Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2018 15:30 - Политици и държави - паралел
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8637 Коментари: 40 Гласове:
43

Последна промяна: 07.12.2018 15:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Би трябвяло политиците, които са  начело на дадена държава,  да зействат в синхрон с интересите й!? Нали са нейни слуги-най-висшата форма на политик-министър означава точно това-слуга на народа!
Дали е така?

Държавите са два вида-етносни и политически Етносна, ясно е какво се крие зад нея-определен народ, с определен език Например Унгария, означава ,че е населена основно с унгарци, говорещи унгарски език
Чисти етносни държави няма - по ред причини Основната е, че няма чист етнос!

Политически държави са тези, чиито граници определят политиците!  Без да се съобразяват с етнос и език!
Такива държави са тези в Близкия Изток и в  Северна Африка Там политиците са дали воля на въображението си....
Достатъчно е да се разтвори картата и да се видят правите линии-със стотици, хиляди километри, които ги очертават!  Ясно е ,че не са на етносна основа. Тук политиците, като са чертали, са гледали и в далечното бъдеще, да са сигурни ,че техните наследници  няма да скучаят!
И наистина-конфликт след кофликт-кюрдски, ливански, сирийски, либийски, судански чадски, какъв ли не.... Ами самите държави не са хомогенни в етносно отношение, даже съжителстват в тях враждебни етноси!?

В известно отношение, но обратно и ние сме политическа държава! Близо една трета от територията ни и населението ни безвъзвратно са останали извън очертаните ни/ етносно/ граници Може да се каже ,че вече са загубени за нас!  Заради политически решения Нещо повече, създадена е на база етнос и територии -наши и Нова държава- Македония!
Ние прибързахме самарянски  на времето ,без да се мисли много, да я признаем!?  Да, но като признаеш Македонска държава, трябва да поставиш и въпроса-какъв е езикът й?  Би трябвало да е македонски или сега-северно македонски? Ама нали сме наясно ,че такъв език няма-диалект очевиден е на Българския , езикът, който се говори там!
Какво излиза? Че  не етносът определя държавата- даден лен народ с език, съответстващ на името му, а политиците вършат тази работа! ?
За да не скучаят и да оправдават съществуването си!

Ако се върнем 500 години назад,ще се види ,че  политическа  държава  е и Франция !  Развиван е въпросът, в коментари може да се дадат подробности
Гърция също! Земите и от 1830 година насам са се увеличили седем път, основно за наша сметка Чрез политически решения
Албания и Румъния също са политически, изкуствени създадени държави, от етнос говерещ, пишещ  и молещ се на Български! И до днес топоними,хидроними  там са с Българско звучене
Интересна е историята на Албания Територията и трябвало да бъде поделена от Гърция и Сърбия след Балканската война!  Но когато войната приключва, оказва се, че те няма какво да делят Има държава Албания, обявена междувременно!  И така, прехвърлят интереса си върху...Македония!
Кой е големият губещ в случая?!

Какво излиза? Че противно на разбиранията, етносния дял във формирането на държавите е относително малък! Основен дял в него  заемат политическите игри и интереси!  С тях политиците/ основно тези от Великите сили/ запазват правото си да решават проблемите на държавите А често и да ги създават?!  Да се намесват във вътрешните работи на държавите, пръкнали се  с тяхна благословия!  Когато сметнат това за необходимо
Или държавите са в пряка зависимост от техните геополитическии интереси

Или политици и държави-това са двете страни на една мащабна игра на интереси!
Игра , обикновено с предизвестен край!



Гласувай:
45


Вълнообразно


1. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
07.12.2018 18:22
Нали разбираш, че да се рови постоянно в миналото и постоянно да се предявяват претенции към установената отдавна вече териториална цялост на съвременните държави е най-малкото безполезно и глупаво?! Това ровене създава само напрежение и негативи в отношенията между тях, което не води до нищо добро и полезно, а провокира само конфликти, които спъват развитието им.
Според скромното ми мнение, мъдростта на живота от векове се опитва да научи човечеството, че единствено във взаимното уважение и зачитане както между хората, така и между държавите, се постига пълноценно развитие на техния потенциал, което пък е основния фактор за постигане на мир, хармония и просперитет. Историята е полезна единствено с поуките, които дава, а не със засилването на болни амбиции и постоянни претенции. Тази истина добрите държавници ясно осъзнават и прилагат, което води държавите им до разцвет.
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
2. kvg55 - leonleonovpom2,
07.12.2018 18:26
Ще дойде ли време, когато границите ще отпаднат?
цитирай
3. troina - интересно поставена Тема..а ти, какъв КРАЙ предусещаш
07.12.2018 18:30
Или държавите са в пряка зависимост от техните геополитическии интереси

