Прочетен: 3225 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 21.02.2014 00:16
ВАКЪФИ В БЪЛГАРИЯ – ИМА ЛИ ТАКОВА НЕЩО ВЪОБЩЕ?
Освен по другите казуси, с които близките на ДПС съдии запроституирват след последните избори и после биват издигани в йерархията, сега се появи и нов – вакъф. Това понятие не е съвсем ясно на повечето хора какво представлява то. Продажните съдии – проститути, които връщат сега на турците джамиите се оправдават, че работат по документи, макар в чл. 4 на ГПК да е предвидено и различно съдопроизводство. Истината е, че тези джамии в центровете на градовете след „реституирането“ им ще бъдат продадени от мюфтийсвото на определени лица по за 1 лв. със задълженията за тока и тази схема, която ограби строеното от хората десетки години сега се заподмята отново. Бардакът е попроменен, но пък гювендиите са същите, а също и пезевенците им – агентите на Центъра в ДПС. Които нямат нищо общо с турците в България, а със Службите на Турция и подземния свят на България.
А сега – по същество:
Аз съм любител краевед и съм чел доста за Родопите. Използвам случая да препоръчам големия българин, отец Константин Канев, с когото се познавахме дълги години. Той описва и вакъфите.
Вакъфите са имоти, подарени от вярващите в аллаха турци на муфтийството. С доходите от тези имоти мюфтийството има пари за разходите по службите в джамиите, обучението, строежа на нови джамии и религиозни училища – мечити, мектеби и медресета /начално, средно и висше духовно училище/. Само това определение е достатъчно за да бъдат отнети всички вакъфи на мюфтийствата в България, защото вакъфските имоти са отнети насила от българите християни и не влизат в определението за вакъф въобще – подарък на мюфтийството от турци. Това са си български земи, ще спомена само два имота. Същото важи и за джамиите, построени на наша земя без наше съгласие, след като нашите манастири са изгорени от турските завоеватели. С камъните от нашите храмове са построени джамиите, които съдиите проститути „връщат“ на турците. Това е видно и за дамията в Карлово, която има колони от наш храм.Какъв ли мутрешник ще се пръкне в центъра на Карлово ако имотът наистина бъде „върнат“ на мюфтийството! Я хотел, я офис сграда. Построена с откраднатите по времето на инфлацията пари.
Ако това запроституирване с т. н. вакъфски имоти набере инерция, поне 10% от територията на България директно става част от Турция. Давам пример с Имаретя, известен още като Имаретдере до с. Момчиловци. Това е нещо огромно, то е поне 1000 кв. км. Днес се нарича Хайдушки поляни. Тук са били гледани от българи хиляди овце, собственост на мюфтийството, а през зимата са били отвеждани по Беломорието. Не само от овцете е печелело мюфтийството - в този район има още много богатства, напр. гори. За да си пасат българите овцете в Имаретя са плащали данък. И това ли ще поискат хаирсузите на България от ДПС, ще уважат ли иска им такива като Цацаров, Токушев, Данчо Ментата и др? Още един вакъф ще посоча, който по площ е малко по-малък,а районът е доста беден – вакъфът около с. Биволяне. Там тия с рязаните карабини направиха медресе. В блога си имам снимки на зидовете на медресето, в което са вградени камъни не само от римските пътища наоколо, но и от тракийските култови паметници. Наблизо е скалният феномен Харманкая, а покрай медресето преминава най-широкият римски път в Балгария, 4 метра.
Надявам се така съвсем накратко да успях да обясня какво е това вакъф и има ли такива в България. Ако имахме не продажен главен прокурор, а мислещ за страната си, той щеше да изиска да се перазгледа статута на тези области, които Турция иска сега да присъедини към себе си, макар да няма с тях обща граница, но това той няма да стори, защото такъв иск е точка 2, а точка 1 е иск за забрана на незаконната партия ДПС. Те това няма да му разреши никога най-доверенията човек на Догана, който като оди тук и там, взема със себе си за тежест и главния прокурор. А двамата като тежест – това със сигурност им помага, когато заедно оказват натиск върху вътрешен министър или върху когото ги е сезирал Доган.
