Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02 00:06 - БДЖ ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ ....
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 225 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 09.02 00:07


 

БДЖ  ПЪТНИЧЕСКИ  ПРЕВОЗИ  И ТОПЛОФИКАЦИЯ-СОФИЯ –

                          С  ПОДОБНИ   ПРОБЛЕМИ

 

   Първото нещо, което ще изкажа в този ПРОСВЕТИТЕЛСКИ  постинг е мнението ми - най-голямата грешка на Бойко Борисов бе, че не даде целият бюджетен излишък на БДЖ „Пътнически превози”, или както хората наричат този изключително важен  отрасъл на икономиката, ВЛАКА. Със закриването на работните места по провинцията хората все повече пътуват към големите градове с влак, където те намират работа.

   Аз съм писал на тази тема доста, само ще припомня, че от „влака” 1989 г. до сега са откраднати към 10000000000 лв, а печелившите отрасли в него - Товарни превози, ремонтни дейности и др. ги взеха мутри. Губещите отрасли – Пътнически превози и поддръжката на инфраструктурата – НКЖИ – останаха на държавата. Напомням само за дейността на Великденчето /министър Никито Василев, ставащ за навсякъде, като дялан камък/, който сключи убийствен договор с банки за изплащане на т. н. влакове-стрели /Сименските/, за далаверата му с построяване на нова съвременна ж. п. гара на София, като старата бъде изоставена. В тази проработка той поръчка от името на Министерество на транспорта на проектанско бюро да проектира това огромно съоръжение срещу 5000000 лв, след което се абортира от намерението си, но не поиска парите обратно. Остана съмнението, че част от парите, дар Божий за проектантиите, ще да са преминали в някоя банкова сметка на Великденчето. Строежът на нова гара бе абсолютно безсмислен, защото „старата” е от 1975 г. и си е съвсем добра. Нямала европейски сурат, бе мотиивът на Великденчето. Педерасът непочистен…

   Друг удар върху влака – продаден за скрап на пернишки мутри бе един от най-големите заводи на София Железопътният завод. Това, което бе филиал към него, в Дупница, няма капацитет за ремоонт на електровозите, поради което те не се ремонтират и капят по пътя.

   Още една беля – кражбата от цигани на елементи от подвижния състав и иинфраструктурата за скрап. Посочвам само два такива центъра - този около гара Казичане и този на самата гара Курило. Има и допълнителни бригади от циганета, които хвърлят камъни по влаковете-стрели. Едно странично стъкло струва 2000 евро, всяко от двете предни – по 8000 евро. Това са стъклопакети, които не могат да бъдат сменени в България. И последно – разрушенията по спирките без обслужване за извличане от тях на метал за скрап. Който не е пътувал или докато пътувал е спал, не е видял тези разрушения. Ще посоча само едно, Царската гара до Казичане.

  Временният министър-председател, пишещ се за царист, след подръпване на конците от тези, дето го турнаха за такъв, тръгна да оправя влака. Уволни вече няколко души от предишното ръководство и постави такива, които ще свършат работа – сигурни кадри от БСП, от ДПС, от обкръжението на Орешарски, все много стопроцентови. До ден-два ще пътувам отново. Сигурно ще се убедя, че вече имаме добър влак. То, с такъв министър-председател и такъв министър на влака, само дето го не знам кой е. Предполагам обаче, че е от обръчите на БСП, на ДПС или на Орешарски.

   Но си мисля друго – ако ръководителите, макар и турнати без да имат желание и познания на определени постове са честни и се стремят чрез дейността си да допринесат нещо за хората, за държавата, би било добре. Ако обаче те се запроституират с проблемите предизборно – лошо. Едва ли уволнените жепейци са виновни за грабежа над влака, та той запоочна от 10. 11. 1989 г. Едва ли тези от ПИ са виновни за падналата греда с осветителните тела. Това са проблеми, които висят отдавна, срамотно е де се ползват те за презизборни цели, като се запроституирва с тях. Метастази на популизЪма…