Или политици и държави-това са двете страни на една мащабна игра на интереси!
Игра , обикновено с предизвестен край!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
07.12.2018 20:28
batogo написа:
Нали разбираш, че да се рови постоянно в миналото и постоянно да се предявяват претенции към установената отдавна вече териториална цялост на съвременните държави е най-малкото безполезно и глупаво?! Това ровене създава само напрежение и негативи в отношенията между тях, което не води до нищо добро и полезно, а провокира само конфликти, които спъват развитието им.
Според скромното ми мнение, мъдростта на живота от векове се опитва да научи човечеството, че единствено във взаимното уважение и зачитане както между хората, така и между държавите, се постига пълноценно развитие на техния потенциал, което пък е основния фактор за постигане на мир, хармония и просперитет. Историята е полезна единствено с поуките, които дава, а не със засилването на болни амбиции и постоянни претенции. Тази истина добрите държавници ясно осъзнават и прилагат, което води държавите им до разцвет.
Хубава вечер, приятелю!


Разбирам те и съм съгласен с написаното от тебе!

Все пак разглеждам нещата в исторически план, резултатите са налице Не от някакъв реваншизъм, а заради това да не се повтаря!
Неподготвените ни политици допуснаха грешка с признаването на Македония без никакви обвързващи клаузи?! От рода на ,да, съгласни сме, но да се разберем за езика и за историята, която е на Българскатадържава Какво, да повторим румънския вариант ли се иска?!
Ляпчев го е казал точно- Со кротце, со благо , но и со малко кютек! Характер се има предвид! Ние мълчим, гърците скачат? Без основание! Ами , ако имаха като нас? Мамма миа!
Не сега да се чудим, как да опазим историята си и как да признаем имагинерен език като македонския Ами утре може да поискат шопски, делиормански, граовски?....Ами във Францияе имало и има 100 диалекта Пред много от тях" македонският" е нежно цвете!
Народите трябва да се обединяват, което донякъде е постигнато в САЩ, във Франция, Испания, Италия Но се вижда колко е крехко това единство Затова е борбата, да не се допуска разединяване на някоя държава, защото ще повлече и други
Затова такива игри на политиците по принципа-Разделяй, за да владееш са много опасни!
Неприятното е, че грешките в миналото имат цена, която сега се плаща! Например умишлено нагласените граници Болшинството конфликти в съвременния свят са заради тях Двете Световни войни- също!
Хубаво, че след ВСВ тази грешка се отчете и промените бяха минимални....

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю! чудесен материал!
07.12.2018 20:43
kvg55 написа:
Ще дойде ли време, когато границите ще отпаднат?


Според мен няма такава опасност!
защото с тях ще отпаднат и кроячите на границите-политиците!
Такава грешка, да останат безработни или на краен ,черен коловоз, няма да допуснат ! Поне със съвременния си манталитет!

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Юлия!
07.12.2018 20:52
troina написа:
Или държавите са в пряка зависимост от техните геополитическии интереси

Или политици и държави-това са двете страни на една мащабна игра на интереси!
Игра , обикновено с предизвестен край!


Краят ще е такъв, какъвто го е пожелал най- силният играч и тези, които са се залепили към него!~ Това също е удобна игра за силния играч, че се ползва с подкрепа,а за прилепилите се към него- да има част от баницата и за тях!
Всъщност- нищо ново под Слънцето
Че е игра, е бил наясно още Август
Отивайки си от този свят, пита присъстващите:
- Добре ли изиграх комедията на живота?
С тази добавка ,че комедията за него е била трагедия за огромното мнозинство!