Има една разкошна, никога несечена букова гора под х. Рай, наречена Рогачевата. За да бъде тя опазена от сеч кметът на Калофер я подарява на цар Борис и номерът минава – гората си стои до днес. Това се знае от всички хора, но основание да си поиска царо-менте връщането и на тази гора и да я изсече както рилската бяла мура може да бъде признато само ако има налице определени предпоставки – да има съдии, които да кажат да, така е, над нас е само Господ. Точно това правят днес съдиите, зависими от ДПС и които могат по линията на ВАС да ощетят ужасяващо страната ни и да я преориентират към Турция. Дано разумът и съпротивата на хората срещу тази безумна тенденция вземе връх. Колкото по-скоро сега управляващите се махнат и тия простащини с ДПС-то престанат, толкова по-добре ще бъде за България.
Г. Климов за червените комисари
Лежерна разходка над НДК
инфилтрирани в полотическите партии. Дали начело на техния КС или пък на Главната прокуратура имат началници от квотата на незаконна партия, каквато е у нас ДПС?
Налагането на османската военно-ленна система е продължителен процес.Завоевателите не само унищожават завареното,но и запазват цели институции и стопански механизми.
Основни принципи на феодалната система:
1.По своята същност османската система се оказва сложна симбиоза между две начала. - нормите на исляма и държавно-стопанските норми на поробителя и постиженията на балканската стопанска система.
Основната характеристика на системата е, че цялата земя е на империята, още държавна / мирийска/ земя, и с нея се разпорежда султанът.Той раздава земята на спахиите, участващи във войните,като по служебно или условно държане ленно държане/ на земята.
Държавата се явява един-единствен феодал, който преотстъпва на част от своите поданици част от фиска(постъленията в държавата).Това са хората от господстващата прослойка. Спахилъците напомнят на византийската прония (раздаване на земя на военните)
2.Чрез изграждането и налагането на спахийската система укрепва централизмът на военната система в земеделието.
В зависимост от доходите, които спахиите получават, спахилъците се делят на три категории:
-тимари / до 20 хил. акчета/
-зиамети / до 50 хил. акчета/
-хасове / до 100 хил. акчета/
Спахиите са представители на военното съсловие и са задължени да изпълняват определени изисквания при повикване във войската. Към тях се отнася и част от аристокрацията на покорените народи.
*Тази земя в групата на условното земеделие не може да бъде наследена.Изключение има само тогава, ако член от семейството продължи тези задължения към войската.
Недостатъци на условното земевладение:-спахията не е пълен собственик на земята; той владее само част от нейните приходи по силата на своето положение.
Безусловно земевладение-то се разделя между две групи хора от населението и са друга феодална форма на владеене на земята:
-мюлкове и вакъфи.
Поземелените владения с пълна собственост върху земята .
Принадлежат на членове на султанското семейство, висши военачалници и висши държавни чиновници.
Притежавали са пълен стопански, административен и съдебен имунитет.
Османската военна-ленна система се характеризира:
-липса на частна собственост върху земята, с изключения на мюлковете и вакъфите.
-не се налагат специфичните при класическия тип феодална система крепостни отношения.Селяните не са собственост на спахията, а рая на султана.
-основният икономически въпрос за собствеността на земята е главната причина за изоставането на Ориента.
Строгата централизация на собствеността и регламентацията на правата и задълженията осигуряват безотказно функциониране на военно – ленната система през първите няколко века от османското господство на Балканите. С течение на времето, с военните поражения на империята и стихването на териториалната експанзия настъпват промени в системата мерие. Така спахилъкат започва да запада.
Различия между военно-ленната система и западноевропейския феодализъм
2)Селското стопанство на българите
Българските селяни притежавали безусловно владение на земя в чертите на селището или в непосредствена близост.Това били дворните места, градините и лозята.Селянинът бил владелец на земята, но не и собственик. Експлоатацията се извършвала чрез данъците, изплащани на спахията и централната власт(над 25 данъка).Освен данъци,плащали и такси.Плащали се и данъци на гръцката църква (до 1870 г.).
Рентата била разпространена в три форми:
-отработъчна
-натурална
-парична
Спахиите предпочитали паричната, а централната власт-останалите две форми.
27.02.2014 21:13