Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2013 23:42 - ВСИЧКИ ИДИОТИ У НАС - ПРАВЕНИ ПО ЕДИН КАЛЪП
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2051 Коментари: 2 Гласове:
13

Последна промяна: 19.10.2013 00:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

       ВСИЧКИ  ИДИОТИ  У  НАС   ПРАВЕНИ  ПО  ЕДИН  КАЛЪП

 

       Няма да уточнявам кои са конструкторите на калъпа, защото всичките хора ги знаят. Преди дни чухме указанието на Лютиф Местан от най-високата трибуна в страната по повод решението на КС по казуса „Пеевски”: 

    Решенията на КС не се коментират, те се изпълняват!

    Почти същото указание /към мен персонално!/ чух и от уредника на параклиса пред НДК. Реших да го попитам човека, знае ли от къде е взет кръстd пред параклиса. Оказа се, че не знае точно, но пък е отлично разработен по темата. Всякакви хора идвали и коментирали кръста, но истината била, че това било оброчен кръст. Странно. Аз не бях споменал още, че този кръст е гробен, а уредникът вече ми втълпява, че бил оброчен. Така били констатирали църковните специалисти и на основата на тяхното заключение параклисът ведно с кръста били осветени.

     Моето мнение е различно. Аз знам, че това е кръстът от гроба на бай Цветан от с. Гинци, защото съм го виждал преди той да бъде откраднат. Той е поръчан от наследниците на овчаря бай Цветан от, починал през 1894 г. -  да напомня за него върху гроба му. Кръстът е изработен от каменаря бай Георги Герин от с. Гинци. Поради неговата монументалност – той тежи между 500 и 1000 кг. - той се превърнал в постоянен кръст на семейния гроб, в който са полагани починалите наследници на бай Цветан след 1894 г. Поради тази причина за новопредставените пред Бога след него не са били поръчвани други кръстове, както е прието по останалите гробове.

     Казах това на уредника на параклиса. Той ми отговори, че от църковни специалисти е доказано, че това не е гробен, а оброчен кръст. Попитах го от кой оброк е взет кръста, разрешено ли е да се вземе кръст от едно свято място, да се постави на друго и да се освети още веднаж. Отговорът бе, че не знае, защото е изпълнител, но всичко е извършено според канона на църквата. А кръстът, че бил оброчен – това се виждало от изпълнението му. Гробните кръстове били различни. Казах му, че съм виждал този кръст в гробището на с. Гинци, показван ми като забележителност, че този кръст има близнак на 100 м. от площада на с. Гинци, където наистина има оброк и че майсторът и на двата кръста е един и същ. Предложих му да излезне от параклиса и да му покажа заличените надписи на гърба на кръста с помощта на ударна бормашина – ток през 1894 г. в с. Гинци не е имало - и участъците, където повърхността на кръста не е засегната от фалшификаторите и лишеите по камъка са останали. Уредникът каза:     

    -Частните разследвания са забранени и се наказват от закона.

    Не може той да си го измисли това в момента, така са го инструктирали да отговаря на роднините на бай Цветан, които поискаха кръстът да бъде върнат на семейния им гроб и на други, ако се окажат запознати с историята на този архитектурен шедьовър. Уредникът не пожела и да види гърба на кръста, за което той без всякакво съмнение също има инструкции. И вместо разговор, който да прави смисъл повтаряше като латерна:

 - Всякакви хора идват тук, всичко приказват.

   Което се отнасяше за мен и означаваше, че аз самият съм всякакъв и мнението ми също не прави смисъл. Но и върша нещо противозаконно, защото частните разследвания са забранени и се наказват от закона. Този човек е до такава степен разработен, че не може да мисли. Той ми вменява действие, което не съм извършил – разследване - а аз съм само очевидец на кръста, когато бе на гробището на с. Гинци, Софийско. Въпросът според уредника е решен от църковните „спецалисти” и от Върховния административен съд, който десет години „точеше” заседанията, за измине давностният срок и веднага прекрати делото на собствениците на кръста без да излезе с решение. Тоя пенис го развъртя сега КС по казуса "Пеевски", но замахна по друг начин с него.