Хубава вечер!
цитирай
7. radostinalassa - Ако вземем Гърция, Румъния и Турция, те са разширили земите си...
07.12.2018 21:57
за наша сметка, но българите са дошли да живеят тук. Такива са били и част от моите роднини.В България помаците , коренните българи са българи генетично. Циганите, евреите, арменците са пришълци.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
07.12.2018 23:38
Показател е кой и откога има държава! В това отношение няма кой да се мери с нас на Балканите! Гръцката държава няма и двеста години, ,приблизително на такавав ъзраст е и румънската, войводите там са Български поданици, а и имената им и запазените документи на Български недвусмислено доказват Българския им произход ! Влад Цепеш-Дракола/ дере на кол/ има за столица град Търговище-в днешна Румъния-със същото име, запазено и днес!
Като хвърлям поглед на турските сериали, този Кованч, по който да луднали,може да е само ,вероятно далечен, с Български произход!

Лека нощ!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Благодаря за пълноценния отговор, Иване!
08.12.2018 06:56
Аз виждам започналото вече ясно осъзнаване на вродената духовна сила, вечните житейски принципи и дадености от човечеството в общ план. Осъзнавайки се като уникална духовна цивилизация, то ще достигне до одухотворяване на манталитета си и до търсене на нов път на творческо развитие в мир и хармония, следвайки обективните принципи и закони на развитието. Осъзнаването на силата на духовната същност и себе-осъзнаването ще намалят силата на егоцентричната агресия и ще доведат до затихване на негативните обществени процеси и явленията на противопоставяне, а принципа "разделяй и владей" ще загуби влиянието си, ще стане неефективен и ще изчезне...
Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. radostinalassa - Като хвърлям поглед на турските сериали, този Кованч, по който да луднали,може да е само ,вероятно далечен, с Български произход!
08.12.2018 10:15
Турците са грабили от нас и съседите децата ни. Генетичното им изследване е покрито, защото имат много от нашите гени. Подобрили са си генофонда, но това ще им изиграе лоша шега.
цитирай
11. troina - леоне, твоят отговор бе..хлъзгав и поетичен, и..толкозз...
08.12.2018 11:07
тези думи са на Нерон /..какъв Артист си отива с мен../
... аз уважавам дедуктивните методи...,затова и задавм въпроси..
също така , не ми стана ясно..кои са тези..държави, за които загатва байОго..

/Историята е полезна единствено с поуките, които дава, а не със засилването на болни амбиции и постоянни претенции. Тази истина добрите държавници ясно осъзнават и прилагат, което води държавите им до разцвет./

Благ, че не ме изтри
хубави празници
Юлия
цитирай
12. lexparsy -    Бях се замислил за етимологията ...
08.12.2018 11:35
   Бях се замислил за етимологията на думата Демагогия е Демос - Хора и Агогос – Водя, т.е. в добрия контекст така призваните Владетели и Мъдреци са водели и поучавали Народа, който Бог им е поверил.
   Но защо сме позволили да преиначат в съзнанието ни контекста и на тази дума. И да я преписваме като изкуство и приоритет на политиците ???
цитирай
13. leonleonovpom2 - Да, така е, Радостина!
08.12.2018 13:20
radostinalassa написа:
Турците са грабили от нас и съседите децата ни. Генетичното им изследване е покрито, защото имат много от нашите гени. Подобрили са си генофонда, но това ще им изиграе лоша шега.


На времето имахме приятелски спор с един босненски мюсюлманин В едно бяхме единодушни Че Османската империя, всички ние вкупом-сърби, гърци, Българи сме я създали! Плюс каталунски рицари!

Да, те много добре знаят генофонда си, откъде идва Оттам и претенциите...
Един приятел, преводач от турски ,ми разправи странен случай Бил с тези , на които ще превежда от другата страна, преди границата ни Спрели на няколко километра и наблюдавали Фиксирани в нашите земи Единия споделил, че това е било тяхно и пак ще е тяхно Все едно ,че него го няма в колата След това потеглили към границата..
Частен случай, но все пак показателен!

Хубав ден!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
08.12.2018 13:50
batogo написа:
Аз виждам започналото вече ясно осъзнаване на вродената духовна сила, вечните житейски принципи и дадености от човечеството в общ план. Осъзнавайки се като уникална духовна цивилизация, то ще достигне до одухотворяване на манталитета си и до търсене на нов път на творческо развитие в мир и хармония, следвайки обективните принципи и закони на развитието. Осъзнаването на силата на духовната същност и себе-осъзнаването ще намалят силата на егоцентричната агресия и ще доведат до затихване на негативните обществени процеси и явленията на противопоставяне, а принципа "разделяй и владей" ще загуби влиянието си, ще стане неефективен и ще изчезне...
Хубав ден, приятелю!