   А че трябва да бъдат възстановени Пътнически превози и че трябва да останат държавни – пред това алтернатива няма. Така хората ще пътуват до работните си места, ще остават да живеят по малките населени места, където те имат имоти, градини, ще си помагат с труда си. За да го има това статукво и за да престанат да се пръкват територии „ничия земя”, влакът трябва да го има. Защо го има влъкът в ЕС, защо е печеливш, защо пътува с 300 км/час? Защото държавата не може без влак, а влакът е нейното огледало – каквато държавата, такъв и влакът й. Ако държавата се състои от крадци, те ще окрадат и влака, без който хората не могат…

 

     Подобни проблеми има и Топлофикация – София. Ако при влака неремонтираните машини капят по пътя, от Топлофикация неремонтираните топломагистрали се повреждат когато се ползват, обикновено в най-големи студ, защото по тях тогава се подава топла вода с висока температура. При налягане към 10 бара температурата на водата може да достига максимална стойност 120 градуса без да кипи. На неспециалистите в тази област напомням, че водата завира отново при 500 градуса и сто атмосфери.

    Технологията на полагането на тези тръби в земята обаче е била при изграждането на топлофикацията на ниво 3000 години преди маймуните - те са недостъпни за оглед и ремонт.

   А сега малко информация за централното отопление, нещо което го няма никъде по света, освен у нас. Има го още само в Русия, от където то дойде тук.

   Топлината в София се произвежда в двата ТЕЦ-а, София и София-изток, но има и допълнителни отоплителни централи, ще посоча само две, ОЦ- Земляне и ОЦ Волуяк, наричана Люлин. Има и доста квартални отоплителни станции, които през лятото спират и топлата вода се ползва само за отопление, не и за подгряване та питейната вода, посочвам ОЦ Хаджи Димитър. За гориво се ползва природен газ, но ако се наложи може да се ползва и мазут, само че баките с мазут са им празни. По ширпотреба тези ТЕЦ-ове правят и по-малко ток, но основното им предназначение е да подгряват целогодишно вода. Подгрятата вода в тях чрез няколко магистрали се отправя към различни квартали. По техния път има помпени станции, като най-големите помпени станции са по пътя на ТЕЦ София – изток, който е долу при река Искър, а някои от кварталите, които отполява са на височина над 100 м. по вертикала над него и дории повече. Това изисква много здрави магистрали и мощни помпени станции.  Всяка магиистрала има помпени станции за подгрятата вода, но има такива, които работят на вакумен принцип - те поемат водатата с ниско налягане и я отправят към целта – кварталите за отоплнение или ТЕЦ, за да бъде преодоляно хидравличното съпротивление по тръбите.  От тези магистрали има отклонения за квартали, микроквартали, кооперации. Едиинственото подобрение на тази система бе внедряването на местни топлообменници по европрограми, като в абонатната станция бяха монтирани топлообменници. По този начин идващата от ТЕЦ топла вода не преминава с редуцирано налягане през радиаторите, а през тях тече вода от друг кръг, която се подгрява в топлообмениците. Друго предимство на тоз тип топлообменници е намаяване на загубите на топлина.