   „Специалисти” от църквата били гледали кръста и заключили, че е оброчен. Ако е така от кой оброк е взет  /б. м.откраднат!/ той? Отговорът на този въпрос обаче аз знам: От никакъв оброк не е преместван тук кръстът, а е откраднат през една нощ от гробището на с. Гинци. Това го знае цялото село Гинци, аз съм бил там десетки пъти. Аз не се водя специалист по каменните кръстове, но съм разглеждал хиляди кръстове в Софийско и по Западните покрайнини и познанията ми по тази тема вероятно са по-задълбочени и разностранни от тези на набедените специалисти. Тези кръстове по Западна България и римските пътища са мое хоби и познанията ми в тези области са доста големи. Но има и една друга разлика между мен и „специалистите” – аз съм честен, а техните заключения са „златомерни”. И аз правих параклиси. Можех да цапцарапна колкото си искам кръстове от гробищата – знам хиляди такива!!! - и да ги побия около тях, но се допитах до църквата. От там ми казаха, че не може кръст от определено място да се премества - той трябва си остане на мястото, за което е бил предназначен , би било това гроб или оброк. Поради това аз направих един разкошен каменен кръст за параклиса си на вр. Бигла, който ромове от с. Литаково ми строшиха, доста по непрецизен направих за камбанарията на параклиса си на вилата. Но пък параклисът стана страхотен. Така постъпих, защото имам страх пред Бога. На свитъка, който държи Св. Иван Рилски пише:

   Елате към мен, чада божии, на страх пред Господа да ви науча!

   Тия, дето са изготвили калъпа на църковните ни първенци, на представените в парламента партии от 24 години насам, на съдебните биринджии, на правителството – Центъра -  явно не са запознати със Завета на Св. Иван Рилски и аз ще го приложа в края на постинга си. Дано да го прочетат и да придобият страх пред Него. Аз не виждам почти никаква разлика между изказването на Лютиф Местан по казуса „Пеевски” и на уредника на праклиса по казуса „Откраднатият кръст от гроба на бай Цетан от с. Гинци”. Вместо разум, потфърлят се кълъпни центрови безсмислици. Само че не всички се ловват на тях.

  Които имат интерес по тази тема ги препращам към постинга ми „ПОХИТЕНИЯТ КРЪСТ НА БАЙ ЦВЕТАН”  от 24. 07. 2013 г. 

А сега ще поместя снимки на кръста пред параклиса на НДК и на близнака му до площада на с. Гинци. Близнаците-кръстове не са еднояйчни, но почеркът на майстора личи. Бай Георги Герин е не само каменар, но и каменорезбар, който работи със скален материал пясъчник и врачански камък. Аз знам още много  изработени от него кръстове, поставени на местата на опожарени при турското нашествие у нас манастири, но няма да уточнявам координатите им, за да не ги откраднат правоимащите /или пък правовземащите?/ в момента. Знаеш ли ги кви са крадците на кръстове по нощите от гробищата. Точно на тях не бих помогнал.

   Този казус може да се реши. Решението му обаче зависи от двама души, на които ще поместя изображения.

    Единият е шеф на Църквата и може да се „развърти” по казуса, защото престъплението е извършено от предишния шеф на Църквата, който наскоро се новопредстави. „Специалистите” от Църквата по гробни и оброчни кръстове могат да си получат заслуженото за „златомерното” тяхно заключение и виновните по случая бели /поповете/ или черни /монасите/ духовници да бъдат изпратени в манастир до края на живота им.

    Другият е главен прокурор с практически неограничена от Конституцията власт и може да поиска да се извърши провека по делото. Лошото е, че сега той се развъртя по казуса "Мишо Бирата" и това вероятно ще глътне силите му за един много продължителен процес. Ако това стане, делото ще се възбнови и решението може да бъде само едно: Кръстът да бъде върнат на мястото си на гроба на бай Цветан - не веднага, а когато се направи нов. Толкова се е чакало, ще се почака още малко. И „златомерно” взели решението съдии да бъдат отлъчени от съда така,  както овчарят отлъчва краставите овце от стадото и ги оставя да ги изядат вълците, за да не се заразят от тях здравите. 

   Казах, казусът с откраднатия кръст може да получи своето решение. Но ще получат ли тези двамата от снимките приказ от Центъра да заработят по него или только болтать, поживем, увидем. 

   

   


image



image

Откраднатият кръст от гроба на бай Цветан в с. Гинци, днес пред мемориала на НДК.

image



image

Кръст, изработен от гинцкия каменорезбар бай Герги Герин за оброчището в с. Гинци. Подробностите за този кръст са описани в постинга ми от 24.07. 2013 г.
"Похитеният кръст на бай Цветан".

image 

 


Заветът на Свети Йоан Рилски към неговите ученици

 

Аз, смиреният и грешният Иоан, който не е сторил никакво добро на земята, когато дойдох в тая Рилска пустиня, не намерих в нея човек, а само диви зверове и непроходими гори. Заселих се в нея сам със зверовете, без да имам нито храна, нито покрив. Небето ми беше покрив, земята постелка и билките храна. Обаче благия Бог, заради любовта на Когото всичко презрях и търпях глад и жажда, мраз, слънчев пек, и телесна голота, не ме остави, но като благоутробен и човеколюбив баща награди цялото мое лишение с изобилие. Какво да въздам на Господа за всичко, което ми даде. Много са благодеянията Му към мене, тъй като погледна от Своите свети височини към моето смирение и ми даде помощ да претърпя всичко, да претърпя не аз, но силата Христова, която е у мене, защото от Него е всяко добро даване и всеки съвършен дар идва отгоре.