Нещата ,които казваш са принципни, изначални и съм съгласен с тях!
Човечеството е изкуствено разединено Има един сигурен начин за доказване на това твърдение То ще се обедини моментално при външна опасност!
Тогава дребнавости като мое и твое ще отидат на заден план
Но дотогава ще властват егоизмът и алчността!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Юлия
08.12.2018 14:11
troina написа:
тези думи са на Нерон /..какъв Артист си отива с мен../
... аз уважавам дедуктивните методи...,затова и задавм въпроси..
също така , не ми стана ясно..кои са тези..държави, за които загатва байОго..

/Историята е полезна единствено с поуките, които дава, а не със засилването на болни амбиции и постоянни претенции. Тази истина добрите държавници ясно осъзнават и прилагат, което води държавите им до разцвет./

Благ, че не ме изтри
хубави празници
Юлия


Първо, не трия от любов към триенето И не тези ,които интелигентноспорятсмен Въпреки ,че границата на интелигентност съм я разширил прекалено много

Там е работата че" Разделяй, за да владееш ", най - успешно го прилагат именно управниците, за които говориш!
Тук не става дума за реваншизъм! А за ограбване! На Българска история !Утре може да има претенции , че говорим и пишем на македонски?! Подобни са и претенциите на гърците, че македонците били гърци??
Не е тема за прост коментар, но затварянето на очите ,не води до нищо добро Това ,че се правиш ,че нещо не виждаш, не означава ,че то и не съществува!
Малко отстъпки ли сме направили, че искат и в добавка?!
Стига толкова, баста!

Що се отнася до Нерон, такива думи наистина му се приписват, когато е принуден да се самоубие И понеже наистина е бил артист, не му вярвали! Когато с ножа допрял тялото си, центурионът рязко натиснал ръката му, за да не ги разиграва повече
Думите на Август са по друг повод и звучат по- достоверно! Защото той умира и няма случайни хора около него! По -вероятно е думите на Неронда са нагодени по неговите, а не обратното
Подобни думи, с чувство за хумор казва и Веспасиан-" Май е дошло време ,да ставам бог!?" Визира вече утвърдената традиция починалият император да се обожествява!
Така ,че не съм сбъркал Август с правнука му, който за съжаление със смъртта си слага край на тази бележита династия!

Хубав ден!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Тролът А. А. се изказа много лошо за ...
08.12.2018 14:16
Тролът А.А. се изказа много лошо за Юлия и Радостина Е и за мене! Друто от такъв няма как да се очаква! Хвалеше само този, който стои зад него ! Е, ама аз знам кой е! Както и , че друго не може да се очаква от него! и затова " Но пасаран"
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Лекс!
08.12.2018 14:24
lexparsy написа:
   Бях се замислил за етимологията на думата Демагогия е Демос - Хора и Агогос – Водя, т.е. в добрия контекст така призваните Владетели и Мъдреци са водели и поучавали Народа, който Бог им е поверил.
   Но защо сме позволили да преиначат в съзнанието ни контекста и на тази дума. И да я преписваме като изкуство и приоритет на политиците ???


Така е, добрият контекст на думата е преиначен и е станал нарицателен, вместо възвишен
Вината не е на народа , а на тези ,които го водят! Поради разминаването между намеренията им, по-скоро думите за тях и делата им!

Хубав ден!
цитирай
18. radostinalassa - Човечеството никога не е било единно и не може да се обединява
08.12.2018 14:30
Има си различни соеве с различни особености и ценности.
Нашите земи са си били наши, а тюрките са крадяли децата ни. Те ще им изиграят лоша шега. Гените са си гени. Те са подобрили соя си по този начин.
Няма кой да допусне Турция в ЕС , поне на този етап. Те режат глави на бели войници като джагали, това е .
цитирай
19. troina - не върви дебата нещо..това беше моят въпрос, а думите са на Ого..
08.12.2018 14:39
също така , не ми стана ясно..кои са тези..държави, за които загатва байОго..