    Тази тип отоплителна система е АДСКИ СКЪПА ЗА ПОДЪРЖАНЕ. Не само магистралните топлопроводи, но и тези за кварталите са  подложени на корозия от подпочвените води, а освен това и на електрокорозия, защото както е известно единият полюс на трамваите е релсите, а всички трафопостове имат задължително „земя”, най-здравата им връзка. Земен ток тече и от неизправните стълбове, видно около тях, когато има сняг. Тръбите за топлата вода са безшевни, дебели, много здрави, тип манисманови, но всичко на този свят има определен живот. За да се запазват по-дълго тръбите на постъпващата вода се прави химическа очистка /така е останало името, на съветски език, защото от там идва тази технология/. Част от тези тръби преминават по колектори, които с течение на годините са станали недостъпни. Покрай тях не може да се прави обход и да се оглеждат тръбите, чака се да стане поразията и тогава започва разкриване на колектора. Той се състои от панели с форма на буквата П, отгоре покрити с плочи. Пълна скръб са и отклонителните шахти, някои от които обаче са доста големи. Отбелязвам, че затубите на топлина по тези тръби достига до 50%. Да се подръжа този динозавър на социализЪма е адски трудно. Работниците се тровят от парата, от заварките, трудът им е опасен, защото могат да бъдат затрупани, натровени, има още много опастности и вредности. Този труд се заплаща обаче и то високо, поради това ремонтните дейности стават все по-рехави. А с това и опасността от пробиви – все по-реална. Разрухата в тази област – Топлофикацията - е подобна на разрухата по влака. Но с влака нещата по-лесно могат да се оправят, само с пари, докато за оправяне на Топлофикацията и това не е достатъчно. Това е процес, свързан с ужасяващи изкопи по града, който ще обхване ремонтирани вече улици. Давам пример с магистралния топлопровод наричан Първа магистрала, която преминава от ТЕЦ София под гарата, после пред Новотела, после по бул. Мария Луиза, като прехвърля реката. Как се разкопава това нещо. Да се подменят тръбите няма да е достатъчно, като се нпарави изкопът трябва да се изгради съвременен колектор, а това е нещо страшно скъпо. Но това трябва да стане, имаче София ще остане без отопление все някога.

   А сега за най-сериозният проблем не само пред Топлофикация, който няма алтернатива, но по който се запроституира от нивото на министър-председателя, преминавайки през шефа на КЕВР, типичен случай на функцинален неграмотник, а днес с проблема запроституира и една платена блогова проститутка. Целта на този проституизъм е предизборно бичуване на управляващата до сега партия и натрътването, че ако не ГЕРБ, а БСП, ДПС и Орешарски бяха на власт, проблем не само с Топлофикацията, но и никакъв друг нямаше да има. Аз съм съгласен с тях и поради това на предстоящите иизбори ще си подам глъсеца за БСП или ДПС, не съм решил още, но ми се чини, че ще е едно и също.

  А сега за най-големият проблем на Топлофикация, който те няма как да скърпят, защото няма вече здраво място по топлопроводите да се поставят повече кръпки.

   От ТЕЦ София – изток към районите Младост, стигащи чак до околовръстното се подава топла вода. Съоръжението трябва да отговаря на много качества, защото ако Младостите са на около 100 м. по вертикала над ТЕЦ-а, то последните кваратали, където е Младост 4 разликата в денивелациите е около 150 м. Това означава 15 атм. разлика в налягането при ТЕЦ и при Младост 4. За да се редуцира това налягане има помпени станции за топлата вода, които освен, че са доста скъпи, консумират и много ел. енергия. В тези помпении станции може да се извършва профилактика, те работят. Не така стои обаче въпросът с тоопропровода, някъде в недостъпен колектор, в друг участък - вкопан в земята. Районът от ТЕЦ София-изток до наклона, където е подстанция 110/20 кV Младост е с високи подпочвении води, доостигащи на метър-два под повърхността. Там някъде в тази пръст, която на места се промива и се добива пясък и филц, е закопана магистралата. Тя тече, поради което в нея се подават все по-големи количества вода, но въпреки това тя не може да достигне до високите части на Младостите. Загубите са огромни, защото за по-малко от минута се губи кубик подгрята вода. Вместо да отопли цял квартал и за тази топлина да се запрати от аблонатите, тя се губи. Загубата на вода се наваксва от кладенеца на ТЕЦ-а, но и той има лимит. Най-лошото е, че този теч не може да бъде открит, а топлата вода с температура през студовете 100-120 грасуса изтича върху тръбата, по която се движи метрото от станция МИЦ до Аерогарата. Тръбата има сериозна хидроизоолация, на да се атакува тази хидроизолация с подгрята вода не е предвидено.  Да се реши въпросът начинът е само един – изоставяне на топломагистралата и строеж на нова, докато не сме дали за фира метрото. Това е задача много трудна, без отопление ще останат хиляди семейства. Това ще повлече други бели, ще се претовари електрическата мрежа, първите повреди ще са по каблелите НН. След това повредите ще се пренесат в трафопостовете, като защитени ще останат само подстанциите 110/20 кV, съоръжени с максималнотокова защита. Младостите се захранват предимно от п/ст Черни връх, но и тя е електрическа подстанция, а не отоплителна.