И сега като ви гледам събрани в Господа тук, където, както казах, по-рано човек не обитаваше, а само диви зверове, и като чувам, че скоро ще настъпи краят на тукашния ми живот, ви оставям това мое бащинско завещание, както и плътските родители оставят на своите чеда земно наследство от сребро и злато и друго богатство, та да помните вашия, по Дух Свети, баща и да не забравяте неговото завещание.

Зная, възлюбени в Господа чеда, добре зная, че вие като новоначеващи, още сте неукрепнали в монашеския живот. Не бойте се обаче, защото силата Божия в немощ се проявява. Ето защо намислих да ви напиша това грубо и просто мое завещание, та като го имате винаги в паметта си, да се укрепявате духом и телом в Господа и да успявате в добродетелите със страх Божий. Вярвам в моя Бог, на Когото служа от младостта си и усърдно се потрудих, вярвам, че след моето заминаване, тая пустиня, която досега беше страшна и необитаема, ще бъде населена от много пустинни граждани и над нея ще се изпълни написаното: „Чедата на неплодната са повече, отколкото у раждащата.“

Ето защо, моля ви, мои чеда, които събрах в Господа, моля ви, моя утробо, не пренебрегвайте наставленията на вашия отец, който заедно с апостола казва: „Заради вас боледувам, докато се отобрази във вас Христос.“ Моля ви и ви заклевам със страшното Божие име, нищо да не разорите или да изоставите след моята смърт, но всичко, както написах, точно да изпълните, както се и обещахте пред Бога. А който престъпи или разори нещо от това, той да бъде проклет и отлъчен от Отца и Светия Дух и да няма дял със светиите, които от века са угодили на Бога, но неговият дял да бъде с ония, които са разпнали Господа на славата и с Неговия предател Юда. Да се заличи името му от книгата на живите и да не бъде записан при праведните.

Преди всичко ви завещавам да пазите светата вяра непорочна от всякакво злословие, както приехте от светите отци, без да я примесвате с чужди и разни учения. Стойте добре и дръжте преданията, които сте чули от мене, без да се отклонявате нито надясно, нито наляво, но ходете по дадения път. Пазете се внимателно от светските пристрастия и всякога помнете за какво сте излезли от света и защо сте презрели света и което е в света.

Най-вече се пазете от змията на сребролюбието, защото сребролюбието е корен на всяко зло според апостола. Същият го нарича второ идолослужение. Защото богатството на монаха не се състои в сребро и злато, а в съвършено нестяжание и отсичане на волята си и в голямото смирение. Не ви говоря това по заповед, но Христовите заповеди ви напомням. Христос говори на светите си ученици, а чрез тях и на всички, които са се отказали от света: „Не събирайте злато, нито сребро, нито мед“ и пр. Златото и среброто са голям враг на монаха и като змия гризат оногова, който ги има. Ако имаме твърда надежда на Бога, Той няма да ни остави лишени от нищо, защото Сам Той говори: „Даже ако майката забравяше своите чеда, аз няма да ви забравя.“ И пак: „Преди всичко търсете царството Божие и неговата правда, а всичко друго ще ви се прибави.“ Когато в началото дойдох в пустинята, лукавият враг се опита да ме изкуси със сребролюбието: благочестивият цар ми прати много злато. Когато се отказах даже да го видя заради Господа, разбрах, че тая зла хитрост беше от дявола. Не го приех, но го върнах на царя, който го беше пратил, като помислих в себе си така: ако исках да имам злато, сребро или други подобни, защо тогава дойдох в тая страшна и непроходима пустиня, където не намерих човек, освен диви зверове.по тоя начин се избавих от примките на лукавия изкусител, който се стараеше да ме спъне с онова, от което самоволно се бях отрекъл. Заради това и вие не търсете нищо от тия неща; вашият Небесен Отец, преди да Му попросите, знае какво ви трябва.