/Историята е полезна единствено с поуките, които дава, а не със засилването на болни амбиции и постоянни претенции. Тази истина добрите държавници ясно осъзнават и прилагат, което води държавите им до разцвет./

ноо, важно е Участието..
имаме общи Теми с теб, затова се обаждам..
наздраве..я малко повече усмивки...
цитирай
20. zaw12929 - Поздрави: добавям и България към ...
08.12.2018 16:58
Поздрави: добавям и България към "Политически държави са тези, чиито граници определят политиците! Без да се съобразяват с етнос и език!
Такива държави са тези в Близкия Изток и в Северна Африка Там политиците са дали воля на въображението си...., а на нашите им липсва разум!
цитирай
21. nedovolen - Добър паралел. Хората сме създали ...
08.12.2018 21:27
Добър паралел.
Хората сме създали политиците и държавите, не Човеците, с главно Ч.
Простичко казано - променяй себе си, не променяй другите. Тях има Кой.
Промениш ли себе си /всеки/, и света ще се промени. Това е. Иначе е много дълго за обяснение и схващане.
:)))
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
08.12.2018 23:05
zaw12929 написа:
Поздрави: добавям и България към "Политически държави са тези, чиито граници определят политиците! Без да се съобразяват с етнос и език!
Такива държави са тези в Близкия Изток и в Северна Африка Там политиците са дали воля на въображението си...., а на нашите им липсва разум!


Да липсва им разум и държавническо чувство!
Македония е политическа държава, която се стреми да стане етносна-с македонски народ и македонски език?
Македонски народ и език няма ,както няма и швейцарски език! Там, в Швейцария, говорят четири езика В парламента се редуват четирите-немски, френски, италиански и ретроромански!
Нека си имат така наречените макета държава като толкова я искат,но за езика да сме наясно! Или да се нарича македонски но с уточнение ,че е диалект на Българския или директно Български, което си е правилно Защото македонският език не е нищо друго освенБългарски,изпитал сръбско влияние! Хайде, сръбският е утвърден като такъв,да не спорим, че е архаичен Български!
Но да се говори за някакъв нов, македонски език е смешно!
Хубаво ,че гърците, които страдат от македонската болест ,неволно работят за нас?! Боже, просто съвпадение на интереси, които те защитават, а ние - не!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Към Радостина и Юлия!
08.12.2018 23:21
Всеки с добри, човешки намерения е добре дошъл тук!
Не е задължително да има еднакво мнение с мен или пък да ме хвали По начало внимавам с похвалите Една от причмините е ,че отпускат, демобилизират
Но пък съм категоричен относно прлосташко поведение-съпроводено с обиди, с псувни, с мания за превъзходство и з величие!
Затова от някои нахалници искам статии,публикации, въобще някакъв принос За да съм сигурен, че не става въпрос само за голо самочувствие, както се и подразбира от действията им А ,че имат нещо насреща!?
Никога няма да изтрия коментар, самозатова ,че е критичен или ми се противоречи в него
Но при едно условие Това да е направено интелигентно, както би го направил знаещ и можещ човек , а не по просташки, парвенюшки начин!
Един, добре известен тук репликира, че двете сте ми основнитекоментаторки Това е нагло, при положение ,че при него няма и един коментар Какво лошо вижда,че коментирате? Лошото ,което аз виждам , е че той се опитва да коментире а и то по долен начин
Защото е анонимен Убеден съм ,че не може да е този, за когото се представя! Той не би се държал така! Това е поведение на неуважаващ хората и сипещ мръсотии и цинизми ,защото е сигурен, че е в безопасност!
На страхливец!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
08.12.2018 23:59
nedovolen написа:
Добър паралел.
Хората сме създали политиците и държавите, не Човеците, с главно Ч.
Простичко казано - променяй себе си, не променяй другите. Тях има Кой.
Промениш ли себе си /всеки/, и света ще се промени. Това е. Иначе е много дълго за обяснение и схващане.
:)))


Благодаря ти за отзива!
Така е, промяната на другия по чуждо желание, е като непоисканата помощ!
Има си и поговорка, че насила хубост не става , а и да става- не бива!

