е чуваала това твърдение от някъде и го приема за истина. Аз пък – като обида.

   Пътувайки през Юндола, където винаги има сергии със стоки на помаците аз купувам от там по нещо за да върви на хората търговията, напр. кашкавал. Хората са увили парчетата кашкавал или сирене в найлон, написали са върху него цената, защото на сергиите нямат кантар. По махалите около Юндола на височина 1400 м. н. в. при много тежки природни условия живеят тези хора, а това е единственият им начин да спечелят някакви пари. И към тях съм чувал изказвания, които са недостойни – нищо не правели по цял ден, продавали стоките си на висока цена,  а на хората в града удържали от запатата ДОД, здравни и др. осигуровки. В тези забележки се усеща чиповата омраза към тези отрудени хора, живеещи по начин, характерен за страната ни преди векове. Нищо не правят, е упрекът към тях, но да се продава нпар. сирене трябва да се гледа крава, а това означава грижи за нея всекиднедвно, за зимата трябва да й се събере храна, а това е косене, пластене на сеното, купуване на евтино брашно за добвавка към сеното, изриване, разходки през зимата. Ако студът е много голям кравата се нуждае от 50 л. вода на ден в обора, която трябва да е „пречупена” на огън, иначе тя ще се разболее.

   Изтъкнах случаи, когато вкараният чип от времето на социализЪма се наактивирва и води до разсъждения, далеч от реалните.

   Ще завърша примерите си – част от тях, защото те са мното! – с един много лош. Не употребявам обидни думи, никога в блога не съм поставил на постинг знак минус, но сега ще направя изключение като поставя заслужените квалификации на една нетна простачка и наглецка, коато пише и статии и във в/к Дума. Понеже тази платена тролка е много популярна преди години й предложих да напише статия в която да изложи принципите на грабежа на Софийска вода АД спрямо софиянци, общината и държавата. Отговорът й бе в смисъл, че София не е България, последва и запроституиране по казуса от нейна страна. Явно е към мафията и като нетов активист на задкулисието зае правилната за водната мафия позиция. В случая не цитиирам лице с вкаран чип в него, а разработена да запроституирва по казуси дама, да обгрижва поръчителите си какво и как да го напише и да го висне в нета. Мръсница…

    Аз имам доста различно оотношение към селяните и съм взел много от тях. Мога напр. да стоя къщи, разбирам от градинарство, присаждам. Мога и да контакгувам с тях. От гражданите също съм взел доста, напр. мога да акордирам пиана и да им правя дребни поправки, следя изявите на интелигентните хора и ги  подкрепям. И с тях мога да контактувам. А на селяните гледам да помагам с каквото мога в трудния им живот, разбира се, много скромно. На живущите високо по планините около София нося буркани, необходими в ежедневието им, на много бедните селяни по Източни Родопи нося дрехи, които не са ни потребни и други неща. И се отнасям към тях с уважение и разбиране към тежкия начин на живот, който водят.

   Чувствам се обиден лично, когато селяните, толкова бедни и водещи много тежък  живот биват обиждани неоснователно, с пълно неразбиране към тях. На хора, едвам оцеляващи от беднотията и тежкия живот да вменяваш качеството мошеници е недостойно…

    Завършвам с мнение на магазинера на с. Гинци:

    „До десет години тук нито един постоянно живеещ няма да има!”

  Сега са само десетина семейства живеят тук постоянно, един гост пребиваава там също постоянно, Ицхак Финци с младата си спъруга. Той живее над гробищата по стария път за с. Губеш в една възстановена къща на приказно красиво място. А какво място е заемало с. Гинци в нашата архитектура от миналото с каменорезбената си школа, единствена в страната ни.

   