Също така не търсете да бъдете обичани от земни царе и князе, нито да се надявате на тях, като забравяте небесния Цар, войниците на Когото се записахте да бъдете, както и да воювате не против плът и кръв, но против началника на тъмата в тоя век. И пророк Иеремия ни заплашва, като казва: „Проклет да е човекът, който се надява на човек“ и пр. И като изброява разни примери на зли хора, доказва, че е „благословен човек, който се надява на Господа.“ „Не говорете какво ще ядем или какво ще пием, или в що ще се облечем, защото всичко това езичниците търсят. Погледнете на небесните птички, че нито сеят, нито жънат, нито в житниците събират, и вашият небесен Отец ги храни. Не сте ли вие по-добри от тях.“ Сами (без нищо) излязохте от света, не се връщайте отново нито с тяло, нито с ум, защото никой, както е казано, който сложи ръката си на ралото и гледа назад, няма да влезе в Царството Небесно. И затова апостолът учи: „Миналото да забравяме към предстоящото да се стремим“. Какво значи,чеда мои: „миналото да забравяме“ – нищо друго, освен дълбоко да забравяме и никак да не се предаваме на всичко онова, което оставихме и презряхме заради Бога, когато излязохме от света: да се трудим в предстоящия ни подвиг, в който бяхме призовани от Подвигоположника, нашия Господ Иисус Христос, нашия преблаг Бог, Който ни удостои да понесем Неговия благ ярем, защото Неговото иго е благо и бремето Му леко.

Както ви събра благодатта на Светия дух в едно, тъй и вие се старайте да живеете единодушно и единомислено – единодушно като гледате само на вечното въздаяние, което Бог е приготвил на ония, които Го любят. Общежителното пребивание е много по-полезно за монасите, отколкото уединението. Мнозина не могат да изпълняват уединения живот, но само твърде малцина, и то съвършените в монашеските подвизи. Общият живот е полезен във всичко, както и отеческите книги ни говорят и учат доста за това. Боговдъхновеният пророк Давид го хвали, като казва: „Ето колко е хубаво и прекрасно е, кога живеят братята наедно.“ И друг боговдъхновен църковен песнописец прибавя: „За тия Господ обеща живот вечен.“ И самичък нашия Господ Иисус Христос не говори ли със Своите пречисти уста: „Гдето двама или трима са събрани в Мое име, там съм и аз сред тях.“ А богоносните наши отци за уединения живот казват: „Горко на самия, защото, ако падне, няма кой да го вдигне.“ Ето защо, чеда, не пренебрегвайте общежителния живот, който се възхваля от Духа Светаго, чрез пророческите уста, но още повече го закрепете и бъдете като едно тяло в Господа, имащо различни членове – едни представляват главата, която се разпорежда, други – нозете, които работят и носят, трети – другите членове на тялото, та всичко да съставлявате в Господа едно духовно тяло, водено и управлявано от една разумна и словесна душа (в духовен смисъл говорим) и нищо разделено да няма. И когато устрите такова пребиваване и такъв живот в Бога, тогава и Сам Той ще бъде сред вас, като ще ви управлява невидимо със Своята благодат.

Не търсете да сядате на първо място и да началствате, но помнете Оня, Който е казал: „Който у вас иска да бъде най-голям, да ви бъде слуга.“ Избирайте си наставници и поставяйте си началници ония, които Бог ви покаже, тоест ония мъже , които от всички са засвидетелствани за духовните им подвизи, които превъзхождат всички по разум и духовни разсъждения и които могат добре и богоугодно да пасат повереното им стадо по пасището на благочестие и на животворящите Христови заповеди. За такива трябва да се търси повече указания от Бога, отколкото да се разчита на свое мнение. Ако ли пък, както казва великият наш отец и монашески наставник преподобният Ефрем Сирин, всички почнете да желаете началство и председателство и да станете игумени, наставници, учители, ще разцъфтят у вас крамоли, препирни, спорове, кавги, надпреварване, клевети, омрази, завист и други неприлични за монасите страсти. Тогава ще стане ясно, че го няма Христа сред вас, тъй като Христос не е учител на раздори и несъгласия, но на мир и съединение. Той се моли на Бога и Отца за Своите свети ученици да бъдат едно, тоест единомислени, и не само те, но и всички, които чрез тях вярват в Него, като казва така: „Отче Свети, запази ги в Твоето име да бъдат едно, както сме и ние“, и пак: „Не само за тия се моля, но и за вярващите в Мене поради думите им – всички да бъдат едно.“ Също така и вие бъдете едно, имайте мир в себе си, защото Христос говори на учениците Си: „Мир ви оставям, Моя мир ви давам.“ А какъв е, чеда мои, тоя мир Христов? Сам Христос казва: „Аз ви давам не както светът дава.“ Мирът Христов превъзхожда всеки ум. Този мир е оня, за който пророкът казва: „Неговият мир няма граница.“ И апостолът ни учи, като казва „Имайте святост и бъдете в мир с всички, защото без това никой не може да види Бога.“ Такъв, прочее, мир имайте между себе си и с голямо единомислие и разсъждение устройвайте всичко по Бога, за да не прогонвате благия наш владика Бога.