Лека нощ, приятелю!
цитирай
25. batogo - !!!:))) Здравей, Иване! Страхът създава само временни резултати и препятства развитието.
09.12.2018 05:56
Той предизвиква единствено стрес и инстинктивни реакции, но не създава развитие, за разлика от осъзнаването. Според мен, осъзнаването е многократно по-могъщ двигател на естествените процеси от страха, защото стимулира духовно развитие и усъвършенстване на житейския процес. Осъзнаването е перпетуммобиле и неговата движеща сила е вечна. То е мъдростта от поуките, извлечена от опита, затова неговото действие е безвъзвратно.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
09.12.2018 15:21
batogo написа:
Той предизвиква единствено стрес и инстинктивни реакции, но не създава развитие, за разлика от осъзнаването. Според мен, осъзнаването е многократно по-могъщ двигател на естествените процеси от страха, защото стимулира духовно развитие и усъвършенстване на житейския процес. Осъзнаването е перпетуммобиле и неговата движеща сила е вечна. То е мъдростта от поуките, извлечена от опита, затова неговото действие е безвъзвратно.
Хубав ден, приятелю!


Така е, съгласен съм!
Страхът е примитивна, първична реакция! За самосъхранение!Той не дава решение на проблема!
Докато съзнаването е продуктивно, то търси изход, решение...!

Гледах красноречив пример със слонове. Малко слонче беше паднало в канал Отчаяно се мъчеше да излезе ,но стръмните стени не му позволяваха Майката се мъчеше с хобота си, да го изтегли Но не се получаваше Все пак тежи няколко стотин килограма!То надаваше писъци! Останалите слонове паникьосани избягаха Избяга и майката Но след малко се върна с още един слон Той повтори опитите й Неуспешно , пи реално студена вода и се оттегли ...Слоновете, първоначално паникьосани, се върнаха и се събраха, какво да направят? И един мощен слон, с много труд влезе в канала Мина зад слончето, което отново се опитваше да излезе и лесно го избута извън канала
Страхът от ставащото отначало ги тласна към бягство от проблема, но осъзнаването, че могат да се справят, ги върна И се справиха!

Хубав ден и вече вечер, приятелю!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Швейцария е типичен пример за по...
09.12.2018 23:41
Швейцария е типичен пример за политическа държава
Швейцарският народ всъщност е от четири етноса ,говорещи четири езика-немски, френски, италиански и ретроромански Равнопоставени са и се редуват в парламента в Берн Има надпис пред парламента-в този ден на какъв език се говори и пише в него!
За Македония?
Има два етноса, основни в нея-македонски и албански! А езиците-македонски, който е диалект на Българския и албански
Такъв е резултатът от политическата държава Македония
цитирай
28. batogo - !!!:))) Радвам се, че по тази основна тема сме на едно мнение, приятелю!
10.12.2018 09:44
Спокоен и благодатен ден!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
11.12.2018 13:43
Извинявай, но не може да се освободи коментарът ти!
Вече трети ден броячът е блокиран!?
Благодаря ти за написаното в коментара!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
30. get - Кога ще имаме смелостта в себе си да ...
12.12.2018 20:54
Кога ще имаме смелостта в себе си да погледнем истината в очите?

Приятелю за нас БЪЛГАРИТЕ - не Втората, а още Първата световна война не е приключила?

цитирай
31. leonleonovpom2 - Вярно е , приятелю Гет
12.12.2018 21:37
get написа:
Кога ще имаме смелостта в себе си да погледнем истината в очите?

Приятелю за нас БЪЛГАРИТЕ - не Втората, а още Първата световна война не е приключила?



ВСВ е продукт на несправедливите решения на ПСВ Но днес си мислих за"справедливостта" на мирния догонвор от ВСВ Ами ние сме дали хиляди жертви за тази Югославия И за капак-репарации и отнемане на Македония-окончателно!
Двете неща зедно не се вписват Или репарации срещу връщане на Македония и Беломорска Тракия , или нищо
Вярно , Югославия в един момент е принудена да се откаже от репарациите! Защото са неморални! Ами къде са нашите компенсации за хилядите убити и ранени в Първата за нас фаза на войната! Жена ми има убит чичо в Югославия, най-голечия брат на баща й! Разправяла ми е, че като дете, когато е била при баба си, ден не минавал, без тя да го оплаче! Уж тайно, но децата разбирали, какво става с нея!...А били минали 15 години! Майката си е отишла с болката по първото чедо!