   В кръчмата на Требич съм чувал поговоорката: Ни напред да тръгнеш, защото пред теб има змия, ни назад да се върнеш, защото там има магаре. Това е състоянието на Топлофикация. Тези, които управляват Топлофикацията в момента не са вииновни за това. От това положение може да се възползва само временния министър-ппедседател като уволни ръковоодството им и турне кадърни кадри от БСП и ДПС. И още една дама има, коато се опитва да се възползва от трудностите на Топлофикация София, една платена блогова проститутка, която няма нищо общо със София, нито пък е ралотила десетки години в енергетиката като мен.

   Разбиране и решаваане на пролбема надо, не запоституиравне с него,  товарищи. Разбирането е лесно, то е и във моите възможности, но решаването му е въпрос много тежък и толкова скъп, че без нови евросредства както тия за метрото и за НКЖИ никога няма да се справим. Но пък можем да направим нещо друго – да оставим половин София без отопление и връзката на летището със София чрез метрото да си я унищожим сами.

   Време за мислене няма много. Засегнатите от тези проблеми трябва да знят, че те не са от сега, а решението им е в необозримо бъдеще.

   По-с разбиране трябва да се отнасяме и с проблемите на влака. Давам пример от гара София:

   Ще композират влак за Мездра, но няма машина, машина няма и за влака за Русе. Прикачвачи отидоха да откачат четири допълниителни вагона, но между вагоните всичко бе в скреж. Ичукаха хората скрежа от тегличите, от маркучите за въздуха за спирачките, но кабелите не можеха да влезат в контактите, ватоните останаха без отопление. Да разбият този скреж на хората бе необходимо час и половина време, с толкова закъня и влака. Хората едвам работят в този студ, от двете им страни пътниците споменават тяхна майка. Причините са обективни, трябва разбиране и по-внимателно отношение. Точно това много ще бъде необходимо на отопляваните от ТЕЦСофия-изток в кварталите Младост, защото спирането на парното и топлата вода за неопределено дълъг период идва…

 




Гласувай:
6
0



1. sande - Поздравления за постинга! За кого бие камбаната?
09.02 11:51
За всички.

Няма ли вестник, който да публикува тази Ботевска статия !?
цитирай
2. djani - Обективно и вярно...
09.02 12:01
Всяка инфраструктура, която не се поддържа след време аварира. За влака си приказваме често в къщи, защото синът ми е локомотивен машинист в "Пътнически превози" и движи композиции по всички направления от Варна по страната. Положението е трагично и цялата концепция с магистралите за сметка на железницата е идиотска. Крайно време е идиотите да бъдат отстранени, макар че това не оправя положението. Всичко опира отново до пари. Огромни пари...
цитирай
3. planinitenabulgaria - На времето един министър-мафиот /Краус/
09.02 14:07
djani написа:
Всяка инфраструктура, която не се поддържа след време аварира. За влака си приказваме често в къщи, защото синът ми е локомотивен машинист в "Пътнически превози" и движи композиции по всички направления от Варна по страната. Положението е трагично и цялата концепция с магистралите за сметка на железницата е идиотска. Крайно време е идиотите да бъдат отстранени, макар че това не оправя положението. Всичко опира отново до пари. Огромни пари...


премахна линията Оряхово-Червен бряг за да върви бизнеса на сина му с камионите. Сега пари за могистрали - много, за железнииците - не! Едва ли това е случайно.
цитирай
4. planinitenabulgaria - Резултатът отхзе мои стаии е1
09.02 14:09
sande написа:
За всички.

Няма ли вестник, който да публикува тази Ботевска статия !?


че ме четат все по-малко Хора, някои от тях често споменават моя майка. Добре, че имам модерация. Ама сега какво ще публикувам за воднита мафия!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 4516000
Постинги: 2162
Коментари: 4911
Гласове: 12091
Календар
«  Февруари, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728