Ако ли пък се намери между вас някой, който да сее плевели, раздори и други съблазни, такъв бързо извадете вън от вашето събрание, та гангрената да не намери тлъстини според апостола и да не се разпространи злото между добрите и като горчив корен да не произрасте високо, и да направи пакост, та мнозина да се осквернят. Злият вълк да не разтрои мирното стадо Христово, защото и такива ще се явят. За тях Христос предсказва, като казва: „Трябва да дойде съблазън, но горко на света от съблазните.“ Ето защо, чеда, пазете се от такива и не ги допускащайте да живеят между вас, но ги отстранявайте по-далеч от себе си, както пастирът отстранява краставите овце от чистото стадо.

Като живеете пък заедно заради Господа и един на другиго като носите теготите, не пренебрегвайте и живеещите в уединение и скитащите се в пустините, и във вертепите, и в земните пропасти, за които не беше достоен целият свят, но им помагайте, с което можете, за да ги имате за молитвеници към Бога, защото много може да направи усърдната молитва на праведника.

Ден и нощ се поучавайте в закона Господен, често четете книгите на светите отци и се старайте да подражавате на светите наши отци: Антония, Теодосия и пр., които със своите добри дела просияха като светила в света. Здраво се придържайте о църковните правила, като не изоставяте и не пренебрегвате нищо от онова, което светите отци са установили.

Да не пренебрегвате ръкоделието, но в ръцете ви всякога да има работа, а в устата ви да бъде молитвата: „Господи Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме, грешния.“ Всякога помнете в ума си смъртния час. Така правеха древните пустинни отци и не ядоха напразно своя хляб, и не само хранеха себе си от труда на ръцете си, но и даваха и на търсещите и така не бяха излъгани в своята надежда.

„Добро е, казва апостолът, в благодат да се укрепва сърцето, а не с храна, която не са получили полза ония, които са ходили по тоя път.“ Същият казва: „Пребъдвайте в братолюбието, не забравяйте страннолюбието, защото чрез него едни, без да знаят, приемаха ангели.“

Новопросветени люде, утвърждавайте своя еднокръвен народ във вярата и го наставлявайте да остави глупавите езически обичаи и лоши нрави, които държи и след приемането на светата вяра. Това прави поради своето неразвитие, заради това е нужно и вразумяване.

Още много има да ви говоря, мои възлюбени чеда в Господа, но не ми е възможно всичко да ви напиша. Предавам ви на Оногова, Който е източник на всяка премъдрост и разум и Който е истински Утешител, Светия и Животворящ Дух. Сам Той да ви умъдри, вразуми, просвети, научи и настави на всяко добро дело.

Сега ви оставям възлюбения наш брат Григорий вместо мене за наставник и началник, на когото всички сте свидетели, че е достоен да управлява добре по Бога, и единодушно го избрахте за началник, макар той и да не искаше, но от послушание и смирение се подчини на вашата молба. После Бог ще ви посочи кого да изберете.

Аз пък отсега желая да пребъдвам в тишина и безмълвие, за да се покая за своите съгрешения и да изпрося милост от Бога. А вие винаги споменавайте в молитвите си мене, грешния ваш отец, та да намеря милост в съдния ден, тъй като не можах да направя никакво добро на земята и се страхувам от деня на съда и мъките, приготвени за грешници като мен. Божията благодат да бъде с всички вас, като ви осенява и закриля от всички злини. Амин.

Написа се в 6449 (941) година от сътворението на света, месец март, 25-и ден.

Аз, смиреният и многогрешен Йоан, първи жител на Рилската пустиня, с подписа на своята ръка потвърждавам писаното по-горе.

 

 




Гласувай:
13



1. mt46 - Привет, Коста!
19.10.2013 10:06
Те за хората не мислят, та за кръстовете ли?...
цитирай
2. fakt - Относно този кръст!
29.11.2014 14:18
Прав сте господине, този кръст е гробищен и е на мой пра-пра дедо Цветко! Откопан е в края на ноща -рано призори а и знам по чия заповед е направено това но това е друг въпрос. Само ще направя една корекция на името на покойния и то е Цветко, защото прадедовците са се водели Цветкови а не Цветанови! Благодаря ви за гражданската позиция и всеки да си бере плодовете на греховете!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12180884
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031