За какво сме плащали репарация на гърците? За пладнешкият им хайдутлук ли?

Хубава вечер, Гет?
цитирай
32. bven - Според мен политиците са манипулатори от висш ранг.
13.12.2018 14:26
Те определят стратегиите и поведението на народите, а хората сляпо ги следват. Сега в съседните страни ни посрещат добре, нямат лоши настроения и цари спокойствие. Но едно изказване на политик обърква нещата, независимо от коя партия или държава е. Нашата история също е потвърждение на това. Мисля, че изводът се налага от само себе си.
Поздрави за актуалната тема, leonleonovpom2.
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
14.12.2018 14:14
bven написа:
Те определят стратегиите и поведението на народите, а хората сляпо ги следват. Сега в съседните страни ни посрещат добре, нямат лоши настроения и цари спокойствие. Но едно изказване на политик обърква нещата, независимо от коя партия или държава е. Нашата история също е потвърждение на това. Мисля, че изводът се налага от само себе си.
Поздрави за актуалната тема, leonleonovpom2.


Благодаря ти за отзива!
Да, малко изпреварващо повдигнах въпроса!
Убеден съм ,че на времето действаха прибързано политиците ни С признаването на Македония Без постановка ,какво ние очакваме от това признаване!? Какви искания имаме в замяна!
Политиката е сделка между две страни! Има и пазарлък! Например договорите след прислючване на войни Това са обикновено мръсни сделки и появата на самарянин при тях е равносилно да го категоризират веднага като глупак! И да го изработят!...

Хубав ден , Таня!

П.П -Слава богу, вай- накрая успях да освободя коментара ти!
цитирай
34. bven - Слава богу, вай- накрая успях да освободя коментара ти!
16.12.2018 10:00
Става напоследък все по-често явление:))) Аз имам проблеми и с гласуването, пък и с постоянното "извинете за неудобството..и т.н." Забелязах, че се случва в дни, когато има вълнения в градовете?! Все пак интернет е основно място за новини и актуални събития.
Колкото за политиците - да, нашите уж политици, са в дълг към народа си и към заветите на дедите, за пролятата кръв от неизвестни хора през вековете, тръгнали да се бият в името на свободата и целокупността на България. Наша е грешката, че не търсим обяснения и възмездие.
Дано настъпят по-добри времена.
Поздрави!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
16.12.2018 15:49
bven написа:
Става напоследък все по-често явление:))) Аз имам проблеми и с гласуването, пък и с постоянното "извинете за неудобството..и т.н." Забелязах, че се случва в дни, когато има вълнения в градовете?! Все пак интернет е основно място за новини и актуални събития.
Колкото за политиците - да, нашите уж политици, са в дълг към народа си и към заветите на дедите, за пролятата кръв от неизвестни хора през вековете, тръгнали да се бият в името на свободата и целокупността на България. Наша е грешката, че не търсим обяснения и възмездие.
Дано настъпят по-добри времена.
Поздрави!


Имам и друго наблюдение Че проблемите се появяват, когато някои персони след дълго отсъствие се появят отново и се застоят в блога!К/ато изчезнат, изчезват и проблемите

Хубав ден, Таня!
цитирай
36. leonleonovpom2 - Цъг-Бъг-Внимание!
16.12.2018 20:04
Появил се е в блога известният като Рустам-Цъг-Бъг!
Специалист по Бъговете е, а Цъг е от фамилията му!
Цъг е нещо аналогично на Бъг, само ,че не при програмите, а при хората !Един особен вид бубобечки!
Направил е това, което най-умее / а най-малко умее да пише стойностно/, да сложи два минуса!?
А, , посветил е и постинг на мен-пореден? Той, великият" литератор" без творчество, на мен-"Алхимика"?
И на мен ми е любим негодник, много е дялан!
Като не може друго, това да пише!
Доказал е отдавна ,че може само да паразитира върху чужд труд!
Правел семантичен анализ!
Да ,знам че в автото правят такива анализи Но само на ДВГ-двигателите с вътрешно горене Този юнак, Черньо или Цъг-Бъг , се е извисил над средата си!
Това е чутовен за него подвиг!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109205
Постинги: 1345
Коментари: 29577
Гласове: 102356
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031