Гласувай:
8
0



1. slavimirgenchev1953 - С повечето ти тези, бай Коста, винаги съм се съгласявал, само
08.04.2017 14:17
не мога да приема безрезервно твърденията ти за Чърчил. Същото нещо с голяма радост твърди и ченгето историк акад. Георги Марков, който даже се похвали в едно предаване оп БНТ, че бил казал право в очите на един англичанин: "Ами Чърчил защо даде България на Сталин?!"
Демек, Сталин е виноват - и край. И вината на комунистите сякаш вече не съществува - те просто са изпълнили на Чърчил желанията. Сигурен съм, че такава теза много ще хареса на червените свине в блог.бг.
цитирай
2. alchemist - Точно комунизмът и събитията след ...
08.04.2017 14:38
Точно комунизмът и събитията след ВОСР нямат никакъв пръст в конфликта село-град(София- провинция), те не го пораждат, а само го усилват и то поради лакомията и показността на някои бгполитици. Конфликта се заражда още след освобождението и е описан от Елин Пелин, Вазов, Хаджийски и др. Например по времето на Вазов българското село е представено доста цветущо, докато по времето на Елин Пелин е представено в доста по-други краски - повече като упадък и развала. Христо Ботев пък откровено се възмущава от някои представители на българското общество, които се водят по чужди моди и фалшиви идеали.
Хора които са "на голямо" винаги е имало и ще ги има, независимо от модерната идеология в даденият момент.
цитирай
3. planinitenabulgaria - Неправилно съм разбран от Вас.
08.04.2017 20:41
slavimirgenchev1953 написа:
не мога да приема безрезервно твърденията ти за Чърчил. Същото нещо с голяма радост твърди и ченгето историк акад. Георги Марков, който даже се похвали в едно предаване оп БНТ, че бил казал право в очите на един англичанин: "Ами Чърчил защо даде България на Сталин?!"
Демек, Сталин е виноват - и край. И вината на комунистите сякаш вече не съществува - те просто са изпълнили на Чърчил желанията. Сигурен съм, че такава теза много ще хареса на червените свине в блог.бг.


Разбира се, че за хала ни днес сме си виновни ние най-много, но има още две държави, виновни за това, Русия и Англия. Аз освен от краеведчество и музика, съм се занимавал доста с история и съм писал в блога си - днешното статукво в света цъка върху заложените бомби от несправедливите договори след ПСВ. ВСВ не реши нито един от тези проблеми, защото световната мафия яхна войната и предопредели развръзката й. Участвах в предаване по ТV СКАТ за Западните покрайнини, в които описах снежните капани, заложени на българското население там, заточено в собствените си имоти след Ньойския "договор", и той наложен ни от англичаните. Според мен англичаните са боклуци, ограбили света, с неподплатено самочувствие, изроди, плод на непредумишлено островно кръвосмешение или на безумно пиянство. Същите номера играят днес на ЕС, наричайки ги мафия.
За положението ни днес е виновен не само Сталин, а комунистите ни, чиито мозъци бяха промити в Центъра и в организма им нацръкана брадатата спирохета на Маркс, която се наследява. Те днес съставляват задкулисието, което за момент не е изпускало управлението на страната. Ето две схеми:
Путин-Решетников-Нинова-Радев-Герджика и още една:
Мафията /пардон задкулисието/ - детето идиотче, шеф на независимия КЕВР - цените както устройват мафията.
Има и други схеми с обръчите, с раздаването на паричните порции.
цитирай
4. planinitenabulgaria - Комунизмът има пръст във всичко,
08.04.2017 21:01
alchemist написа:
Точно комунизмът и събитията след ВОСР нямат никакъв пръст в конфликта село-град(София- провинция), те не го пораждат, а само го усилват и то поради лакомията и показността на някои бгполитици. Конфликта се заражда още след освобождението и е описан от Елин Пелин, Вазов, Хаджийски и др. Например по времето на Вазов българското село е представено доста цветущо, докато по времето на Елин Пелин е представено в доста по-други краски - повече като упадък и развала. Христо Ботев пък откровено се възмущава от някои представители на българското общество, които се водят по чужди моди и фалшиви идеали.
Хора които са "на голямо" винаги е имало и ще ги има, независимо от модерната идеология в даденият момент.


включително в разрухата на основата на държавата ни - българското село. Комунизмът оказва влияние върху мисленето на доста хора, дал съм такъв пример в постинга.
Възходът на българското село върви с възхода на България, той е през годините 1932/1838. През 1938 напрежението се усеща, хората се готвят за нещо страшно, преживяно през годините на ПСВ и унизителните договори след края на войната, отнели български територии с целокупното им население за наказание, че сме участвали във войната на страната на лошите. Кои са лошите няма да кажа, но ще кажа най-добрата страна измежду добрите, Англия, която владее като колонии и ограбва половината свят. Ако лошите бяха спечелили войната,много проблеми днес нямаше да ги има. Вирусът на Маркс, нацръкан на руснаците щеше да бъде неутрализиран и днес нямаше да има над Европа ядрен шантаж, нямаше да има страна с валута, призната за международно платежно средство, щеше да има чисти етнически граници. България щеше да има отново териториите си, отнети от договорите на "добрите", ценностната ни система щеша да се запази. Цитирам Стария завет:
"Господи, научи ме, че с мен трябва да има край и аз трябва това да го знам, но моят живот трябва да има цел." Който е запазил ценностната си система ще ме разбере.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7165073
Постинги: 3083
Коментари: 8203
Гласове: 15142
Архив
Календар
«  Април, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930